Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupujemy MIVPhI


Rolandzikl

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zdecydowałbym się na EDC gdyby nie mega pozytywne wrażenie jakie miałem podczas jazdy próbnej, o której tutaj pisałem. Jedyny negatywny moment na te ~25km które zrobiliśmy miał miejsce na sam koniec gdy wjechaliśmy na parking i skrzynia "zglupiala" i nie zbiła biegu z 3 na 1 gdy toczyliśmy się już tak max 5km/h i zanim zrzucił to było czuć ze się męczy na trójce zamiast już jechać na 1.

 

Poza tym jednym wyjątkiem, który raczej się nie zdarza (pytałem wśród znajomych) to byłem zachwycony. W ogóle nie czuć zmiany biegów podczas przyspieszania, rusza płynnie i tak samo płynnie zbija podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu. Dla mnie bomba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDC zmienia biegi przed 2000 obrotami czy ciągnie wyżej? Mówię o trybie normalnym. W sportowym pewnie ciągnie wyżej. Coś mi się obiło, że EDC zmienia biegi przy 1900-1950 obrotów? Albo coś mi się popieprzyło z innym samochodem/skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przy takim rabacie to spokojnie. Rabat wyjątkowo duży, wręcz niebywały biorąc pod uwagę jaką marże mają dealerzy na Megane. W tym przypadku byliby pod kreską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie te Megany podrożały w stosunku do M3 :rolleyes:.

Za GCoupe ponad 90kPln to jest masakra, za tyle to sąsiad kupił białego C4 granda 150KM disla 2.0, z wyprzedaży rocznika 2016.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 90 tys mozna tez mieć Talizmana 1.6 dci w wyprzedaży

Mój odnośnik

wg mnie płacenie za megankę powyżej 80 tys. pln (nieważne z jakimi bajerami i silnikiem) należy dobrze przemyśleć gdyż wchodzimy już w zakres cenowy innej klasy aut

rok temu sensownie wyposazone MIII GT Grandtour 220KM kosztowały 78 tys pln, ja rok temu za MIII 1,5 dci 110 grandtour limited zapłaciłem 63,5 tys. pln (juz w gwarancją 5 lat/100 tys. km).

Ile teraz trzeba zapłacić za podobnie wyposażoną MIV intens 1,5 dci? Rozumiem że nowy model itp. jednak chyba trochę przesadzili

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 oraz pkt.6 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj to co masz w MIII A co możesz mieć w MIV za ta samą cene.Jakość wykonania moim zdaniem wzrosła system multisense też kosztuje :)nowe technologie silników itd itp.

Edytowane przez Prosto21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie porównuje i widzę ze za 63,5 tys pln jest sce w wersji life...

 

niemniej jednak wracając do intense w MIV - co takiego w nim jest czego nie miał limited w MIII?

nowe technologie silników- możesz rozwinąć? W MIV dali tce 100 zamiast 115, zamienili 1,6 110KM na bezsensowne SCE oraz zrezygnowali z genialnego 2.0 turbo

jakość wykonania - czy chodzi o krzywo spasowane elementy karoserii w MIV?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomekrus bardziej chodzi ogólnie o jakość. Megane III nie powalało prowadzeniem, było na porównywalnym poziomie jak Clio III. Konkurencja na ówczesne czasy prowadziła się zdecydowanie lepiej, jak np. Focus II. Dzisiaj Megane IV o wiele lepiej się prowadzi, i jest na poziomie konkurencji. Również uważam że lekko ponad 90 tyś za samochód kompaktowy to przesada, zwłaszcza starszy rocznik. Jednak jest to full wersja z przepięknymi felgami 18". Gwarancja taka że nikt nie przedzie obojętnie :)

Edytowane przez mayn
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody pomału stają się dobrem luksusowym, nawet w segmencie kompaktów. Tak nie powinno być. Z roku na rok będą coraz droższe w każdej marce. Od 2018 dojdzie filtr cząstek stałych w benzynach i znowu kolejna okazja dla producenta żeby podnieść cenę samochodu i przy okazji przy tym zarobić extra. Zwykłe, nowe Punto z wyposażeniem w miarę standardowym trzeba dać 45 tys. złotych. Jak się dorzuci automatyczną klimę i inne bajery kropka dość szybko przekracza 50 tys. złotych. To nawet nie samochód tyko pudełko do przemieszczania się. Megane 4 nie odbiega cenowo od innych marek w tym segmencie. Chcąc kupić w miarę fajnie wyposażony samochód trzeba wydać te 80-90 tys. w tym segmencie i to nic nadzwyczajnego. Za 60-70 tys. to same blachy, w środku bieda razem z kolbkami do szyb. Cena też rośnie od przerzucenia trochę technologii, bajerów z klasy premium do kompaktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale w tym kraju nowe samochody zawsze były dla nas za drogie. Może powiem coś niepopularnego, ale kompakt wg mnie nie powinien kosztować więcej niż 60 tys. Zatem skoro drożeją to znaczy, że klienci na Zachodzie mają coraz więcej pieniędzy i nowe auta kupują. Interes musi się kręcić i nie patrzmy tu na Polskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zamówiłem Megane, porównywałem go z innymi modelami, które akceptowałem od strony przede wszystkim estetycznej. Ceny są bardzo wyrównane. W ostatniej trójce był jeszcze 308 oraz Leon. Za podobnie wyposażone modele to była kwestia dokładnie tych samych pieniędzy. Także moim zdaniem nie jest tak, że tylko Megane podrożało. Wszystkie samochody generalnie drożeją. I jeszcze odnośnie ceny za przyzwoicie wyposażony kompakt - zawsze tak było, że powoli wkraczało się w inny segment z podstawowym wyposażeniem. Ja osobiście na samochody z segmentu D nawet nie patrzę, bo są na potrzeby moje i mojej rodziny po prostu za duże. A dowartościowywać się wielkością tym bardziej nie muszę. Wszystko kwestia gustu i potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym chciał kupić Talismana za 90 tysięcy to miałbym po prostu Talismana i nic więcej. Nie widzę sensu kupowania golasa klasy D tylko po to żeby go mieć. Potem wsiądę do środka i bieda. Poza tym według mnie GC w niezłym setupie nie jest zwykłym kompaktem, aczkolwiek to kwestia gustu jak we wszystkim. Jeździłem większością dostępnych samochodów i GC wywarł na mnie największe wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!