Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tCe szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością + szarpanie na zimnym


pixel16

Rekomendowane odpowiedzi

Podłącz oscyloskop diagnostyczny, a w nim nałóż i porównaj wykresy z czujnika położenia wału korbowego i czujnika wałków rozrządu, na Pb synchronizacja może być jeszcze w granicach tolerancji, ale dla LPG już nie będzie, bo to jest inne paliwo, przede wszystkim LPG o wiele trudniej wzbudzić do zapłonu i trzeba większej energii i dobrej synchronizacji, dlatego doradziłbym sprawdzenie wartości spalań stukowych zarejestrowanych przez sterownik na poszczególnych cylindrach.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę tylko znaleźć dobrych magików w Warszawie znających się na tych silnikach bo tej pory niestety spotkałem się jedynie z brakiem wiedzy na temat tych jednostek w warsztatach. Sam nie mam możliwości grubszego grzebania przy aucie. Czy możliwe jest odczytanie wartości spalań stukowych samemu ? Czy potrzebny jest do tego tzw. CLIP ? Jak już mówiłem jestem w posiadaniu jedynie czytnika ELM podłączanego do gniazda OBD, ale w aplikacji torque pro nie widziałem takiej funkcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy wymieniał ktoś sterownik komputera w 1.4 TCE i może pomogło na to lekkie poszarpywanie i zmulenie na zimnym silniku do pojawienia się lekko kreski. Rozumiem, że wgranie oprogramowania nic nie pomogło. Czasami mam tak po dłużej trasie nagle szarpie przy ruszaniu. Przejadę kawałek i  już nie szarpie przy ruszaniu, wszystko wraca do normy. Czasami też stoję na światłach i czuć lekkie wibracje przy włączonej klimie. Podczas jazdy tego nie odczuwam. Może jakiś czujnik szwankuje. Musze podjechać i podpiąć po kompa i sprawdzić ten sterownik. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.09.2019 o 19:58, Mello3x napisał:

Czasami też stoję na światłach i czuć lekkie wibracje przy włączonej klimie

Jak się włączy wentylator na 2gi bieg to czuć mocno wibracje, na 1szym biegu lekko też czuć.

 

Dnia 1.09.2019 o 19:58, Mello3x napisał:

Może jakiś czujnik szwankuje

To nie VAG tu nie masz napisanych warotści prawidłowych przy czujnikach, więc skąd wiesz że on akurat dobrze pokazuje ? :) jak będzie walnięty powinien być błąd.

 

Dnia 1.09.2019 o 19:58, Mello3x napisał:

pomogło na to lekkie poszarpywanie i zmulenie na zimnym silniku do pojawienia się lekko kreski

To norma do tego silnika że na zimnym lubi poszarpywać do lekkiego zagrzania. To wina softu a nie komputera. Jedynie co zostaje to zaktualizować soft i się modlić że to pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy też od jakości paliwa. O czym pisał witamin. Ostatnio leje tylko 98 i jest zdecydowanie lepiej. Ostatnio też miałem niezłą fazę z LPG. Wracałem z nad morza i tankowałem gaz na Orlenie i był tak kiepskiej jakości, że przejechałem dużo mniej km niż normalnie. I  poszarpywało jak nigdy. Później zatankowałem na sprawdzonej stacji i żadnego problemu. Po podłączeniu pod komputer lpg pokazało jak próbował korygować ta h... mieszankę. Niestety taka mamy jakość paliw w Polsce. Ostatnio wymieniałem filtry LPG jak zawsze po 10 tys km  i wcale idealnie czyste nie były, a  tankuje tylko na markowych stacjach. Będę niedługo w Renault i elektromechanik ma sprawdzić jaki mam soft i jak coś zaktualizuje. 

Dnia 3.09.2019 o 11:46, onomatopeja napisał:

To norma do tego silnika że na zimnym lubi poszarpywać do lekkiego zagrzania. To wina softu a nie komputera. Jedynie co zostaje to zaktualizować soft i się modlić że to pomoże

Tylko, że jak zaktualizuje soft to pewnie musiałbym od nowa stroić LPG ? To najpierw sprawdzę czy mam najnowszy soft. I czego dotyczy. Choć po twoich komentarzach ta wątpię, że mam jakis starszy. Szwab od którego kupiłem pewnie w serwisie robil wszystko na bieżąco. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze szwabami i serwisem to bywa różnie - czasami bardziej żydzą niż u nas (wymiany oleju tylko co 30 tys. km). Z jakością paliwa na orlenie też bywa różnie - wydaje mi się, że od czasu jak leją biobadziewie do benzyny to auto bardziej poszarpuje i spalanie wzrosło. Mam jeszcze porównanie jak wyglądają komory spalania w silnikach wyczynowych i od 2 lat jest jakaś tragedia (mnóstwo nagaru).

Edytowane przez fourier
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie i sprawa się wyjaśniła to poszarpywanie to nie było od ubogiej mieszanki choć była gorsza, bo przejechałem mniej kilometrów, a płyn w zbiorniku płynu hamulcowego DOT4 dla układu sprzęgła i hamulców po wymianie wszystko pięknie chodzi. Także jak macie taki problem, że wam szarpie przy ruszaniu to wcale nie musi być dwumas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te poszarpywanie nie było od wymiany na nowy płyn tylko miałeś pewnie zapowietrzony układ hydrauliczny wysprzęglika i przy wymianie na nowy płyn mechanik dobrze odpowietrzył ,płyn hamulcowy jak się starzej to wchłania wilgoć ponieważ jest higroskopijny i zmniejsza się temp. wrzenia i słabną hamulce ale do poszarpywania nie ma to nic do rzeczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o kilku rodzajach poszarpywań, jedne mogą występować przy puszczaniu sprzęgła, gdzie przyczyną może być kończące się sprzęgło lub brudne sprzęgło np. od oleju, hydraulika wysprzęglika i płyn.

Inne poszarpywanie lub jak niektórzy opisują chwilowe `przymulenie`  w czasie jazdy zależne będzie od paliwa Pb lub LPG, poprawności map wtrysków sterowników Pb lub LPG, jakości paliwa, stanu układu dolotowego powietrza oraz układu zasilania i sterowania paliwem.

Ponadto takimi podstawowymi elementami są świece, cewki zapłonowe, stan przepustnicy, czystość filtra powietrza i szczelność układu dolotowego począwszy od turbiny poprzez węże dolotowe i intercooler.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

W związku z tym, że miałem tożsamy problem na LPG, czyli szarpanie podczas jednostajnej jazdy i w końcu udało mi się go rozwiązać podzielę się czym to było spowodowane. Też wymieniałem świece, kombinowałem, szukałem usterki w samochodzie, bo gazownicy twierdzili, że wszystko jest ok. Jednak podczas przeglądu gwarancyjnego w innym serwisie, pracownik "po sznurku do kłębka", gdy zobaczył jak są zrobione nawiertki w kolektorze ssącym, uznał, że prawdopodobnie jest to przyczyna szarpania. Dysze były nawiercone raz, że nie w linii ze sobą ( gaz na każdy cylinder był wtryskiwany w innym miejscu), dwa że zakład montujący probówowal ratować sytuację i na 3 i 4 cylindrze mam zaślepione 3 dziury po próbach montażu... Po kilku godzinach roboty, zmianie miejsca wtryskiwaczy oraz wtrysku gazu, samochód jeździ tak jak na benzynie, czyli elegancko. Ciężko opisać radość z braku potrzeby kombinowania podczas jazdy "jak operować gazem aby nie szarpał". 

Edytowane przez Furkey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

34 minuty temu, Furkey napisał:

. Po kilku godzinach roboty, zmianie miejsca wtryskiwaczy oraz wtrysku gazu,

Jak możesz to wrzuć zdjęcia z przed i po. 

To jest tak, jak gazownik nie ściąga kolektora do nawiertów. I "magowie" wiercą z biodra z marnym podejściem, a później instalacja wygląda tak, na kilometrowych nierównych wężykach:

20180914_160337.jpg.ba862722e684ce4e3efb6646b9be7bd7.thumb.jpg.48a557772d14c04955ac7be0f634da02.jpg 

I najśmieszniejsze, właściciel powyższego cuda, podobno spec od TCe twierdz, że jest git:mrgreen:, że tak powinno być i namawia innych, aby sam nie musiał z tym żyć:D

 

Zamiast tak:

123.thumb.png.c3b2b44a5162e0e012b3f890ed04ca3e.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.03.2020 o 08:55, sylwekdm napisał:

 

Jak możesz to wrzuć zdjęcia z przed i po. 

To jest tak, jak gazownik nie ściąga kolektora do nawiertów. I "magowie" wiercą z biodra z marnym podejściem, a później instalacja wygląda tak, na kilometrowych nierównych wężykach:

20180914_160337.jpg.ba862722e684ce4e3efb6646b9be7bd7.thumb.jpg.48a557772d14c04955ac7be0f634da02.jpg 

I najśmieszniejsze, właściciel powyższego cuda, podobno spec od TCe twierdz, że jest git:mrgreen:, że tak powinno być i namawia innych, aby sam nie musiał z tym żyć:D

 

Zamiast tak:

123.thumb.png.c3b2b44a5162e0e012b3f890ed04ca3e.png

 

jaki to rodzaj instalacji lpg? jakiej firmy z tego 2 zdjecia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pawelosek napisał:

jakiej firmy z tego 2 zdjecia?

 

To jest prawidłowy montaż na listwie. Przeważnie zawsze lepiej i schludnie wychodzi na pojedyńczych wtryskach:

 poj.thumb.jpg.f5a5680f7008f96f45abef51299d85e1.jpg

 

51 minut temu, MichalVTS napisał:

Rodzaj generalnie ma drugorzędne znaczenie względem umiejętności montażysty.

 

Nie do końca. Jeśli nawet BRC będzie poprawnie zamontowane, to koszt serwisu, czy części zamiennych oraz brak dostępu do programu (czyli serwisowanie tylko w "ASO" BRC - a ceny za wymianę filterków mają nie małe), znacznie zawyżają sumaryczny koszt instalacji w porównaniu do jakiejkolwiek "polskiej".

Nie mówiąc już o możliwościach mobilnych podglądów np. Techa, Staga w porównaniu z  Brakiem Regulacji Czegokolwiek.

W powyższych "polskich" instalacjach, temperaturę przełączania na lpg zmienisz nawet telefonem, a w BRC tylko drogi serwis. itd

 

 

552199331_Beztytuu.png.97a72e3467fd8bdec7666b9dd8e22aac.thumb.png.8ab2c418bdec121802d2278792104110.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ostatecznie w końcu się rozwiązał, kompresja ostatnio spadła do 6barow na tym 3 cylindrze no i już nie dało się jezdzic więc w końcu był konkretny powód żeby rozebrać silnik, po rozebraniu UPG była w całości no ale zawór dolotowy nadpalony. Głowica już po remoncie wszystkie problemy znikły i wszystko chodzi idealnie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!