Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 18.04.2019 o 04:57, kat1982 napisał(a):

Witam,

czy jest możliwość wyłączenia czujników ciśnienia w oponach w Megane 3 2014 Life bez HF, auto z końca roku - modelowo jak 2015??

Rozwiń  

 

Jest taka możliwość Potrzebny Clip i można wyłączyć czujniki

 

  W dniu 18.04.2019 o 13:48, tomrud napisał(a):

Dzisiaj zmieniłem koła zimowe na letnie i potwierdzam (jak kilka osób w tym wątku), że w samochodach bez HF czujniki ciśnienia same się nie przyuczą.

Jednak dziwne jest to, że nie mam żadnego komunikatu na wyświetlaczu, że nie mam tych czujników. Wywoływanie pomiaru za pomocą manetki komputera pokładowego czy jazda przez 15km nic nie dała. Dlaczego nie ma komunikatu?

No chyba, że komunikat będzie za parę dni:-)

Rozwiń  

 

Odłącz akumulator na chwilę i zobacz co się stanie obstawiam że po przejechaniu jakiegoś dystansu wyskoczy błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie do znawców tematu. Załóżmy, że mam przyuczone dwa komplety czujników ciśnienia? Czy jedynie clipem aktywuję wybrany komplet czujników czy jest jakiś inny (tańszy) interfejs, którym mogę to wykonać sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma czegoś takiego jak zaprogramowane dwa komplety. Jakby były zaprogramowane to pewnie tak jak w innych markach same by wskakiwały po montażu. Jeśli czujniki w Megane same nie wskakują po wymianie to zapewne każdorazowo trzeba je programować, a nie aktywować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W S3 I M3 nie ma możliwości wybrać czujników zima lato jak to ma miejsce w L3. W Megane nie zaprogramuje się więcej niż 4 sztuk czyli jednego kompletu Próbowałem kiedyś z nr VIN Laguny i nie dało rady zaprogramować kolejnych 4 czujników. Co do innego kompa powinno się dać zaprogramować czujniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Byłem u lokalnego oponiarza i w 2 minuty wgrał mi do ECU tym przyrządem ( https://allegro.pl/oferta/programator-tpms-cub-sensor-aid-zlacze-obd-7633469737 ) ID oryginalnych czujników kół letnich. Jak ktoś nie ma HF (jak ja) to lepiej kupić do drugiego kompletu czujniki nieoryginalne, które są programowalne i je sklonować z czujników oryginalnych (np. takie https://allegro.pl/oferta/4-x-czujnik-cisnienia-tpms-cub-uni-sensor-433mhz-7978152114 ) i po problemie. Ja niestety do drugiego kompletu kół kupiłem 4 oryginalne, które nie są programowalne, więc póki co zostaje mi oponiarz i 100 w plecy rocznie lub jednorazowe kupno tych nieoryginalnych.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki to badziew. Złapałem kapcia i wrzuciłem koło zapasowe bez czujnika. Jeździłem tak dwa dni zanim komputer wywalił błąd.

 

Ciekawe kiedy powietrze zaczęło uciekać. Dopiero rano zobaczyłem, że nie ma powietrza w kole, całkiem możliwe, że już w trakcie jazdy schodziło powietrze a komputer o tym nie poinformował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kede86 to coś masz chyba nie tak. U mnie na bieżąco zmieniają  się wartości w kołach w ciągu dnia (ciśnienie rośnie w czasie jazdy i spada po dłuższym postoju). Po korekcie ciśnienia na stacji benzynowej też wykrywa zmiany po niedługiej chwili.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz coś uszkodzone/zawieszone w systemie?, spuść lekko ciśnienie i zobacz co pokaże komputer.

U mnie zimą jak jest minus 10stopni to od razu jest alarm że ciśnienie spadło.

Jak miałem wkręta w oponie to od razu wyskoczyło że powietrze ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od pogody pokazuje inne ciśnienie w kołach. Jak wrzuciłem rezerwę to w 3 kołach podawał ciśnienie a rezerwa była ---

Kapeć był  na zimówkach teraz mam letnie i jak dziś na przeglądzie dopompowali powietrza to pokazywał dobrze.

Edytowane przez kede86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!