Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Posiadam Megane III ph.II 1,2 Tce Energy 130 KM z 12.2014 roku, po przejechaniu nie całych 15 tyś/km nie widziałem ubytku oleju, samochodzik docierałem bardzo spokojnie bez szaleństw, po wymianie oleju przy 15 tyś/km w ASO, najechałem już 25 tyś/km i rzeczywiście poziom oleju spadł o dwie kropki z poziomu maksymalnego, jeszcze nie byłem z reklamacja w ASO a chce się przygotować na swoja obronę w razie głupich stwierdzeń "ten typ tak ma...", czy możecie poradzić żeby się nie dać wyrolować czy mogę się ubiegać o poważne decyzje jak pismo do Renault "to dajcie mi samochód który pali paliwo a nie olej bo wtedy to jest wadliwy produkt.." wcześniej miałem Megane II 1,9 Dci 120KM i nawet po 300 tyś/km olej nie znikał.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wcześniejszym SII 2,0 16V F4R było zapisane 0,25/1000km, a w praktyce brał około 0,2 przy jeździe ciągłej na autostradzie, przykładowo po powrocie z wakacji Wrocław-Dubrownik-Wrocław około 3000km dolałem 0,5L. Przy jeździe miejskiej i po drogach lokalnych nie ubywało oleju. W tym roku pojadę tą samą trasą SIII 1,4TCe i sprawdzę po powrocie stan oleju.

Dodam, że mój jeszcze wcześniejszy SI 2,0 16V F4R z 2003r. nie brał nic.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jednym litrze ON/1000 km, to nie słyszałem, ale co do silnika 1,5 dci w Megane 2 była norma Renaulta 0,7 litra oleju na 1000 km.

O niej dowiedziałem się na przeglądzie w ASO, gdy zgłosiłem problem, że między przeglądami ( co 30 tys km) musiałem dolewać 3-4 litry oleju do silnika.

Problem zaczął się po 3 latach, jak trzeba było zrobić badania techniczne to okazało się , że w aucie wszystko OK, tylko nie spaliny :(

Właśnie z powodu tego "brania oleju".

Więc jak ktoś ma problem z dużym zużyciem oleju jeszcze na gwarancji, to niech zrobi niezależne od Renault badania spalin i żąda od ASO naprawy do stanu zgodnego z normami EURO coś-tam. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ponieważ otrzymuje wiele zapytań do tematu który tu rozpocząłem pragnę poinformować, że po ostatniej wizycie w serwisie przy stanie około 9500 km, megan trafiła powtórnie do serwisu gdzie dokonano chemicznego czyszczenia silnika, wgrania kolejnej wersji oprogramowania oraz dolania do pełnego baku paliwa jakiegoś odczynnika, który jak stwierdzili serwisanci jest konieczny przy tej "operacji", zmiany oprogramowania. W chwili obecnej po przejechaniu 4200 km, poziom oleju nie zmniejszył się, co starannie kontrolowałem po każdym przejechaniu 500 km. Mam nadzieję, że problem został w jakiś sposób znany wyłącznie serwisowi rozwiązany. Oczywiście cały czas obserwuje poziom na bagnecie i jeśli się coś zmieni (odpukać!!!), napiszę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To Kolega ma szczęście że taką operacje zrobili, lecz serwis serwisowi nie równy, mi po pierwszej wymianie oleju nie zakręcili korka wlewu oleju, ale będę musiał dać im szanse na poprawę i pewnego dnia pojadę na zmianę oleju ale już przy 30 tyś kilometrów, jeszcze mam do nakręcenia 5 tyś kilometrów także nie dużo, podrzucę im temat o nowym sofcie może coś się zmieni przestanie szarpać przy zimnym silniku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W październiku 2014 r. kupiłem nowego SCENICA z silnikiem 1,2 tce 115 kM. W rok czasu (do momentu sprzedaży) przejechałem 33000 km. Pierwszy olej zmieniłem po 5000 km i zacząłem sprawdzać za pomocą bagnetu stan oleju (niestety Scenic nie ma innej możliwości sprawdzenia poziomu oleju np. na wyświetlaczu). Sprawdzając systematycznie zaobserwowałem że po kolejnych 5000 km trzeba dolać 1,5 l, a po kolejnych 5000 km także 1,5 l. Zgłaszałem sprawę w serwisie. Dokonano płukanki silnika, potem zmianę oprogramowania. Niestety z upływem przejechanych kilometrów zaczynał coraz bardziej brać olej. Aż do momentu sprzedaży, gdzie brał już 1l na 1000 km. Serwis zakwalifikował go do rozebrania i zbadania. Już na to się nie godziłem tylko sprzedałem. Nie mniej chciałem się z "forumowiczami" podzielić obserwacją innego scenica który w rok przejechał niecałe 10000 km od nowości. W tym przypadku przy wymianie oleju silnik wziął 1l. Być może intensywne użytkowanie determinuje zużycie oleju w takim stopniu. Podsumowując słyszałem różne opinie że będzie brał do 60000 km, że będzie nowe oprogramowanie, a w ogóle to wadliwa partia silników itd. itp. Patrząc na wpisy na tym forum i inne w internecie dotyczy to także silników z 2015 rok. A na koniec najlepszy HIT i przestroga dla innych użytkowników SCENICA. Mianowice kontrolka oleju nie zapali się w przypadku niskiego poziomu oleju w silniku np. przy granicy poziomu minimalnego. Zapali się tylko wtedy gdyż jest zbyt niskie ciśnienie tzn. zostało np. 0,5 litra oleju w silniku. Wtedy to jest za późno i z gwarancji nie skorzysta się. Zdziwiło mnie to bo w innych modelach, które miałem np. fluence, thalia było to normalne w zakresie wcześniejszego zapalenia oraz to że na wyświetlaczu można było "zgrubnie" sprawdzić poziom oleju. W chwili obecnej jeżdżę od dwóch tygodni takim samym, nowym scenikiem tylko z silnikiem diesla i oczywiście .... sprawdzam poziom oleju (jest ok).

 

Pisząc na ten temat trochę czasu temu, widzę teraz że z tym silnikiem mają problem ludzie z silnikami z 2014 r., może późniejsze zostały poprawione ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam, też dopadło mnie nadmierne zużycie oleju w 1,2tce.

Auto to megane z listopada 2014r 1,2tce 115KM.

Auto kupione z przebiegiem 1700km do czasu pierwszego przeglądu przy 7400km nic się nie działo, przy 8500km musiałem dolać 1 litr, teraz przy 9440km wychodzi, że zjadła kolejny litr.

Edytowane przez tomi150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim poście pisałem ,że problem został rozwiązany ale właśnie w chwili obecnej meganka od 10 dni jest w serwisie a ja oczekuje na decyzje co dalej z silnikiem. Olej nadal zużywa z nadmiernym apetytem a dodatkowo serwis stwierdził,że nie ma kompresji na dwóch cylindrach.

Czekam na decyzje Warszawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że jakość w reno szwankuje albo jest to problem konstrukcji silnika. Jestem ciekaw jak bedą się zachowywać te motory w megane IV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!