Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

A czy są na forum osoby którym FAP się całkowicie zapchał i wymagał wymiany, ogólnie to widzę że wiekszość osób strasznie sie tego boi a wspólczynnik awarii jest taki jak przy turbo , dwumasie itp osprzęcie.
Jak ktoś zmieniał/wyrzucał FAPa to niech napisze przy jakim przebiegu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomqu86 napisał:

A czy są na forum osoby którym FAP się całkowicie zapchał i wymagał wymiany, ogólnie to widzę że wiekszość osób strasznie sie tego boi a wspólczynnik awarii jest taki jak przy turbo , dwumasie itp osprzęcie.
Jak ktoś zmieniał/wyrzucał FAPa to niech napisze przy jakim przebiegu.  

 

Są takie przypadki i były opisane na forum.Generalnie rozwiązanie z 5 wtryskiem jest genialne w swojej prostocie.Nie powoduje rozrzedzenia oleju jak wyłączysz silnik w trakcie wypalania.Ale mimo wszystko raz na jakiś czas tak co ok 400-500km musisz auto przegonić na trasie.Jak jeździsz tylko po mieście i nie kontrolujesz wypalania to też możesz filtr zapchać.Np w Oplu DPF to porażka i wszyscy na to narzekają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety każde wypalenie fap-a powoduje rozrzedzenie oleju nadmiarem paliwa spalanego w komorze głównej silnika, celem podniesienia temperatury w fap-ie  w czasie wtrysku  z 5 wtryskiwacza. Zobacz  uwagę kolegi aniewa oraz fakt wzrostu stopnia rozrzedzenia oleju w miarę wzrostu przebiegu auta ; Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że występuje parametr "współczynnik rozrzedzenia oleju" nie oznacza, że jest czujnik który to mierzy. Rozrzedzenie oleju wylicza sterownik silnika na podstawie charakteru jazdy, ilosci uruchomień silnika i częstotliwości wypalania FAP. Mogę Cię zapewnić, że po każdym wypalaniu filtra ten współczynnik rośnie. Oczywiście by to sprawdzić należy podłączyć diagnoskop który ten parametr odczyta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No doskonale to wiem.Jest jakiś algo który to liczy (ilość wypaleń filtra ilość odpaleń itp itp.Tak jak ecoflex w Oplu.Tylko nie do końca (to tylko moje zdanie) jest to powiązane z faktycznym rozrzedzeniem oleju.U mnie aktualnie po 10tyś jest 1%.

W Oplu to samo nazwali żywotność oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz super, bo u mnie po 11 wypaleniach i przebiegu 8 kkm od wymiany oleju rozrzedzenie pokazuje 1,55 %. Jazda w 60 %  miejska. Faktem też jest , że oleju nie ubyło nawet na milimetr. Pewnie paliwo wyrównuje poziom. Prawdopodobnie w przeciągu miesiąca ponowna wymiana oleju bo już dobija do 10 kkm od wymiany.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem dwie ciekawe rzeczy przy wypalaniu mojego FAPa/DPFa:

1) po zastosowaniu SKYDDa do ON częstotliwość pomiędzy wypaleniami gwałtownie wzrosła. Powiedzmy od 300 - 400 km bez SKYDDa do 500-600 ze SKYDDem w ON

2) teraz ciekawa historia - pojazd PRAWIE cały czas jeździ na tych samych trasach, a FAP wypala się zawsze w tym samym rejonie geograficznym, ulicy. No ewenement :-D Wypala się zawsze przed 7 rano w tym około miejscu:
https://www.google.pl/maps/@50.2628033,19.0597948,3a,75y,111.44h,93.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3Pmg7p4O9rvKitCmApoFiQ!2e0!7i13312!8i6656
wiem, że to brzmi głupio i niewiarygodnie ale właśnie tak jest!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, Panowie mam pytania odnośnie DPF kiedy wiadomo że DPF się wypala lub należy wypalić? Jak długo i z jakimi obrotami należy jechać lub stać na postoju żeby się wypalił? Czy taki dodatek do paliwa jak K2 DPF 50ml będzie pomocny przy wypalaniu? Z góry dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie wiem jak mam to interpretować ,ale czytając wątki Andrzej -2010 Samochód z silnikiem wysokoprężnym nie nadaje się na krótkie trasy oraz do miasta szczególnie z filtrem FAP .

W czasie ostatniej wizyty w ASO poprosiłem o sprawdzenie ile jest tam tej sadzy oraz kiedy był ostatnio FAP wypalany .Otrzymałem wydruk i teraz nie wiem czy mam się cieszyć ,czy raczej martwić .Przebieg to ok.27000 km, ostatnie wypalanie filtra 6500 km. temu ,poziom zanieczyszczeń 5 g .

Prośba może ktoś bardziej obeznany z tematem oświeci mnie.

fap.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!