Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana filtrów i oleju, co polecacie


Gość gophfer

Rekomendowane odpowiedzi

Odświeżam temat bo zbliża się kolejna wymiana oleju, przejechane ponad 16tys i stąd moje pytanie bo producent jak wiemy zaleca wymianę filtra paliwa co 60tys oleju co 30tys. W poprzednim aucie co roku wymieniałem komplet filtrów to było co jakieś 12tys. na rok. Meganką trochę więcej jeżdżę i na rok wychodzi jakieś 16-17tys. Olej wiem że zalecane jest przez pół. Zastanawiam się czy nie będzie przesada wymienić filtr paliwa po 17tys,ale z drugiej strony mam nawyk wymiany co rok i tak się zastanawiam czy te filtry w Renault są takie super że mają wytrzymać 60tys czy może lepiej dla spokoju wymieniać co rok wraz z olejem.

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabinowy właśnie nie Purflux bo ma poprzeczki wzdłuż krótszej krawędzi a Filtron/Mann ma wzdłuż dłuższej krawędzi gdzieś na forum jest info o montażu. Zdecydowanie łatwiej montuje się z poprzeczkami wzdłuż dłuższych krawędzie, wiem co mówię bo rok temu wymieniałem. Radzę z tymi poprzeczkami jak pisze :-)

 

Regulamin forum jasno mówi o zasadach dodawania zdjęć :!: - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W innym poście wyczytałem, że filtr paliwa najlepszy MAHLE, a reszta może być Filtron? No chyba, że kabinowy tylko Purflux bo sprawia najmniej problemów przy montażu.

Ja (i nie tylko ja) trzymam się od filtronów z daleka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś ma sprawdzony filtr węglowy, który blokuje smród z kominów i innych rur? Mieszkam na wsi i często przejeżdżam przez takie "mgły", muszę z wyprzedzeniem zamykać obieg. Mann się nie sprawdza na tym polu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj tylko dobre filtry.

 

Jest jakaś definicja "dobrego filtra" , bo Ty z tego co zauważyłem jesteś mocno zniechęcony do Filtrona, są osoby które chwalą tę firmę. Widziałem również wpisy negatywne dotyczące Mann czy Bosch. W poprzednim aucie przez 7-8 lat (Fiat JTD) jeździłem na Filtronie i zero problemów, więc nie jestem do końca przekonany co do tego że Filtron to "największe zło".

 

P. S.

 

Na początku tego wątku prawie rok temu opisywałem moją przygodę z filtrem paliwa Filtron który nie pasował. Niestety ze wstydem muszę przyznać że problem leżał po stronie osoby montującej, czyli mnie :-(. Opisany filtr jak najbardziej pasuje.

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definicji nie ma, ale jak raz wtopisz z filtrem oleju, któremu bypass cały czas puszcza i olej jest w ogóle nie filtrowany albo kupisz filtr którego nie będziesz mógł zamontować bądź będzie za luźny to też przestaniesz na nich zwracać uwagę.

Dobre polskie filtry produkuje np. WF Sędziszów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F. Paliwa z filtrona nie pasuje, nie jestem w stanie włożyć podgrzewacza do filtrona na dole są inne i chyba nie pasuje średnica. Musiałem założyć stary f. Paliwa :-(

Ktoś miał taki przypadek?

Chciałbym to wyprostować żeby nie rozpowszechniać nieprawdy. Niestety źle montowałem ten filtr, jak najbardziej pasował/pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś ma sprawdzony filtr węglowy, który blokuje smród z kominów i innych rur? Mieszkam na wsi i często przejeżdżam przez takie "mgły", muszę z wyprzedzeniem zamykać obieg. Mann się nie sprawdza na tym polu.

Teoretycznie masz taki system zabudowany fabrycznie w aucie, niestety tylko teoretycznie, bo aktualizacją softu wyłączono, w późniejszym okresie jest już fabrycznie nieaktywny.

Za mało węgla aktywowanego i brak innych sorbentów we filtrze kabiny wyklucza pochłanianie dużych ilości szkodliwych gazów.

Niektóre firmy np Valeo, stosują węgiel+polifenol, niby pochłania ponad 90% alergenów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!