Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie opony letnie wybrać ?


theon74

Rekomendowane odpowiedzi

@Sarna1 Renia nie jeździ szybciej niż 150 km/h :)

Eco nie potrzebuję, aż tak bardzo bo junkers świetnie się sprawdza i obniża koszty.

Wracając do Nokian Wetproof to różnica między 205/55 R16 91 H (210 km/h), a 91 V (240 km/h) to zaledwie 5 zł i one mają parametry paliwo C, woda A. Te tańsze (255 zł) i o niższym indeksie prędkości Oponeo ma z produkcj 2021, a droższe (260 zł) z wyższym indeksem prędkości z 2020. Decybele te same. Co ciekawe 205/55 R16 94 V czyli o większym maksymalnym obciążeniu są już trochę droższe (299 zł), z produkcji 2020 ale mają indeks spalania B, a mokrego A.

No i teraz pytanie co lepsze. Indeks prędkości 30 km/h wyższy czy świeższy rocznik.

p.s. Renault teoretycznie zaleca 205/55 R16 91 H

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Możesz rozwinąć myśl o Bluresponse. Ja mam trzeci komplet.

Kupiłem je na szybko, gdy zauważyłem spękania na fabrycznych Michelinach, jakiś miesiąc przed końcem sezonu letniego. Pierwsze co zauważyłem to lekkie ściąganie i skrzywiona kierownica. Nie miałem wówczas weny na zgłębianie tego tematu, wróciłem do niego dopiero w kolejnym sezonie. Na specjalnej maszynie skanującej laserowo felgi i opony okazało się, że opony są lekko zwichrowane. Po pozamienianiu miejscami kół udało się to zjawisko zniwelować, po 8 miesiącach też nie było sensu składać reklamacji. Był też problem z wyważeniem. Mój wniosek jest taki, że coś takiego jak kontrola jakości w Dunlopach zupełnie nie istnieje. Ale co się dziwić, jak produkują je w Rosji.

Dodatkowo opony wpadały w dość charakterystyczne buczenie przy konkretnych prędkościach. U mnie były to okolice 60, chyba 90 i co najbardziej denerwujące przy autostradowych 140. Co ciekawe mój kolega też miał Bluresponse i dokładnie te same objawy z buczeniem. Auto obecnie jest sprzedane. Gdybym miał nim dalej jeździć to na pewno zmieniłbym te Dunlopy na coś innego.

Co do samego prowadzenia (pomijając ww. problemy) nie miałem większych zastrzeżeń. Ale w tej kasie kupić dobrze prowadzące się opony, szczególnie letnie, to nie jest żaden problem.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe. Miałem 195/60R15 made in Poland - wszystko ok. Miałem 205/55R16 - made in Germany - w strefie barkowej zaczęły wychodzić włókna osnowy - Zareklamowałem, wypłacili bardzo uczciwie. Mam 205/55R16 z Polski, wszystko ok. Mam pomimo starego auta nowe zawieszenie.

Producent umieszcza czerwoną kropkę w miejscu wentla. Chyba jedyny, który bierze to pod uwagę. W większości, wulkanizatorzy o tym nie wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teście ADAC 2021 wyczytałem, że ogólnie Wetproof'y są ok tylko mogą się szybko zużywać o czym na Oponeo nic nie piszą.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/sommerreifen/205-55-r16/alle-testergebnisse/

 

Najlepiej wypada PremiumContact 6, są o 80 zł droższe na sztuce od Wetproof'ów i o 3 dB głośniejsze, produkcja 2021. 

No to mam zagwozdkę.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet, tak nawiązując do wyników tych testów - jeżdżę teraz na oponach, które otrzymały trzecie miejsce (Bridgestone Turanza). Naprawdę godne polecenia. Niestety cenowo bliżej im do Continentali niż do Nokianów. W cenie w jakiej szukasz wziąłbym chyba Barumy. Sprawdzone opony, bardzo dobry stosunek ceny do jakości (produkuje je Continental).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jottar nie sugeruj się ceną. Nie szukam budżetowego rozwiązania tylko dobrego. Zwróciłem uwagę na te Nokiany bo z zimowych jestem bardzo zadowolony. Prywatnie mam WR D4, w służbowej Toyocie miałem WR D3 i rewelacja. Teraz mam Skodę z jakimiś niby dobrymi oponami (marki nie pamiętam) i ślizga się to jak jakieś budżetowe g.wno. No ale nie o zimie bo ta w odwrocie.

Teraz się zastanawiam między:

- Nokian Wetproof 205/55 R16 91 H, C, A, 2021, 68 dB, 255 zł

- Continental Premiumcontact 6 205/55 R16 91 V, C, A, 71 dB, 2020, 328 zł

- Michelin Primacy 4, 205/55 R16 91 V, C, A, 68 dB, 2020, 345 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra oona musi się ścierać.

Conti głośniejsza bo prędkość V. Conti ogólnie szybko się ścierają.

Dobrze się zastanów na doborem nośności i prędkości do typu auta, stylu jazdy. Ja na kombi M IV mam opony XL.

Nokian pewnie produkcji Rosja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conti będzie miało najlepsze parametry jazdy ale jak napisał @szwagier24a, przebieg zrobi mniejszy niż plastikowe (tańsze w produkcji) opony. 
 

Jeżeli budżet pozwala, weź Conti, poczekaj, może zaraz w marcu/kwietniu będzie jakaś promocja. 
 

opony kupuje się zawsze z najwyższym produkowanym indeksem prędkości, nie dlatego żeby jeździć szybko ;) tylko dlatego, że materiały użyte do produkcji opony i kontrola jakości oraz wymagania jakim musza sprostać według homologacji, są z innej półki niż te dla niższych indeksów. Jeżeli jest dostępna kup oponę z dodatkowym opisem XL (HL od tego roku w niektórych markach) oznacza wyższa odporność na wysokie obciążenia (nie tylko jak coś wozimy ale np jak wpadniesz w głęboka dziurę itp itd....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Hankook Ventus Prime3. Za około 850 można wyrwać komplet 16".

To jest opona, która pozwoliła Hankookowi zacząć się określać marką premium. Żadnych kompleksów wobec Michelin, czy Continental. Jednocześnie cena nadal konkurencyjna.

Zjeździłem na tej oponie ładny kawałek Europy Wschodniej i złego słowa powiedzieć nie mogę. Pewne prowadzenie na suchym i w deszczu. Opona cicha, zarówno podczas jazdy na wprost, jak i hamowania, przyspieszania, czy skręcania.

 

Polecanie takiego Continentala, który mógłby rywalizować z Michelin PSS4 do MIII 1.6 jest trochę... bez komentarza. To inna klasa opon, której zalet przy silniku 1.6 nie odczujemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet ja jeżdżę na Michelin Primacy tylko chyba 3 Jak kolegę stać, czemu nie. Chyba najlepsza z opon a jak nie NR1, to na pewno najwyższa półka. Ja kupuję je jako używki po 50-100zł, bo jakoś do opon nie mam szczęścia, często na coś najadę i zniszczę. Te opony się nie zużywają w sposób naturalny, jeździsz, jeździsz i jeździsz aż ja gdzieś rozdupcys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, nfnp napisał:

Polecanie takiego Continentala, który mógłby rywalizować z Michelin PSS4 do MIII 1.6 jest trochę... bez komentarza. To inna klasa opon, której zalet przy silniku 1.6 nie odczujemy.


? trochę przesadzasz i widać że nie zrozumiałeś mojego posta. 
Wywołane do tablicy Conti na chwile obecna ma 25 różnych opon w rozmiarze 205/55R16 i żadna nie rywalizuje z Michałem pss4 bo to nie opona w bieżnikachuhp :)

Ale. Przykładowo taki Ecocontact 6 występuje w indeksach od H do W i w tym ostatnim ma również oznaczenie XL, różnica w cenach to maks 100 pln na komplecie pomiędzy W i H a różnica w opinie jest bardzo duża. Podobnie przy Premium Contact 5
Argument o braku sensu w zakładaniu porządnej opony do słabego auta w ogóle jest bezpodstawny.

Nie raz już pisałem, że każda w miarę nowoczesna krypą rozpędzisz się do 180-200 km/H ale liczy się tylko to jak szybko z tej prędkości wyhamujesz - powierzchnia styku opony do drogi to Twoja otwarta dłoń :)  od Ciebie zależy jak do tego podejdziesz.... i czy kiedyś nie zabraknie ci paru metrów bo kupiłeś oponę o niższych parametrach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu to wg ADAC prognozowany przebieg opon jest następujący:

Continental 34 300 km

Nokian 24 800 km

więc różnica dość znaczna. Biorąc pod uwagę, że na letnich jeździ się średnio od kwietnia do listopada czyli jakieś 7 miesięcy oraz zakładając z dużą górką, że miesięcznie średnio będzie to 1000 km wychodzi, że Nokian'y wystarczyłyby na 3,5 sezonu, a Continentale na 4,9 sezonu czyli w sumie na cały ich cykl życia bo liczę 5-6 lat na oponę.

Z uwagi na zachowanie na suchej i mokrej nawierzchni wybór chyba już podjąłem. Conti wygrywa (suche 2.0 / mokre 1.8) z Nokian'ami (suche 2.1 / mokre 2.3) pomimo, że będą to opony głośniejsze i mają dużo gorszą ocenę jeśli chodzi o aquaplaning w próbie krzyżowej to wydaje się być dobry wybór. Mam tylko nadzieję, że przed zakupem pojawi się możliwość kupna rocznika 2021.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj chwile, może będzie jakaś promocja w Conti cashback jak w zeszłym roku, zwrot gotówki blikiem. 
 

Druga sprawa - jak jezdzisz mało - rozważ AllSeason, ja teraz założyłem takie żonie w rozmiarze 225/40R18 W i szczerze to przy tegorocznej mega zimie nie zauważyłem różnicy pomiędzy AllSeason Contact a TS860 jakie mam na drugim wozie (obie nowe opony 2020). Latem nie jeździłem bo założyłem je we wrześniu ale jeszcze bywało upalnie i też spokojnie dawała radę nawet przy prędkościach 200+ :). Odpada problem przekładek, przechowywania drugiego kompletu opon itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Sarna1 napisał:

rozważ AllSeason

Odpada, nie jestem zwolennikiem. Tym bardziej, że mieszkam w kotlinie jeleniogórskiej :) W tym roku to śniegu było, że ho ho.

Dzięki za info o cashback, będę obserwował. Co do przebiegu to nie wiem jaki będzie. Teraz auto mniej jeździ, a co będzie zobaczymy. To była taka moja symulacja. Od 1.04.2017 auto przejechało z nami ponad 57 tysięcy kilometrów czyli można liczyć, że średnio 15 000 km rocznie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!