Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samozapłon pożar megane II 1.6 16V


MacieJu

Rekomendowane odpowiedzi

Wstawiałem już te fotki kilka razy, ale zrobię to ponownie. Zabezpieczcie sobie złączkę (klips) paliwową nad alternatorem.

Często po wszelkich naprawach i odpinaniu tej złączki jej ponowne podłączenie trzeba sprawdzać czy właściwie trzyma.

Słabo lub niewłaściwie zatrzaśnięta złączka może wyskoczyć pod wpływem ciśnienia paliwa i będzie zalewać alternator co doprowadza do samozapłonu.

W autach z instalacją LPG jest jeszcze taki paradoks, gdy auto jest zasilane samą benzyną spadek ciśnienia i brak dopływu paliwa spowoduje wyłączenie silnika, ale gdy mamy instalację LPG silnik będzie pracował dalej na LPG, a paliwo będzie tłoczone nadal przez pompę paliwową !

Tak czy inaczej warto zabezpieczyć sobie za w czasu tą złączkę opaską zwaną popularnie ``trytytka``

A jeśli robiliście coś sami przy silniku lub w warsztacie to sprawdzajcie to szczególnie. Z boku tej złączki jest zabezpieczenie, powinno ono odskoczyć po zatrzaśnięciu, a jeśli pozostanie nadal wciśnięte to znaczy, że nie trzyma prawidłowo.

Bardzo często złączka po odłączeniu jest po prostu brudna i mocno zakurzona, należy ją dobrze przemyć i przedmuchać powietrzem lub preparatem w sprayu, należy sprawdzić stan uszczelnienia. 

Kontrolujcie również maty podszybia i wygłuszenie, bo to druga przyczyna samozapłonów, zwłaszcza jak podszybie wisi nad rozgrzaną turbiną (dotyczy głównie diesli) 

 

 

złączka listwy Pb.jpgprzewód opaska.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deku w M3 trudniej to zrobić. Wtyk do listwy wtryskowej nie jest pod kątem prostym względem przewodu paliwowego. W M2 wygląda tak, jak na fotkach wyżej. U Ciebie przewód jest w linii z tym wtykiem.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zabezpieczyliśmy kolejnego Scenika i wiszącą matę podszybia. 

Zaobserwowaliśmy, że bardzo często przy wymianie filtra powietrza silnika, wykonujący wcześniej taką usługę serwis lub domorosły `specjaliZda` źle zakłada mocowanie maty podszybia, a konkretnie nie wsuwa maty w zasuwki umieszczone na ścince grodziowej i po pewnym czasie mata stopniowo zaczyna obwisać, woda zamiast spływać na boki do odpływów leje się po silniku !

Czyli mamy kolejny przykład niechlujstwa przy naprawach i prostych serwisach, auta same bez przyczyny się nie zapalają :!:

 

 

 

20190719_120548.jpg20190719_124110.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dzisiaj z gazownikiem na ten temat. Twierdzi, że w MII jest ponoć jakiś gumowy przewód, czy tam uszczelka która parcieje na potęgę i może się z niej sączyć paliwo na alternator. W MIII ponoć tego problemu już nie ma. Druga sprawa to sławna wtyczka. Majster twierdzi, że jeśli nikt jej nie wypina i siedzi fabrycznie to nie ma prawa się nic dziać. Gdy ktoś wypina robi to najczęściej nieumiejętnie i siłowo uszkadzając zatrzask, który później nie trzyma. To ponoć jedne z powodów.

Pytałem czy przy montażu LPG będzie rozłączał tą wtyczkę. Powiedział, że nie.

W MIII ona faktycznie jest pionowo i nie ma "kolanka". Ciężko będzie jakoś złapać. Przyszłościowo trzeba będzie coś wymyślić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, pbet napisał:

Gdy ktoś wypina robi to najczęściej nieumiejętnie i siłowo uszkadzając zatrzask, który później nie trzyma.

Tak to prawda.

Przy zdejmowaniu trzeba docisnąć do listwy i ściskając blokady złączki  pozwolą się wcisnąć. Przy zakładaniu tylko docisnąć do listwy i zatrzaski same klikną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam. Od niedawna mam megane i mnie ciarki przechodzą. Pytanie do was. Ta trytka rozumiem że mam ją złapać za samą wtyczkę wykonując klasyczne 0. A nie spada przewód z tej złączki. Wrzuci ktoś zdjęcie o jaki przewód chodzi który tak parcieje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaza2 nad alternatorem masz przewód paliwowy w kształcie takiego ślimaka, zawinięty kilka razu. Idź sobie po nim w stronę silnika, dojdziesz do złącza.

Dodałeś zdjęcie :D Ślimaka masz tam obok wlewu płynu do spryskiwaczy. (spiralkę w sumie)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!