Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca/szarpanie


malloc

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieję ze to oczywiste, ale gdyby któryś z ASO sobie z tym poradził dajcie Panowie/Panie znać, oszczędzimy czasu sobie i naszym ASO. Bo równie dobrze może chodzić o jakiś drobiazg, a czy próbowaliście tankować Pb98  ? Ja w sumie cały czas leje Pb95 , nie próbowałem jeszcze z większą liczbą oktanów sprawdzać tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuję tylko na orlenie a dla sprawdzenia przejechałem 2 zbiorniki na Pb98 i bez zmian. Po ostatniej wizycie w ASO dowiedziałem się, że bezpośrednią przyczyna szarpania jest zapychający się gaźnik płynem chłodzącym lub olejem. W ASO wielokrotnie jednego dnia gaźnik wyczyścili ale po przejechaniu kilometra szarpanie powracało. Powodem prawdopodobnie jest jakaś nieszczelność ale ASO nie potrafi jej zlokalizować i usunąć. Mam jeszcze rok gwarancji, czego się mogę domagać?

Dodam, że od niemal nowości mam okopconą rurę wydechową jak w dieslu,  czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby chodziło o przepustnicę to byśmy czuli głównie szarpanie przy zmianie biegu, a nie przy jednolitych obrotach w zakresie ~1800 rpm. Tak mi się przynajmniej wydaje.

 

Moja rura jest już w zasadzie cała czarna, ale to raczej nie świadczy o spalaniu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, to u mnie też było szarpanie, zdarzyło się 3 razy? za każdym razem na tym samym rondzie (jestem tam raz w tygodniu) i poszarpywało mi na dwójce, 2-3 szarpnięcia, zjeżdżam z ronda i wciskam mocniej gaz i zero szarpnięć, coś jakby nie podawało paliwa.

 

:lapka:

Regulamin: pkt. 5.7 - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś na przeglądzie po 1. roku stwierdzili u mnie, że jest falowanie w pracy silnika i zainstalowali nowe oprogramowanie do wtrysku. Dostałem zapis, że jest zgodne z ACTIS 42065. Czy ktoś wie, co to znaczy i czym się różni ta wersja od poprzedniej?

Edytowane przez ABCMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

u mnie problem zaczął się przy 73000 km przebiegu. Wyglądało to tak, że podczas jazdy na drugim, trzecim lub czwartym biegu ze stałą prędkością obrotową ok. 2000 obr/min samochód szarpał jak najęty. Zupełnie jakby nie dostawał paliwa albo brakowało mu iskry na świecach.

Problem ten zupełnie nie występował podczas przyspieszania ale podczas jazdy na tempomacie już tak, tylko słabiej.

 

Pojechałem do ASO i po kilku dniach do mnie oddzwonili, że nie wiedzą co jest, tego przyczyną bo komputer diagnostyczny wyświetla tzw. "wypadanie zapłonu", czyli iskra nie trafia w odpowiedni moment pracy tłoka. Wg nich wszystko jest ok z silnikiem i nie wiedzą dlaczego ten zapłon wypada.

 

Po kolejnych dwóch dnia telefon z ASO i miły głos pana z serwisu oświadcza, że znaleziono usterkę. Otóż! i Tu uwaga! Winne temu są świece zapłonowe i że auto jest gotowe do odbioru. Sprawne.

To super! myślę sobie... Jadąc do ASO po auto coś mi nie pasowało z tymi świecami, bo przecież auto na 60000 km miało duży serwis razem ze świecami. Padły by po 13 000 km? No cóż nic nie jest wieczne ale nie dawało mi to spokoju.

 

Odbierając auto otrzymałem fakturę na wymianę świec i za świece. Za diagnostykę nic nie zapłaciłem bo jak stwierdzono: "ta usługa była wykonana w ramach gwarancji".

Już miałem iść do kasy ale postanowiłem zapytać dlaczego świece padły po 13 tys. km?

Pan z ASO z rozbrajającą szczerością powiedział, że nie po 13 tys. a po 73 tys raczej... I tu przestało być miło.

Powiedziałem mu, że to przecież oni wykonali wszystkie serwisy w tym aucie od nowości i wg mojej wiedzy świece powinny być wymienione przy 60 tys przebiegu.

Pan lekko poczerwieniał, usiadł do komputera i sprawdził. Okazało się, że wg faktury za przegląd na 60 tys świece były wymieniane!

Koniec końców, fakturę anulowano za świece i zostałem przeproszony.

 

Po wyjeździe za ASO moja radość trwała jakieś 10 km bo auto po tym czasie znów zaczęło szarpać jak najęte.

 

Wróciłem do ASO.

Tym razem samochód utknął na ok 2 tygodnie. Przez cały ten czas jedyna odpowiedź w słuchawce telefonu to: "pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu, jak będzie zrobione damy znać..."

 

Ostatecznie samochód odebrałem i pokazano mi przyczynę w postaci zdjęć.

Tak naprawdę to za cały ten problem odpowiedzialny był brudny kolektor dolotowy. W zasadzie, to słowo "brudny" jest tu semantycznym nadużyciem. On był wręcz zawalony jakimś takim czarnym gruzem, który skutecznie dławił przepływ paliwa i powietrza.

Diagnoza ASO? Wina użytkownika, bo jeździ na krótkich dystansach. Zapytałem, pana jak to możliwe, skoro auto odebrałem w grudniu 2016 i do grudnia 2018 przejechało 73 tys km? Odpowiedź: A rzeczywiście! To sporo.

Właśnie.

Kolejna diagnoza: złej jakości paliwo. Odkąd mam to auto, czyli od nowości, to każde jedno tankowanie robiłem i robię nadal na stacjach Circle K, BP i ARAL bo płacę Routexem, więc nie ma opcji na kiepskie paliwo. Chyba, że w całej Polsce i Niemczech jest kiepskie paliwo.

Odpowiedź: To już sam nie wiem.

 

Reasumując. Dowiedziałem się, że Renault przysłało jakąś specjalną procedurę poradzenia sobie z tym problemem, która obejmowała:

1) demontaż kolektora ssącego i jego umycie,

2) wykonano płukankę silnika,

3) wymyto wtryski oraz cały układ paliwowy

4) wgrano nowe oprogramowania sterownika silnika

 

Ciekawe jest to, że Renault przysłało procedurę. To oznacza, że problem jest im znany i występuje w większej ilości aut.

Podejrzewam, że te silniki mają wadę konstrukcyjną.

Można przypuszczać, że to między innymi jest powodem wycofania silnika 1,2 na rzecz 1,3.

 

Problem minął. Auto ma teraz prawie 83 tys km przebiegu i nic się nie dzieje. żadnego szarpania. Zobaczymy do kiedy...

 

PS.

po zmianie oprogramowania w sterowniku silnika i tych wszystkich zabiegach auto wyraźnie "ożyło". Zwłaszcza w trybie ECO, gdzie prawie nie reagował na gaz i ewidentnie brakowało mu mocy. Kolejna sprawa, to spadek spalania.

 

Mam jeszcze dwie Meganki. W jednej z nich występuje ten sam problem. Zaczął się przy 55 tys km. W przyszłym tygodniu mam przegląd na 60 tys. Teraz wiem co z tym zrobić.:-)

Ta najnowsza, którą mam ma już silnik 1,3 115KM i 3 tys km przebiegu, więc zobaczymy jak będzie się sprawowała.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@miszczprostej to typowy problem nowych benzyn z bezpośrednim wtryskiem, nie tylko Renault. Ostatnio znajomy 3 miesiące diagnozował 1.6 THP, dokładnie ten sam problem z nagarem. P.S. 1.3 to rozwinięcie 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Wszystkie bezpośrednie wtryski mają ten problem. Ekologia zabija takie silniki. Jedyna opcja to wyprowadzenie odmy na zewnątrz, do jakiegoś zbiorniczka albo na ziemię po prostu. 

Raz na jakiś czas trzeba czyścić układ dolotowy i paliwowy. Innej rady nie ma. To samo w audi BMW i innych markach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@miszczprostej Problem z szarpaniem jest niezależny od przebiegu jeśli chodzi o szarpanie na zimnym silniku bo u mnie występował od nowości i we wtorek byłem na wymianie oleju i wgrano mi nowe oprogramowanie wtrysku paliwa i wszystko minęło a auto odrazu zaczęlo inaczej jeździc, łagodniej i bardziej miękko. A to wszystko przy przebiegu 7tys km. 

 

A problem z nagarem występuje w każdym silniku z wtryskiem bezpośrednim, problem znany już kilkanaście lat bo nawet stare konstrukcje typu GDI, JTS, FSI itp miały problem z nagarem. A chodzi o to że przy wtrysku pośrednim kiedy wtryski są umieszczone w kolektorze ssacym wtryskiwane paliwo obmywa kolektor ssący i zawory przez co nagar się na nich nie zbiera, przy wtrysku pośrednim paliwo masz podawane bezpośrednio do komory spalania przez co już nie obmywa kolektora, zaworów i zachodzą one nagarem

Edytowane przez marcin33892
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!