Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik cofania w skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, aniewa napisał:

W M III jest skrzynia TL4 i tam wymiana to dopiero wyzwanie. Czujnik umieszczony bezpośrednio pod podstawą akumulatora z bardzo ograniczonym dostępem.

Oglądałem jak to wygląda. Faktycznie jest mało miejsca, ale jak mam ściągać całą obudowę, odpinać wszystko to chyba się pogimnastykuję. Mam solidną długą nasadkę 24 i grzechotkę 1/2".

Przydałaby się przedłużka przegubowa. Tam wadzi dolot do turbo. 

3 godziny temu, droopy napisał:

@czachus z tego co widzę, czujnik jest chyba ten sam, co do mojego M2 1.6 16V. Jeśli mogę coś pomóc, to na pewno nie polecam tych marki Vernet. W ciągu 3 lat wymieniłem 2 czujnik, z czego ten drugi lada moment pójdzie do śmieci, bo od pewnego czasu wałki odwala. Wsteczny zapala się z dużym opóźnieniem lub po majdaniu dźwignią zmiany biegów...Poważnie zastanawiam się nad oryginałem teraz, ktoś wie, czy są trwalsze? Wymiana czujnika niby prosta, ale upierdliwa, bo nisko w skrzyni jest.

Kupiłem oryginał bez znaczków za 40 zł. Chciał mi dać właśnie Vernet, ale mówię daj Pan Bitron :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko mam poza przegubem. Chyba dokupię :)

https://allegro.pl/oferta/wlacznik-swiatla-cofania-kadjar-talisman-bitron-9939142954?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Dokładnie taki, ale pojechałem do nich, bo mam blisko i policzyli mi 40 zł. 

20210224_212156.jpg 20210224_212216.jpg 20210224_212252.jpg 20210224_212257.jpg  20210224_212318.jpg

 

Dla potomnych, w 1,5 dci jest szybko i sprawnie z wymianą tego czujnika. U mnie po wyjęciu okazało się, że jest jakiś badziew bez oznaczeń (na zdjęciu). Przed awarią dawał już oznaki, bo ciął się sygnał z kamery cofania, czyli napięcie pewnie już było rwane. Odkręca się łatwo, wystarczy przełamać opór po tym kleju na gwincie. Z wkręcaniem to samo. Do pewnego momentu da się palcami, później trzeba kluczem, żeby przełamać opór tego białego kleju, czy uszczelnienia na gwincie. 

Ale do rzeczy. Da się dość szybko to wymienić. Nie potrzeba dwóch przedłużek. Wystarczy jedna. Ja mam 250 mm i przedłużkę przegubową. Bez przegubowej się nie obejdzie. Koszt w Castoramie to 13 zł :)

Wkładacie przedłużkę 250mm, a lepiej nawet z 50 mm wtedy nie będzie zawadzać o rurę od turbo. Wkładamy nasadkę 24 wraz z przegubem na czujnik, ustawiamy sobie przegub w lewo tak żeby go było widać i od lewej strony wkładamy przedłużkę i grzechotkę. Idzie jak złoto bez łamania sobie nadgarstków. Widać na zdjęciach już wkręcony nowy czujnik. Najwięcej problemów miałem z odpięciem wtyczki. Czas wymiany około 10 minut. Przed podpięciem radzę przepsikać wtyczkę płynem do połączeń elektrycznych, bo wiadomo jaka jest ich jakość w Renault ?

Strzałką zaznaczyłem przedłużkę, kółkiem czujnik. 

Enjoy :)

20210225_164759.jpg 20210225_164804.jpg 20210225_164718.jpg 20210225_184946.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mariuszekf napisał:

teraz odpala tylko na sprzęgle mimo że lewarek na luzie 

A to standard, mam 2 czujnik (i ostatni) tej marki i w obu wyglądało to dokładnie tak samo. Po paru tygodniach tylko odpalanie na sprzęgle <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam w Megane III 1,4 TCE czujnik wstecznego jest pod akumulatorem.

W którym miejscu coś podważyć (nacisnąć) we wtyczce by ją zdjąć ?

Znalazłem opis czujnika i jak na krótko zewrzeć światła cofania, czy zdjęcia się zgadzają bo nie jestem pewien ?

 

20210724_200907.jpg

post-4670-1257108313.jpg

20210725_120201.jpg

Edytowane przez Bazyl123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu wtyczki ze zworką widać języczek, który wystarczy odchylić (podważyć) i pociągnąć wtyczkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czytam te posty i zastanawiam się jak to jest w Megane 2,0 dci 2007r, gdyż za radą forumowiczów  próbowałem dostać się do czujnika wstecznego od góry po zdjęciu aku i podstawy(nic nie widziałem) jak i od strony nadkola z lewej strony(też dupa).Jedynie po zdjęciu osłony silnika pod spodem dostrzegłem jakiś czujnik,który może odpowiadać temu co szukam ale dostęp jest tak hu...wy ,że masakra jakaś,o wypięciu wtyczki nawet nie wspomnę.Please help !!!!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

podpinam sie pod temat.
Mechanik ostatnio wymienił czujnik, teraz pytanie, czy charakterystyczne pikniecie oznajmiające wbicie wstecznego biegu powinno być za każdym razem czy są jeszcze inne warunki do spełnienia?
Pytam bo już zdarzyło sie ze zona cofała be czujników, ale teraz po wymianie czujnika powinno być ok. Nie mniej nie zawsze piknie przy wbiciu wstecznego ale czujniki działają... Narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!