Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowa instalacja, odpalanie na drugi raz


bonczo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam auto Renault Megane 3 1.6 16V. Rok auta 2013r. Posiadam nową instalację gazową (AG Zenit PRO OBD), którą założyłem na początku listopada 2016r. Na początku było wszystko ok. Jednak gdy przyszły okresy zimniejsze (gdzieś od grudnia) i auto stoi dłuższy czas (gdy wychodzę z pracy czyli 8 godzin) to auto odpala zawsze za drugim razem. Problem pojawia się gdy jeżdżę na gazie, gdy na benzynie auto odpala normalnie. Zgłosiłem problem do warsztatu. Niby wszystko jest ok (wtryskiwacze, reduktory), a problem nadal występuje. Wymieniłem również dla profilaktyki świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręć gaz na butli, wypal to co w układzie i jeden dzień pojeździj na benzynie. Jeśli problem zniknie to gaz może być przepuszczany do układu i po dłuższym czasie odpalasz na dwóch paliwach jednocześnie, stąd problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zakład który montował drąży temat.

Jeżeli chcesz sam to do sprawdzenia (tak jak pisali poprzednicy) wtryski i podciśnienie z reduktora.

 

Możesz po zgaszeniu auta na gazie ściągać pojedynczo wężyki i do szklanki z wodą, żeby sprawdzić czy lecą bąbelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości laika zapytam:

Czy ta instalacja gazowa ma jakiś certyfikat z temperaturą minimalną otoczenia , przy której można uruchomić silnik?

Bo mój sąsiad ma założony gaz w Megi2 i jak są mrozy , to zawsze odpala silnik na benzynie, a dopiero po kilku minutach przełącza na gaz.

Właśnie dlatego, że jak jest zimno to na gazie nie jest w stanie uruchomić silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie w nowoczesnych instalkach LPG samochód zawsze uruchamia się na benzynie czy jest -30 czy też +40. Na gazie to możesz uruchomić tylko awaryjnie i to nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mój sąsiad ma założony gaz w Megi2 i jak są mrozy , to zawsze odpala silnik na benzynie, a dopiero po kilku minutach przełącza na gaz.

Właśnie dlatego, że jak jest zimno to na gazie nie jest w stanie uruchomić silnika.

Z tego co się orientuję, to wszystkie instalacje sekwencyjne, a taką prawdopodobnie ma sąsiad w swojej megi, odpalają na benzynie i jak reduktor ma odpowiednią temperaturę następuje przejście na gaz. Więc jeżeli musi przed odpaleniem silnika specjalnie przełączać - zmieniać opcję na "praca na benzynie", to coś ma nie tak z instalacją. Ja takich kombinacji nie muszę robić, ani w megance, ani w corolli nawet przy największych mrozach.

Gazem z małej butli turystycznej uruchamiałem w czasie mrozów poldka, za pierwszym przekręceniem kluczyka, bo na benzynie miał opory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja także mam auto z instalacją zenith pro obd.

Miałem sporadyczny problem gdy auto było jescze nie rozgrzane i po krótkiej jeździe ponownie uruchomiłem silnik nie zawsze instalacja przelaczala się na gaz.Gazownik podczas przeglądu przestawil parametr podgrzewania wtryskiwaczy -PROBLEM ZUPEŁNIE MINĄŁ.

Ale to raczej inna sytuacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

posiadam auto Renault Megane 3 1.6 16V. Rok auta 2013r. Posiadam nową instalację gazową (AG Zenit PRO OBD), którą założyłem na początku listopada 2016r. Na początku było wszystko ok. Jednak gdy przyszły okresy zimniejsze (gdzieś od grudnia) i auto stoi dłuższy czas (gdy wychodzę z pracy czyli 8 godzin) to auto odpala zawsze za drugim razem. Problem pojawia się gdy jeżdżę na gazie, gdy na benzynie auto odpala normalnie. Zgłosiłem problem do warsztatu. Niby wszystko jest ok (wtryskiwacze, reduktory), a problem nadal występuje. Wymieniłem również dla profilaktyki świece.

 

hey kolego. Mam tak samo. Samochód jak kupiłem przejechał na benzynie około ponad 1000 km. Wszystko było ok i założyłem gaz. W stacji - gdzie zakładała mi poprzednio i co roku był robiony przegląd do megane I. Przez 6 lat nie wymieniłem nawet wężyka! tak dobrze instalacja działała - STAG (teraz w m3 również Stag) Gazownik super. Także to auto u niego też gazowałem. I niedługo pojawił się ten sam problem co u Ciebie. Instalacja to stag. Z homologacjami i innymi dokumentami. Dokładnie nie pamiętam, ale lepsze części. Koszt to chyba 2900 zł. Problem pojawił się ten sam. Ale śmieszne jest to, że jeśli samochód stoi na dworze to problemu nie ma. A w garażu pod domem bez grzejników to rano jest ten problem. Nie zawsze ale się pojawia. Wg tego gazownika to albo gasić na benzynie ale to nie 1 minuta a np ostatnie 2-3 km przejechać na PB. Dzieje się tak ponieważ w silniku tym przez gaz może dochodzić do lekkiego zapowietrzania (bo jest podgrzane paliwo) a to paliwo nie schodzi z powrotem do baku. A powinno. Gdyby zeszło to problemu by nie było, bo wymieszało by się ze świeżym. Wg gazownika to w tych silnikach normalne i nic się nie dzieje. Ostatnio były jakieś szkolenia dla takich osób (to nie mietek, że nigdzie nie jeździ i żyje w starych instalacjach) tylko mówi, że ten problem był omawiany i nikt nie znalazł rozwiązania i raczej się nie znajdzie. Chociaż problem dziwny. Na benzynie jest ok. No chyba cóż powoli zbliżają się silniki do konstrukcji nie gazowalnych....

 

Taki problem może występować zimą głównie. U mnie nie zawsze, często odpalam na karcie włożonej i tak jakby lepiej ale nie zawsze. Także niby silnik pod lpg a tu takie cuda. W megane I z 2000 roku tego nie było. Ale wiadomo, że im nowsze tym... Dziś już trudno o silnik dobry pod gaz bo zawsze coś. Też mam megane 3 ph3 2014 1.6 110 kM. Być może problem nie występował w silnikach 1.6 ale tych pierwszych gdzie miałeś 100 kM. Ale już tych starszych silników nie ma dla PH3. Ja czekam do lata i zobaczymy. Będę coś szukał, ale nie wiem czy się znajdzie rozwiązanie. Samochód poza tym dobrze chodzi itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic takiego się nie dzieje, samochód garażowany, garaż lekko ogrzewany. W poprzednim aucie też instalacja stag żadnych problemów tego rodzaju. Moim zdaniem instalacja do poprawki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej,

mam podobny problem z odpalaniem na zimnym silniku (zauważone tej zimy, wcześniej tak nie miałem). Gdy gaszę samochód na LPG, i na drugi dzień odpalam to, czasami nie chce odpalić bez dodania gazu. Przeważnie za pierwszym razem coś załapie i gaśnie, a później już totalnie nic do czasu, aż chociaż lekko wcisnę pedał gazu. Instalacja to AG Zenit PRO OBD. Poza odpalaniem zimnego silnika problemów nie ma. Wszystko działa jak na benzynie.

Zastanawia mnie dlaczego dopiero jak dodam gazu to zapala bez problemu, a bez gazu tylko kręci rozrusznikiem i nic.

Udało się może komuś rozwiązać ten problem?

Pozdrawiam,

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!