Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie stwierdzam, że przy niskich temperaturach zewnętrznych nic nie słychać. Natomiast przy wysokich, odgłos terkotania w zakresie obrotów 2200 -3000 jest wyraźnie słyszalny. Mechanicy mówią, że ten typ auta tak ma, ale wyraźnej przyczyny nie mogą podać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątek dosyć popularny i tak się zastanawiam, czy komukolwiek silnik z takim defektem  rozleciał się kompletnie?  Być może ten silnik rzeczywiście tak ma i szkoda kasy na kosztowna naprawę, na forum są osoby, które z tą przypadłością jeździły do 150000 km i więcej.

 

A jednak...  sprawa tych silników ma szerszy zasięg i są poważne awarie ; https://www.autoplus.fr/renault/actualite/Renault-Moteur-TCe-Huile-Reparation-1538949.html .

i jeszcze to; https://www.largus.fr/actualite-automobile/consommation-dhuile-nissanrenault-12-tce-creation-dun-collectif-9704390.html,

i to http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/enquete-fiabilite/s-2187-problemes-en-serie-sur-les-moteurs-12-tce-renault.php

Sprawa wydaje się mocno rozwojowa przynajmniej we Francji i tylko należy liczyć na globalną akcję serwisową renault z włączeniem polskich klientów.

Ale pech to pech,  mam jeszcze drugi samochód z tym silnikiem Captur 1.2 tce rok prod. 2013 rok i  w tym samochodzie widzę nieco większe zuzycie oleju.

Jedno jest pewne W TYCH autach trzeba pilnować poziomu oleju i wlewać (co 10tys przebiegu)  te z najwyższej półki, moim zdaniem ELF do takiej nie należy.

Edytowane przez karek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.12.2019 o 08:44, karek2 napisał:

 - wątek dosyć popularny i tak się zastanawiam, czy komukolwiek silnik z takim defektem  rozleciał się kompletnie? 

 - Być może ten silnik rzeczywiście tak ma i szkoda kasy na kosztowna naprawę,

Widzę, że drążysz temat!!!

Fakty udokumentowane ;

     1/ Łańcuch rozrządu jednorzędowy jest kiepskiej jakości, podobnie w ; 1,4 TCe, 1,3 TCe, 1,6 Sce, 1,6 dci, 2,0 dci ,

            a/ jego naciąg zależy od ciśnienia oleju wytwarzanego przez pompę olejową,

            b/ sterowanie KZFR zaworów ssących również jest sterowane ciśnieniem oleju,

    2/ Właściwe ciśnienie oleju, przy sprawnym układzie olejowym zależy od ;

            a/ markowego oleju zastosowanego po remoncie rozrządu i wymianie pompy olejowej ; przypadek ( shine; iksigrek ),

            b/ wymianie oleju co ok;10.000 km,

           c/ właściwej eksploatacji silnika z turbiną ,

           d/ dbania o poziom oleju w misce na max i częste jego sprawdzanie;

                 - warto zastosować czujnik i wskaźnik ciśnienia oleju,

    3/ Znane są przypadki wymiany silników z powodu ;

           a/ nadmiernego zużycia oleju ; Poprawione silniki od II połowy 2016 r ;

                 psi2338 ; tomrud ;  AndaluzExpat

           b/ oraz głośnej pracy rozrządu,

Dnia 30.12.2019 o 08:44, karek2 napisał:

na forum są osoby, które z tą przypadłością jeździły do 150000 km i więcej.

4/ Pokaż, które !!!

5/ Jak już Tobie pisałem, w momencie pojawienia się terkotania, należy jak najszybciej, aby nie doszło do produkcji opiłków metalowych ;

      a/ skontrolować ciśnienie oleju na biegu jałowym na gorącym silniku,

      b/ sprawdzić elektrozawór KZFR,

      c/ wymienić; 

              - rozrząd z napinaczem,

             -  pompa oleju plus zębatka, łańcuch,

             -  zastosować markowy olej, np ; LIQUI MOLY 0W40 ; Valvoline Syn Power 0W40 ,

      d/ nie wolno dopuścić aby silnik ;

              1/ pracował jak stary rozklekotany diesel, niezależnie czy na zimnym czy na ciepłym silniku ,

              2/ trudniej odpalał,

              3/ czy nastąpiło przeskoczenie łańcucha.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
u mnie sprawa dobiegła końca, a przynajmniej mam taką nadzieję.
Wyjęliśmy cały silnik.
Przed wyjęciem sprawdziliśmy kompresję na tłokach ( czy w ogóle jest sens wyciągać) i ciśnie oleju.
Ciśnienie było na pompie oleju małe.
Podłączenie klipem wykazało błąd " KZFR".
Po rozebraniu obudowy okazało się, że łańcuch przeskoczył o ząbek ( dziwne, że normalnie odpalał ) i naszym zdaniem był generalnie źle dopasowany ( tak jak by nie leżał dobrze na kołach zębatych).
Postanowiłem, że wymieniamy wszystko od łańcucha po KZFR.
Za części w ASO ( ponieważ tylko tam można je dostać do tego kodu silnika) zapłaciłem ...3300 zł, dostawa 3 tygodnie.
Łańcuch przyjechał inny pomimo tych samych numerów.
Lepiej leży na zębatkach.
Po złożeniu i odpaleniu auta brak "warkotu" i błędu na CLIPIE w sekcji silnika.
Poziom oleju na maxa.
Zobaczymy ile tak przejadę.
Moja rada ..nie kupuj turbo benzyny.
Megane 3 kombi 2015 r
1,2 TCE Limited 115 KM
przebieg 61 000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.09.2019 o 16:26, Czerwiec napisał:

W serwisie powiedzieli że to zawór od turbo i nie mam się czym martwić, mam dalej jeździć.

 

Dnia 9.10.2019 o 10:03, Czerwiec napisał:

Słychać czy zimny czy ciepły.

Słychać terkotanie tylko po dodaniu gazu,  na jałowym jest ok.

W serwisie renault stwierdzili, że rozrzad do wymiany, dodatkowo na żółto cały czas pokazuje błąd KZFR. 

Koszt około 6k zł. 

 

53 minuty temu, Czerwiec napisał:

Po złożeniu i odpaleniu auta brak "warkotu" i błędu na CLIPIE w sekcji silnika.
Poziom oleju na maxa.

Jaki olej był stosowany i co ile wymieniany?

Jaki obecnie olej zastosowałeś?

Warto by pomierzyć obecnie ciśnienie oleju.

Czy były ślady zeszlifowania obudów rozrządu ?

Jaki charakter jazd preferujesz?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Czerwiec napisał:

Moja rada ..nie kupuj turbo benzyny.

Zła rada, to że silnik kupa i nie udany to nie znaczy że turbo benzyny nie kupować. To samo powiesz o pierwszych wersjach TSI ? Obecnie TSI jest mocno dopracowany i nie posiada już wad "wieku dziecięcego". Kupa to jest silnik wolnossący. 1.2 nie wyszedł i kropka, dlatego też podmienili go na 1.3 tce a z tym narazie specjalnych problemów nie ma (choć silnik względnie młody, czas pokaże). Co np. polecisz z wolnossących benzyn z stajni reno (jeżeli mówimy o tej marce)? Stare słabe 1.6 ? które ma problemy z KZFR, ciągłymi wyciekami oleju z pod pokrywy, odmy, gasnącymi silnikami bo się lekko zabrudzi przepustnica, brakiem mocy, dość dużym spalaniem. Albo 1.6 Sce które ma znów problem z piciem oleju, nadal brakiem mocy i brakiem przystosowania do taniej instalacji LPG?. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu trochę taniej części; w końcu pompa oleju jest wadliwa czy napinacz łańcucha bo już zgłupiałem.

https://allegro.pl/oferta/rozrzad-komplet-renault-1-2-0-9-tce-gora-dol-oryg-7634598443

https://allegro.pl/oferta/rozrzad-komplet-renault-1-2-tce-gora-dol-kola-faz-7634560637

https://allegro.pl/oferta/pompa-oleju-1-2-tce-renault-dacia-150007372r-8594873772

 

 

Poza tym wymiana nie daje gwarancji, że to jest koniec tych problemów, a przykładem jest kolega Shine

cyt; 

Witam ponownie,

Panowie i Panie, jak już wcześniej pisałem, po wymianie rozrządu problem u mnie bardzo szybko powrócił i hałasy się nasilały. Więc auto ponownie wstawione do mechanika, osłuchane, posprawdzane...diagnoza, przyczyna hałasu nieznana :) Nie chciałem pakować się w kolejne koszty i nie kazałam wymieniać po raz kolejny rorząd, bo przecież przy poprzedniej  wymianie wszystkie części były oryginalne, a przebieg to tylko śmieszne 3 tysiące kilometrów. Pomyślałem sobie, zabieram i jeżdże aż się rozleci całkowicie. Ale mój mechanik stwierdził, że jeszcze wymieni olej, bo ktoś, gdzieś mu tak podpowiedział, że tu może leżeć przyczyna. Ja mówię ok, koszt oleju żaden, spróbujemy. Zalany olejem Mobil 1 więc nie jakaś wyższa półka, tylko pierwszy lepszy jaki się nawinął pod rękę, ale o parametrach 0W40, nie tak jak w serwisie zalecają 5W40. Różnica niby znikoma, ale zrobiłem od wymiany 2 tysiące kilometrów i hałasy ustały, ucichły lub w ogóle ich nie ma , tak czy inaczej z kabiny ich nie słychać, na postoju również. Szczerze, sam w to nie wierze, ale chyba stał się jakiś cud lub na prawdę olej ma znaczenie. Gdyby to nie było moje auto, to sam bym w to nie uwierzył. Ale myślę, że wymiana oleju kosztuje tak mało, że każdy może przetestować to u siebie i sprawdzić czy to faktycznie pomaga też w przypadku innych czy tylko w moim przypadku. 

 

PS.Zapisałem się na wizytę w ASO, zobaczymy, cz podejmą temat  czy potraktują mnie z buta. Meganka jest 1,5 roku po gwarancji rozszerzonej, a jestem drugim właścicielem.

Edytowane przez karek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju 

Olej elf 5 w 40 srx 

Z książki wygląda że wymieniany co 15k. 

Nie było widać śladów szlifowania po korpusie. 

Ciśnienie sprawdzone po wymianie na nową pompę, jest ok. 

Generalnie rzec mogę, nie ma co się dopatrywać błędu kierującego,  motoryzacja nie idzie w dobrym kierunku. 

Czy ktoś z Was kupuje auto by go nie "deptac"? 

Miałem corse D 1,2   86KM 2012 r. Po lifcie. 

Po 4 latch z 125 000 km licznik pokazał 220000 km. 

W tym aucie prócz standardowych wymian oleju itp. nie robiłem NIC przy silniku. 

Uszkodziła się pompa wody i sprzęgło klimatyzacji. Koszt 600 zł. 

Corsie tym bardziej nie folgowalem. 

2 dzieci, żona i bagażnik dachowy i jazda po Polsce. 

Meganke mam 4 miesiące i po 2 miesiącach przy przebiegu 60 000 km trzeba wyciągać silnik. 

Przecie to szaleństwo. 

 

Generalnie chyba z megi lepszy jest diesel niż benzyna, jeżeli chodzi o dostęp do rozrządu. 

Tam nie trzeba wyciągać całej jednostki jak w tym przypadku a naprawdę zajęło to sporo czasu i naprawy są mniej kosztowne. 

Może przesadziłem, że tylko turbo ma problemy, ale mam wrażenie, że przez jednostki uturbione jest ich więcej i zdarzają się szybciej a tak naprawdę nie wiadomo do końca co jest przyczyną. 

Ja wymieniłem kompletny osprzęt, który ma bezpośredni wpływ na rozrząd, bo po przeczytaniu postów tak naprawdę nie wiadomo co jest przyczyną. 

 

W załączniku lista części. Może się komuś przyda. 

Screenshot_20200101-221826_Drive.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Czerwiec napisał:

 

Dzięki przyda się, a jeśli można wiedzieć to robota ile kosztowała? W renault czy prywatnym warsztacie?

Życzę Ci, żeby autko już służyło na długie lata, ale tak po prawdzie to Renault powinno przyznać sie do błędu i zrobić akcję serwisową>

 

 

 

W załączniku lista części. Może się komuś przyda. 

Screenshot_20200101-221826_Drive.jpg

 

Edytowane przez karek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota z kumplem, ja nie miałem sprzętu by wyciągnąć silnik. 

Normalnie bym zapłacił ponad 1400 zł a tak pół na pół. 

Renault się na mnie wypięło, bo sprzedający nie zrobił przeglądu głównego w którymś tam roku użytkowania i serwisowal auto w innym nieautoryzowanym warsztacie ( chodziło o wymianę oleju ). 

A ja książki nie przestudiował dokładnie i o. 

Są akcje ale póki co nie w Polsce. 

https://francuskie.pl/nissan-dacia-renault-i-mercedes-nieoficjalna-akcja-odkupu-aut-z-silnikami-1-2-tce-w-rumunii/

W nowym roku życzę wszystkim by auta się nie psuły, mało paliły, były wygodne i miały dobre kopnięcie. 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Czerwiec napisał:

Renault się na mnie wypięło, bo sprzedający nie zrobił przeglądu głównego w którymś tam roku użytkowania i serwisowal auto w innym nieautoryzowanym warsztacie ( chodziło o wymianę oleju ). 

 

Renault Jaszpol w Łodzi również  mnie zbyło, po omówionej telefonicznie wizycie i przedstawieniu tematu,  po godzinie zatelefonował konsultant i poinformował mnie, że oględziny będą płatne (220 PLN) roboczogodzina pracownika,  a w przypadku stwierdzenia wady koszty będę ponosił w 100 %, ponieważ auto jest po okresie gwarancyjnym.  Oczywiście złoże skargę do Renault Polska i zobaczymy jaki tam będzie odzew.

Edytowane przez karek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!