Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Grzeje się tarcza, bo jarzmo z klockiem zewnętrznym nie pracuje suwliwie w prowadnicach. Jak najszybciej to sprawdź żeby nie zagotować płynu hamulcowego. Może być również coś nie tak z zaciskiem ( hamulec ręczny ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Cześć, dzięki za szybką odpowiedź. Auto nie hamuje podczas jazdy( samo z Sb). Jak stoję na nawet delikatnej górce na luzie, to zjeżdża normalnie bez oporu, więc to chyba nie ręczny bo by było czuć albo chociaż słychać przy ruszaniu ze puszcza ręczny. Tłoczek cofałem za pomocą ścisku stolarskiego i klucza do szlifierki (wkręcany). Za chwilę zdejmę zacisk i zobaczę czy wszystko odpowiednio działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę właśnie nad tym. Wewnętrzny klocek luźno pracuje a zewnętrzny musze użyć sporej siły zeby go przesunąć, blaszki niby przylegają odpowiednio do jarzma. Nie wiem czym to jest spowodowane. złożyłem ,przesmarowałem , pojechałem się przejechać i prawa strona ideolo, zimniutka felga a lewa strona gorąca jak cholera po ok 30/40 km. Można zepsuć te blaszki i w konsekwencji pozniej nie móc tego dobrze złożyć? Bo wypadały mi co chwila,za luźno moim zdaniem siedziały ale koniec końców są na swoim miejscu 

20220602_195051.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaszki muszą twardo sprężynować. Problem jest w suwadłach jarzma na których się opiera zewnętrzny klocek. To one muszą się lekko wsuwać i wysuwać bez założonego zacisku.

 

Trzpienie wypolerujesz, ale gumowe tulejki będziesz musiał wymienić po takim zatarciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to jarzma masz pokorodowane przez co "u rosło" pod blaszkami blokując ruch klocka. Ja pilnikiem usuwam rdzę, lakieruje lakierem spray na 800 stopni i rok spokoju. Na myjni unikam mycia kół bo przez tą chemię szybko kolidują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2022 o 19:19, maniek1111 napisał:

Sprawa się wyjaśniła. Niestety tarcze mają średnicę wewnętrzną 30 mm.

Ja jestem zainteresowany tym niestety.  Może podejdą do mojego scenica tam jest 30 i 260.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2022 o 22:39, elf napisał:

Zaciąg ręczny, zwolnij i sprawdź, czy dźwignia wraca do ogranicznika.

Witam, ręczny normalnie odbija, tłoczek jak ruszam recznym  ręką to też chodzi. Co do klocka to tam jeden kolega miał rację ze pokorodowane, wyczyściłem i klocki chodzą normalnie. Ale i tak się grzeje i teraz hit. Czy to możliwe żebym miał krzywe jarzmo? Klocek zewnętrzny górą dotyka tarczy a dołem nie, na zdjęciach widzicie jak leży tarcza w jarzmie, dodam ze jak bym tarczy nie okręcił to pozycja w jarzmie zawsze ta sama i dlatego chyba zacisk krzywo dociska bo tez jest krzywo wzgledem tarczy. Pytanie jakim cudem. Stare klocki z tego koła tez są krzywo zjechane. Dotrze się i przestanie się grzać ?

20220607_191856.jpg

20220607_191850.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wspornik musi stać prostopadle do tarczy. Wykręć go, wyczyść powierzchnię przylegania do piasty i może będzie dobrze.

 

Na zdjęciu się dopatrzyłem, że osłona trzpienia jest przekrzywiona.zgodnie z tym co odpisujesz. Ten trzpień pod osłoną musi się przesuwać wzdłużnie bez oporów Na boki (góra-dól) nie może być żadnego luzu. Jeśli jest należy wymienić tuleje prowadzące, żeby zacisk się nie przekrzywiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Mam pytanie. Czy tłoczek można wcisnąć bez problemu za pomocą zacisku stolarskiego czy trzeba użyć przyrząd do wkręcania tłoków? I drugie pytanie. Czy ta śruba dokręcająca tarcze hamulcowa jest ciężka do odkręcenia zwykłym kluczem (nie pneumatycznym)?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam załoge 

 

Edytowane przez MooiMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego.

Tarcze odkręcisz bez klucza pneumatycznego. Ja odkręciłem bez problemu nasadka Yato oczywiście użyłem rurki jako przedłużki. 
Co do tłoczka to da się go wcisnąć jednocześnie wkręcając bez specjalnego przyrządu. Ja zrobiłem to po partyzancku mianowicie loczek wciskałem ściskiem i wkręcałem „ błyskami „🙂

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!