Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie dodatkowe (nagrzewnica elektryczna)


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się dowiedzieć kiedy i w jakich warunkach załącza się w climatronicu

dodatkowa elektryczna nagrzewnica (1000W)?

 

Czy na załączanie ma wpływ temperatura zewnętrzna?

Czy do załączenia musi być uruchomiony silnik ?

Z dokumentacji wynika, że grzałka ma dwie sekcje i sterowana jest dwoma przekaźnikami (30A i 70A)

czy obie sekcje są załączane jednocześnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne działa to tak jak w wersji II

Temperatura zewnętrzna w zakresie 5 stopni i włączony silnik. Po to jest większy alternator, by tą potrzebną moc zapewnić.

Całością steruje komputer klimy i w zależności od pomiarów z kilku czujników, nie tylko od temperatury zewnętrznej, odpowiednio włącza jedną, drugą, lub obydwie grzałki.

Więcej można się dowiedzieć w tematach dla meganki i scenika II z silnikami diesla, gdzie jest to dokładniej opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

 

Chciałbym trochę odświeżyć temat. Mianowicie jak można sprawdzić czy samochód jest wyposażony w tą elektryczną (dodatkową) nagrzewnicę?. Powiem Wam szczerze że mam mieszane uczucia bo zauważyłem że w mojej MIII jak jest teraz zimno i włączę ogrzewanie szyby przedniej na max (klimatronik) od razu włączy się ogrzewanie tylnej szyby i to wiadomo częste zjawisko w nowszych autach i to zresztą zawsze wyłączam. Ale samo włączenie nawiewu na przednia szybę (max) skutkuje tym że przynajmniej mi się tak wydaje iż włącza się jakiś przekaźnik (słuchać cyknięcie), które powoduje że szybciej leci ciepłe powietrze na szybę. Zauważyłem też że jak zmniejszy się prędkość wiatraka do połowy to znowu cyknie (jakby przekaźnik się wyłączył) tak mi się przynajmniej wydaje. Stąd moje pytanie czy można jakoś sprawdzić czy jest ta nagrzewnica czy jej nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W II ta funkcja nazywa sie "dobra widoczność" przednia szyba jest ogrzewana powietrzem z elektrycznej nagrzewnicy, tylna jest podgrzewana i równocześnie lusterka zewnętrzne.

Zwróć uwagę co pokazuje wskaźnik temperatury silnika jak ciepełko leci na szybę.

Cyknięcie przekaźników sugeruje, że taką nagrzewnicę posiadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jak załączysz przycisk "czysta szyba"to czy zapala ci się kontrolka od klimatronika? Bo ja też słyszę cykniecie przekaźnika, ale zdaje mi się że nie grzeje, a grzałki grzeją jak ich załącze w normalnym grzaniu, ale wtedy to jest przez klimatronik.Niedawno ktoś pytał o to samo w M3, ale moderatorzy wygasili temat, ale przeszukałem neta i o M3 nic nie ma tylko M2

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa sposoby by się przekonać czy mamy grzałki elektryczne w nawiewie. Można w sposób fizyczny zajrzeć pod zespół nagrzewnicy i sprawdzić czy nad nagrzewnicą wodną zamontowane są grzałki czy tylko zaślepka. Nagrzewnicę wodną łatwo zlokalizować bo do niej dochodzą dwie aluminiowe rury. Dodatkowo w tym samym miejscu, trochę poniżej zamontowany jest blok przekaźników. Drugi sposób to podłączyć woltomierz i obserwować czy nastąpi znaczny spadek napięcia po teoretycznym załączeniu grzałek. By sterować załączeniem-wyłączeniem grzałek wystarczy wentylator nadmuchu przełączać z pozycji 0 na dowolny bieg. Oczywiście, że robimy to gdy silnik jest jeszcze nie nagrzany i temperatura na zewnątrz jest poniżej kilku stopni. W megi II górna granica temperatury zewnętrznej to 6-7 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jak załączysz przycisk "czysta szyba"to czy zapala ci się kontrolka od klimatronika?

Nie wiem. Klimę mam przez cały czas (cały rok) włączoną w trybie automat.

Kompletnie mnie nie interesi kiedy się włącza. Zapewne wtedy, gdy komputer uzna, że zachodzi taka potrzeba.

Funkcje dobra widoczność włączam recznie przeważnie zaraz po pierwszym ruszeniu autem jak w środku jest zimno. Nic nie wyłączam.

Nie przeszkadza mi grzanie tylnej szyby ani lusterek, choć nie są zaparowane.

Uważam że ich podgrzanie zapobiega ewentualnemu parowaniu.

Zazwyczaj też ręcznie wyłączam tą funkcję nim zrobi to czasówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No okej ale w rozpisce bezpieczników jest na to osobne slot? chodzi mi o to czy można po braku bezpiecznika stwierdzić czy się ma to czy nie??

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcje dobra widoczność włączam ręcznie przeważnie zaraz po pierwszym ruszeniu autem jak w środku jest zimno. Nic nie wyłączam.

Nie przeszkadza mi grzanie tylnej szyby ani lusterek, choć nie są zaparowane. Sory, ale tak to zrozumiałem gojgien

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nic nie wyłączam" z tych trzech funkcji jakie przy tym systemie działają automatycznie.

(nadmuch na szybę przednią, grzanie tylnej szyby, równolegle z lusterkami zewnętrznymi)

Po kilku minutach jazdy, jak w aucie już zrobi się przyjemniej, całą funkcję "dobra widoczność" ręcznie wyłączam, co jest napisane w stwierdzeniu, że "następuje to szybciej nim zrobi to czasówka".

Od tego czasu grzałki elektryczne, już rozgrzane, pracują pod nadzorem klimatronika ustawionego na AUTOMAT.

Zauważyłem, ze taka praktyka (choć głośniejsza przez kilka minut) wymusza wcześniejsze włączenie grzałek elektrycznych, niż by to zrobił klimatronik, zbierający dane z czujników temperatury, ustawień na panelu klimatyzacji, stanu akumulatora i prądu ładowania.

Po prostu ręczne włączenie tej funkcji ma priorytet przed automatycznym działaniem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko Załączasz w załączonym klimatroniku "świeci kontrolka klimatronika",a ja to załączam przy wyłączonym klimatroniku "ac off" i tu moje pytanie, załącza się wszystko z przycisku czysta szyba tak jak piszesz ogrzewanie lusterek, tylnej szyby ale czy w tym załączeniu grzałki się odpala czy nie. Czy w M3 może być inaczej? Jak u Ciebie

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!