Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV Energy TCe 100 czy TCe130


flowgrid

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam lekkie wrażenie że niektórzy zachowują się jakbym wydawał ich pieniądze..... i maja straszny ból dupki ;),pękajcie z dumy że macie Tce 130 km i radujcie się z życia :)

 

pozdrawiam serdecznie :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda testowa Meganką III z silnikiem 1.6 16V 115 KM odbyta. Ogólnie samochód mile zaskoczył. Wg odbioru subiektywnego silnik 1.6 jest trochę głośniejszy od TCE 1.2 i trochę mniej dynamiczniejszy, ale nie tak bardzo jak się spodziewałem. Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji i wypowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Konie mechaniczne to wynikowa momentu i obrotów silnika. 1.6 jest szybsze bo jest wolnossące i osiągi czerpie z pojemności. Tam gdzie w 1.2 turbo mówi dziękuję, tam 1.6 jeszcze ciągnie swoją naturą. Powiedz mi tylko proszę, ile razy Ci się przydało przyspieszenie od 0 do 100? Ja cenię elastyczność która w 1.2 jest nieporównywalnie lepsza. A Tiry nie biorą wszystkich na światłach bo mają krótkie biegi i koło 30ton na plecach. Swoją drogą jakbyś miał stanąć na światłach obok samego konia bez naczepy + ogarnięty kierowca to mógłbyś się bardzo zdziwić:)

 

Edit: dochodzi jeszcze kwestia skrzyni biegów, a pisząc, że 1.6 jest szybsze bo czerpie osiągi z pojemności miałem na myśli tylko ten konkretny przypadek tych 2 silników

Edytowane przez Oleksyl00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, właśnie jestem świeżo po zakupie RM IV z silnikiem TCE 100.

Przejechałem nim na razie nie wiele, więc o spalaniu, awaryjności trudno się mi wypowiadać.

Szukam na forach informacji od użytkowników odnośnie tego auta i widzę, że mało jest informacji odnośnie silnika w wersji 100KM. Sporo opinii na temat aut z silnikami 130, a ten jakby mało popularny. Z tego co dowiadywałem się w salonach to wbrew pozorom wersja 100 Km sprzedaje się nie najgorzej. Ja do tej pory użytkowałem prywatnie auta wolnossące generalnie powyżej 100 Km, ale w firmie użytkuję także inne z turbiną (Focus, Mondeo) i diesle więc jakieś tam porównanie mam.

Uważam, że auto z silnikiem turbo jest o wiele przyjemniejsze w użytkowaniu od wersji wolnossącej. Fakt, że tradycyjne silniki często są zrywniejsze od startu (porównując do auta turbo o tej samej mocy), ale już podczas jazdy nie ma porównania. Istotnym elementem jest też hałas. W megane przy 140 kmh na autostradzie na 6 biegu jest taki hałas wewnątrz jak przy moim poprzednim Citroenie C4 1.6 przy 100 kmh. Zobaczymy jak z awaryjnością. TCE ma dobre opinie, silniki doładowane Forda także, 3 cylndrowe PSA z tego co czytam to także udany produkt, TSI niestety już nie mają tak dobrych opinii, ale może to kwestia liczby aut na rynku. Z drugiej strony jednak prywatny użytkownik w ciągu 6-10 lat i tak średnio robi maks 200 tys. km, a taki przebieg powinien bezusterkowo każdy z tych silników przejechać. Co innego w firmach, ale tam się z reguły po prostu częściej auta zmienia.

Z doświadczeń z autami firmowymi widzę niestety, że przy normalnej eksploatacji Ford Focus 1.0 Turbo 100 Km spala paliwa tyle co 1.6 100 wolnossący. Różnice na korzyść turbo widać dopiero przy delikatnej jeździe.

Wracając do tematu wątku to odniosłem wrażenie po analizie dostępnych w necie materiałów, że silnik TCE w wersji 100 KM różni się od tego 130 KM jedynie oprogramowaniem silnika. Zwróćcie uwagę na przebieg mocy i momentu. W wersji 100 i moc i moment maksymalne występują przy wyraźnie niższych obrotach niż w wersji 130.

Przypuszczam, że takie rozwiązanie to celowy (tani zabieg) producenta by mieć w ofercie tańszą wersję silnika bez realnie ponoszonych większych kosztów produkcji. Może ktoś z Was ma więcej sprawdzonych informacji w tym temacie.

Jestem pewien, że zaraz jak się skończy gwarancja na RM IV, chiptunerzy będą często odwiedzani przez właścicieli wersji TCE 100.

Przed zakupem przewiozłem się wersją 100 i 130 i widać różnicę w osiągach, natomiast nie jest to różnica znaczna. Wydaje mi się, że głownie na autostradach mocniejsza wersja byłaby wyraźnie szybsza od słabszej.

Moje wrażenia z jazdy wersją 100 są mniej więcej takie, że auto od startu przyspiesza w sposób zbliżony do wolnossących aut z silnikami 100-110 KM. Natomiast podczas jazdy z prędkościami miejskimi lub na autostradzie np. przyspieszenie na V biegu od 60 sa wyraźnie lepsze w wersji TURBO. Generalnie w całym zakresie obrotów i prędkości w wersji TURBO jest wyraźnie ciszej (dla większości to zaleta, ale dla niektórych wada bo nie słychać silnika jak przyspiesza). Może moja uwaga coś pomoże w wyborze wersji przyszłym kupującym.

A do posiadaczy zwłaszcza wersji TCE 100 prośba by napisali ile im ayta średni spalają i w jakich warunkach.

 

Jeszcze jedna prośba. Czy ktoś wie skąd zdobyć instrukcje do radia (tego podstawowego z bluetooth)?

Edytowane przez Piotrl_lp
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik doładowany jest dużo przyjemniejszy w użytkowaniu :) Gratuluje wyboru. Mi w doładowanym przeszkadza tylko to, że skok momentu jest nagły...na 1 jak już się toczę i odpuszczę sprzęgło i chce nagle przyspieszyć to musze poczekać aż obroty będą na poziomie 2200 i dopiero wtedy kopie w plecy. Szkoda, że Renault nie daje 3.5 V6 z Nissana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu wątku to odniosłem wrażenie po analizie dostępnych w necie materiałów, że silnik TCE w wersji 100 KM różni się od tego 130 KM jedynie oprogramowaniem silnika. Zwróćcie uwagę na przebieg mocy i momentu. W wersji 100 i moc i moment maksymalne występują przy wyraźnie niższych obrotach niż w wersji 130.

Prośba, możesz podesłać namiar na wykres z przebiegiem mocy i momentu dla wersji 130KM?

Natomiast nawiązując do różnic między wersją 100KM a 130KM, to nawet jeśli w silniku nie ma innych różnic niż S/W, to mogą być np w układzie przeniesienia napędu. To też jest pole do potencjalnego obniżenia kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wpisać w google: "Renault 1.2 TCe 130 diagram " i nacisnąć zakładkę "Grafika". Z tym że należy być uważnym, gdyż sporo wykresów dotyczy też 1.4 TCe o tej samej mocy 130 KM. Mój wykres pochodzi ze strony: http://static.autoblog.nl/images/wp2013/Renault-Megane-TCe-130-02.jpg

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i tu jest problem. To wciąż mało wiarygodne. Nie jest pewne, że 1.2 TCE np. z Scenica ma identyczne parametry/oprogramowanie/przebieg krzywych jak w Megane 4. Nawet jeśli "baza" jest ta sama to wciąż mogą być drobne (bądź nie) różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa że taki wykres od Reno potrafi być mocno wyidealizowany, szczególnie jeśli chodzi o osiągnięcie przez moment obrotowy maksymalnej wartości oraz jego utrzymanie w podanym zakresie obrotów. Wg mnie to bardziej broszura reklamowa/wykres życzeniowy niż "oficjalna" specyfikacja.

Proponuje poszukać realnych wykresów osiągniętych na hamowniach przez realnych użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do posiadaczy zwłaszcza wersji TCE 100 prośba by napisali ile im ayta średni spalają i w jakich warunkach.

 

1.2 TCE 100 KM, przebieg 7 tys km, około 8 litrów po mieście, na trasie do Mrągowa udało mi się zejść do 6,2 litra.

Silnik 100 KM zakupiłem z myślą o chipie po końcu gwarancji, myślę że to ten sam silnik tylko z innym softem.

 

Statystyki spalania -> http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/80525

Edytowane przez byq84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!