Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujniki TPMS w Megane IV


byq84

Rekomendowane odpowiedzi

Od sierpnia mam Micheliny Crossclimate +,  205/50/17, nie mogłem się doczytać na forum czy jak zamienie koła (przód z tyłem) to muszę przekładać czujniki. Pojechałem do wulkanizatora, zrobiliśmy test no i dla potomnych: można zamieniać całe koło stronami (bez przekładania czujników) wskazanie w komputerze pokładowym aktualizują się poprawnie;)

Druga informacja dla potomnych: po 20 000km ww. opony na tylnej osi zużyły się 1mm a na przedniej o 2mm ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Witam

U mnie niestety po założeniu drugiego kompletu kół z oryginalnymi czujnikami przejechaniu kilku km  komputer ich nie wykrył i pokazuje błąd  i teraz czy tylko ASO czy do zakładu wulkanizacyjnego , czy ASO nie będzie sie czepiac ze nie u nich było programowanie czujników.

Jednak czujniki załapały pomógł reset komputera

Edytowane przez mario111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Odnośnie czujników ciśnienia.Ostatnio mnie kumpel oświecił,że nie ma potrzeby żadnego programowania czujników i przypisywania ich do danego koła jeśli są oryginalne.Serwis kasuje za taką usługę jeśli ktoś o tym nie wie-niestety.

Tak jak napisał kolega dragoniak-wszystko samo się rozpozna.

Dla tych co szukają czujników do Megane 205 GT-są inne-ale koszt ten sam.

Czyli za czujnik 90 zł-podaję numer jakby ktoś z Was potrzebował i był zainteresowany:

407005663R

Pozdrawiam :mrgreen:

Edytowane przez lubowitz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

dolaczam sie do tematu ale moje pytanie jest nastepujace. Czy moge zalożyć do mojej Megane z czujnikami cisnienia zwykłe felg stalowe bez czujników i czy bedzie to miało jakiś wypływ na błędy ? Czy poprostu nie bedzie wkrywane ciesnieni i nie bedzie z tego powofu zadnych konsekwecji ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, hary_milloki napisał:

Czy moge zalożyć do mojej Megane z czujnikami cisnienia zwykłe felg stalowe bez czujników

Możesz.

5 minut temu, hary_milloki napisał:

Czy poprostu nie bedzie wkrywane ciesnieni i nie bedzie z tego powofu zadnych konsekwecji ?

Na 100% będzie błąd na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mam w stalowych felgach na zimę czujników ciśnienia i nie jest to bardzo upierdliwe ,po prostu co jakieś 20km zapala mi się komunikat o błędzie ciśnienia ,który wyłączam  przyciskiem na manetce i następne 20km jest spokój .Przy jeździe w mieście (krótkie odcinki max 15km )nie jest to upierdliwe no ale na trasie może wkurzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hary_milloki co by nie miał to błąd i tak będzie :) w każdej marce jeśli mają być czujniki, a ich braknie, komp wywali komunikat / kontrolkę / może dźwięk ale auto będzie normalnie jeździło poza różnymi wizualno/dźwiękowymi doznaniami w gratisie :)

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W capturze nie ma w ogóle czujników. Przynajmniej poliftowym. Jest system zczytwywania średnicy  koła. Za pomocą bieżni ABS. Także nie musisz co chwile kasować komunikatu, wystarczy ze zresetujesz system na zimowych kołach. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten system "z ABS-u" to jest i w KIA, kolega ma w Rio. On jest zachwycony, gdyż twierdzi że te tradycyjne, na baterie, szybką tracą swoją żywotność. Podał przykład: ów kolega był przez rok w Grecji, tam - jak wiadomo - jest cieplej i w nowym służbowym Aurisie po pół roku, podczas "zimnych" poranków baterie zaczęły nie domagać i wyskakiwał błąd, ale nie czujnika - tylko ogólny, z ciśnieniem. No cóż, u mnie póki co, auto ma 2,5 roku, i spędza czas nocami w garażu, gdzie zimą jest pewnie tak jak w Grecji na zewnątrz i na razie problemu nie ma. Ponoć, że w tej Toyocie on nie miał też wartości ciśnienia pokazywanej w kokpicie. Natomiast system w KIA faktycznie się resetuje osobnym przyciskiem przy kierownicy, po każdej zmianie kół/dopompowaniu/spuszczeniu. Nie wiem jak z jego precyzją, jak interpretuje poszczególne koła, z jaką szybkością zadziała w razie ubytku, ale na pewno jest mniej problemowy dla użytkownika. Ja byłem przeciwnikiem tego co mam w MIII, ale zmieniłem zdanie i cenię sobie wiedzę o tym ile mam w kołach z możliwością podglądu na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się zdarzyć wyświetlenie awarii na mrozie. Miałem tak. Robisz kalibracje i spokój. 

Co do systemu dzialajacego na bazie abs - miałem okazję poznać w C4 . Dlaczego lipa ? Nie mówi ile mam powietrza w kole. Nie wiem czy dojadę do stacji czy mam zmieniać koło. Jest bo musi być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!