Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam. Temat dotyczy auta: Renault Megane III Grandtour, 2009r., 1.5 dCi, 106 KM. Nadszedł czas wymiany tarcz hamulcowych i klocków - przód jak i tył. Chciałbym kupić dobre produkty i za bardzo się nie zrujnować. Może ktoś podpowie, w jaką firmę wejść?

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze będą sprawdzone podzespoły: ATE, TRW, Bosch, Brembo, oryginały Renault (czasem mają atrakcyjną cenę).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem klocki na ATE i to była super decyzja, mało pylą i się nie grzeją <ok>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zmieniałem same klocki (tarcze jeszcze ok od nowości), tył dałem TRW, przód ATE Ceramic. Te ceramiczne (z nazwy) są genialne, felgi czyste zawsze, hamulce mają dobrą modulację, cichutkie. Do zwykłych klocków już nie wracam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przód ATE Ceramic. Te ceramiczne (z nazwy) są genialne

Czy te klocki mogą współpracować z normalnymi tarczami, czy należy też kupić inne tarcze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zmieniałem same klocki (tarcze jeszcze ok od nowości), tył dałem TRW, przód ATE Ceramic

Czy te klocki wymieniałeś, bo się tak szybko zużyły ? Podajesz, że Twoje auto ma tylko 51 tys km przebiegu.

Ja faktycznie przednie klocki wymieniałem już 3 razy, ale tylne są od nowości i są OK ( 230 tys km przebiegu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do ATE Ceramic daje się zwykłe tarcze, bez żadnych nacięć, czy nawierceń.

Ja w Megi II mam tarcze zwykłe ATE i klocki ATE Ceramic, na felgach nie ma śladu po pyle z klocków, ale przy hamowaniu są trochę głośniejsze niż zwykłe.

W Megi III założyłem jakąś nowość TRW, które mają mało pylić.

Jeśli za wyznacznik weźmie się najzwyklejsze klocki, to te TRW faktycznie mało pylą, ale do ATE trochę im brakuje.

Klocki przednie w MIII wymieniałem przy stanie licznika niecałe 53 tyś km, były fabryczne, tylne nadal są fabryczne, wyglądają na zużyte w jakichś 25%.

Edytowano przez Pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy te klocki mogą współpracować z normalnymi tarczami, czy należy też kupić inne tarcze?

Tak jak Paweł napisał, zwykłe tarcze. Ja do fabrycznych już używanych (55k km) założyłem i jest ok.

 

Czy te klocki wymieniałeś, bo się tak szybko zużyły ? Podajesz, że Twoje auto ma tylko 51 tys km przebiegu.

 

Wymieniałem, bo już zostały ze 2mm, więc tak - raczej już były do kosza. Tym bardziej, że tuż po wymianie czekała mnie trasa 2tys km, po górach. Myślałem, że dla klocków przednich 55tyś to i tak niezły wyczyn?

 

Ja w Megi II mam tarcze zwykłe ATE i klocki ATE Ceramic, na felgach nie ma śladu po pyle z klocków, ale przy hamowaniu są trochę głośniejsze niż zwykłe.

Akurat u mnie odwrotnie:) Poprzednie już popiskiwały i szumiały przy hamowaniu, teraz absolutna cisza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piszczenia nie ma, po prostu są głośniejsze przy hamowaniu niż TRW :)

Po prawie 20 tyś km klocki praktycznie nie wykazują śladów zużycia.

Zwykłe klocki po takim przebiegu są już co najmniej w połowie starte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po prawie 20 tyś km klocki praktycznie nie wykazują śladów zużycia.

Zwykłe klocki po takim przebiegu są już co najmniej w połowie starte.

 

Klocki praktycznie nie wykazują śladów zużycia - a jak z zużyciem tarcz hamulcowych?

Tarcze przód - powinny wytrzymać 2kpl. klocków przy właściwej eksploatacji!!!

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tarcze wyglądają jak nowe, jeżeli można wierzyć mojej suwmiarce, to było ok. 23,5 mm, a nowe miały chyba 24 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z przodu komplet: tarcze Brembo, klocki Ferrodo. Bardzo dobry (może trochę drogi) komplet, polecam tym którzy chcą mieć spokój z hamulcami, a jednocześnie czystymi felgami - mam aluski i coś o tym wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jakie klocki Ferrodo masz na myśli. Mam z Ferrodo całkowicie inne doświadczenia. Felgi brudzą średnio tak samo, jak każde inne dobre klocki.

W Megane II fabrycznie były montowane klocki właśnie tej firmy. Przez cały okres eksploatacji, kupowałem Ferrodo, miałem aluski i coś o tym wiem.

Co do pracy i skuteczności nie miałem i nie mam zastrzeżeń.

Edytowano przez Lelupi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aspirant44 pisał o tarczach Brembo, a nie klockach.

Edytowano przez Jottar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...