Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

Takim podejściem Renault robi sobie ładny brud, żadnych akcji serwisowych, żadnych porad, zabieraj auto i sp..

 A co jakiś czas ktoś tu pisze o tym terkotaniu.

Czy Renault wogule prowadzi jakieś akcje serwisowe?, komuś się zdarzyło cokolwiek ?.

Kurde ludzie przecież to 3 letni samochód!, pisz do centrali, telewizji, gdzie się da, niech te francuziki ruszą swoje 4 litery.

Silnik trzeba wymienić?, to niech wymieniają!.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, tomgrandtour napisał:

Czy Renault wogule prowadzi jakieś akcje serwisowe?, komuś się zdarzyło cokolwiek ?.

Była np. akcja dodatkowego mocowania spojlera w kombi MII, doklejali dodatkowe mocowania bo lubiły fruwać przy większych prędkościach. Skorzystałem.

24 minuty temu, tomgrandtour napisał:

Kurde ludzie przecież to 3 letni samochód!, pisz do centrali, telewizji, gdzie się da, niech te francuziki ruszą swoje 4 litery.

Ja napisałem, w sprawie dźwięku przy odpalaniu (wstępnie mam podejrzenie zaczynających się problemów z KZFR), które zaczęły się pojawiać ledwo po gwarancji. Zarejestrowali "reklamację" i czekam. Do 14 dni roboczych mają dać odpowiedź. Z tym, że auto od nowości było w ASO 3 razy na przeglądach antykorozyjnych i innych czynnościach serwisowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem ciekaw czy to nasze terkotanie dotyczy tylko modeli z 2014-2015r czy w nowych już poprawili. Ktoś wie?

Ja przejechałem już ponad 10tys km po wymianie gwarancyjnej rozrządu i u mnie cisza. Oby tak zostało....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TCe 115, 06.2013, 84000km.  Olej co kilkanaście tysięcy wymieniany ale przez pierwszą połowę przebiegu nie  dbano o to (kupiony używany od dilera). Spokój z łańcuchem i napinaczem. Rzekomo przy każdym serwisie wytężają słuch czy wszystko  jest ok, bardzo chciałbym w to wierzyć. Olej i inne niektóre drobne czynności (np. serwis klimy, wymiana opon) robię w ASO, bo mam go blisko, ceny są znośne akurat u nich no i na wszelki wypadek mam historię serwisowania. Chciałem kiedyś, aby mi zrobili ocenę stanu łańcucha rozrządu ale stwierdzili, że nawet nie mają jak wycenić takiej czynności, a silnik jest ok.  Z drugiej strony usłyszałem, ze gdyby coś zaczęło hałasować, to zaraz wyłączyć silnik bo będzie zniszczony. Ale praktycznie, jak twierdzą, te problemy są bardzo rzadkie. Czyli każdy niech sobie wnioski wyciąga jak chce.  Zużycie oleju ok 0,8 litra/10000km i chyba się zmniejsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Marcin279 napisał:

Z jakiego rocznika masz to auto? 115 czy 130 km?

 

Rocznik 2014, wersja 130KM.

 

15 godzin temu, mayn napisał:

Podaj zatem jaka marka ma perfekcyjnie dopracowane silniki z bezpośrednim wtryskiem, turbo, nie mające problemu z zużyciem oleju, dobijające bez problemu 300-400 tyś km jak stary silnik Renault 1.6 16V ?

 

Broń Boże ja nie twierdzę, że ten silnik to jakiś wyjątkowy szmelc, ba nawet tak jak wcześniej wspomniałem, byłem/jestem dość zadowolony z auta. Jedyny błąd jaki popełniłem to taki, że nie wykupiłem przedłużonej gwarancji. I właściwie z tego powodu będę chciał sprzedać auto, bo jednak perspektywa wymiany silnika na własny koszt troszkę mnie zniechęca do dalszego użytkowania auta ;)

2 minuty temu, ol14 napisał:

TCe 115, 06.2013, 84000km.  Olej co kilkanaście tysięcy wymieniany ale przez pierwszą połowę przebiegu nie  dbano o to (kupiony używany od dilera). Spokój z łańcuchem i napinaczem. Rzekomo przy każdym serwisie wytężają słuch czy wszystko  jest ok, bardzo chciałbym w to wierzyć. Olej i inne niektóre drobne czynności (np. serwis klimy, wymiana opon) robię w ASO, bo mam go blisko, ceny są znośne akurat u nich no i na wszelki wypadek mam historię serwisowania. Chciałem kiedyś, aby mi zrobili ocenę stanu łańcucha rozrządu ale stwierdzili, że nawet nie mają jak wycenić takiej czynności, a silnik jest ok.  Z drugiej strony usłyszałem, ze gdyby coś zaczęło hałasować, to zaraz wyłączyć silnik bo będzie zniszczony. Ale praktycznie, jak twierdzą, te problemy są bardzo rzadkie. Czyli każdy niech sobie wnioski wyciąga jak chce.  Zużycie oleju ok 0,8 litra/10000km i chyba się zmniejsza. 

 

U mnie również zużycie oleju jest na normalnym poziomie, w okolicy litra pomiędzy wymianami, czyli na 15 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z analizy forum wygląda w 1.2 TCe z 2014-2015 zdarza się problem z zużyciem oleju. W pierwszych wersjach 2012-2013 raczej nie zaobserwowano zużycia oleju (przynajmniej tutaj na forum). Być może gdy wprowadzali wersję 130 KM przeprojektowali jaką część np. pierścienie pod kątem większej mocy, i niestety to był wadliwy projekt w stosunku do pierwszej wersji, który okazał się bublem w postaci zużycia oleju.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój Scenic 1.2 tce -przebieg 44000 - metaliczne chrobotanie, świergotanie przy wchodzeniu w zakres obrotów 1400 -2000 powyżej i poniżej jest ok.

Nie ma to znaczenia czy na luzie na biegu czy przy wciśniętym sprzęgle.

Podcieka ze zbiorniczka płynu hamulcowego- wybija.

3

Poza tym nie widzę problemów jeśli chodzi o prace silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy tce 1,2 mam scenica 130koni z 13 roku i mam już 3 łańcuch hehehe pierwsza wymiana pompy i łańcucha po 25 tys km. Potem skończyła się gwarancja. Przy przebiegu 69tys km podczas trzeciego glosniego rozruchu przeskoczył łańcuch i narobił bigosu. Po pół roku kupiłem za 3 koła papieru nowy słupek z 15 roku zrobiłem ok 12 tys i jest ok. szykuje się do wymiany oleju aha i ważne olej pilnuje na maximum. Zakup nowego słupka w Reno to koszt 17 tys zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.02.2018 o 14:39, pytekswitch napisał:

Nie papuguj.

Tak, u mnie jest bardzo podobnie, choć chyba nie, aż tak głośno. 

Ja dziś swoje megane odstawiłem na wymianę rozrządu, oczywiście poza ASO. Kompletny rozrząd 500zł + pompa oleju 500zł, koszt samych części. W porównaniu do ASO koszty śmieszne. Miałem jeszcze zaryzykować i wymienić sam rozrząd bez pompy oleju, nie wiem czy ktoś próbował czy sama wymiana łańcucha pomogła?

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co doczytałem to pompy wymieniali kiedy stwierdzono niskie ciśnienie oleju w układzie~co przekładało się na hydrauliczny napinacz łańcucha który to nie był w stanie go napiąć.A tak zapytam to pierwsza wymiana tych elementów?od nowości auto w posiadaniu?olej wymieniany przy jakich przebiegach?       Kurde co to się dzieje aż nie można uwierzyć że producent tak to spartaczył i nie robi w tym temacie nic,bo już słychać posiadaczy M IV że mają z tym problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak u mnie pierwsza wymiana. Auto w moim posiadaniu od nowości, przez pierwsze dwa lata wymiana oleju robiona zgodnie z zaleceniami producenta, dopóki auto na gwarancji. Po gwarancji wymiana oleju maksymalnie co 15 tysięcy. Brak zwiększonego zużycia oleju pomiędzy przeglądami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!