Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, looko napisał:

Moją Megan zostawiłem wczoraj w ASO. powiedzcie mi, czy na czas naprawy dostajecie bezpłatnie auto zastępcze ? Mnie dali na dobę za darmo, ale jestem ciekawy jak to wygląda przy dłuższym postoju w ASO.

Jak mi ciekł olej to dali mi zastępcze za darmo na czas naprawy, a tak to zawsze kwitnę w serwisie bo szkoda kasy na zastepcze

Dnia 9.03.2018 o 19:24, cegla11 napisał:

mi powiedzieli, że łącznik stabilizatora z prawej strony, ale na nierównościach echo idzie po całym aucie. Zobczacze w pn jade na wymianę. Mam co prawa 33 tyś ale wstyd mówić ile razy już byłem na serwie :( 

łącznik wymieniony i żadnych stuków nie słychać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem samochód z ASO i jeśli chodzi o te wszystkie pierdoły to jest ok, ale jeżeli chodzi o stukanie to samochód znów idzie do reklamacji. Może jest minimalnie lepiej, ale niemożliwe jest, aby przy 5 tys. km belka (przynajmniej z tyłu się stukot niesie) dawała głuchy odgłos i wpadała w wibracje.. Niestety tego tematu im nie odpuszczę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie dzisiaj jeździłem nową Meganką Grandcoupe (dokładnie taka sama jaka posiadam) i w niej tak samo wali zawieszenie.  ASO Renault wie, że zawieszenie stuka, ale nie może uznać reklamacji bo zawieszenie pracuje tak jak w innych nowych samochodach i kolo się zamyka - "taka charakterystyka pracy zawieszenia". Pracownik ASO powiedział, że z czystą chęcią by mi pomógł, ale  musiałoby wymienić zawieszenie  na dokładnie takie samo jak jest czyli stukające. Można liczyć tylko na to, że Renault dostrzeże problem i zorganizują jakąś akcję naprawczą, ale kiedy i czy to się tanie to nikt nie wie. Chodzi o to, że im więcej zgłaszanych przypadków ze stukającym zawieszeniem tym większe szanse, że Renault zorganizuje akcję naprawczą. I jak się tutaj nie wkurzyć :/ Możecie doradzić czy jeszcze gdzieś w tej sprawie można zainterweniować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zgłaszacie "problem" czy oficjalne reklamacje na piśmie? Jak "problem" to może się okazać, że gwarancja minie, a on ciągle będzie aktualny. Polecam wizytę u rzecznika praw konsumenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko reklamować oznacza faktycznie reklamować czyli na piśmie, za potwierdzeniem odbioru pisma, w którym będzie opisany problem, roszczenia i podstawa prawna. Do producenta (gwarancja), do sprzedawcy (rękojmia), do skutku i przy wsparciu UOKiK, który chętnie pomaga również w takich sprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przyznam szczerze i z czystym sumieniem, że na mój serwis nie mogę narzekać, bo biegają na każde zawołanie i są naprawdę bardzo uprzejmi. Sam diagnosta mi doradził (co się strasznie zdziwiłem), żebym pojawiał się u nich średnio co 2 miesiące i dopytywał o akcję naprawczą i cały czas zgłaszał stuki w zawieszeniu. Największy problem tego zawieszenia czyli stuki tylnej belki odczuwalny jest zimą jak samochód postoi na kilkustopniowym mrozie wówczas tylna belka stuka najgłośniej (wręcz wali). Jeśli chodzi o temperatury dodatnie a tym bardziej letnie to stuków prawie że nie słychać (trzeba ściszyć radio i się wsłuchać). Nadmieniam, że problem dotyczy tylko meganek Grandcoupe (sedan) bo hb zostały już poprawione i tutaj nie ma obawy, że coś będzie stukać. Z tego co się orientuję, to w kombi jest zawieszenie wielowahaczowe i to już zupełnie inna bajka :-) Ja na razie jeżdżę i zobaczę co i jak.. W opinii diagnosty (ale to jego prywatna opinia) tylne zawieszenie zostało zestrojone zbyt sztywno przez co bardziej skacze na nierównościach i przez to hałasuje. Meganki III tego nie miały :-)  Sam samochód bardzo mi się podoba i naprawdę lubię nim jeździć a mam na co dzień do czynienia z różnymi nowymi samochodami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.03.2018 o 16:21, bubel90 napisał:

mich64 powiedz to tym co już ją kupili. :-D

No napisałem to dla tych, którzy jeszcze nie kupili :-D I muszę przyznać, że zawieszenie w megi III jest jednak dopracowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Słuchajcie w załączeniu przesyłam nagranie pracy mojego zawieszenia (megane grandcoupe). Nagranie nie oddaje jednak rzeczywistego dźwięku pracy zawieszenia jednak mimo wszystko posłuchajcie proszę czy to jest normalne, czy ja mam po prostu zbyt czuły słuch. Podczas normalnej jazdy na większych nierównościach belka (tak mi się przynajmniej wydaje bo stuki pochodzą najprawdopodobniej z tyłu) wpada w drgania i oddaje głuche stuki jak przy zużytym zawieszeniu, łączniku stabilizatora itd. W moim poprzednim samochodzie, który miał 14 lat i belkę z tyłu nie było czegoś takiego. W drugim samochodzie żony (Micra) tez jest belka i nie słuchać kompletnie nic poza normalnym filtrowaniem nierówności.

 

Ps. Plik pochodzi z Huawei P9 Lite i otwiera go zwykły media player.

megane.m4a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze, że klapy nie sprawdzałem, ale zamykając nie kojarzę, aby miała jakiekolwiek luzy.. Problem niestety występuje, bo potwierdził go mój diagnosta z ASO, który nakazał sukcesywne reklamowanie samochodu. W mojej ocenie stuki pochodzą z zawieszenia bo latem a nawet teraz (temperatury powyżej 20 stopni we Wrocławiu) są one dużo mniej słyszalne niż zimą, dlatego gdy kupowałem samochód w sierpniu to niczego niepokojącego nie słyszałem.. W mojej ocenie tylne zawieszenie zostało zestrojone zbyt sztywno (podejrzewam zbyt twarde amortyzatory) co najbardziej daje się we znaki na poprzecznych uskokach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowicze, na własną rękę wygłuszyłem sobie przestrzeń bagażnika i jest o niebo lepiej ! Dziwi mnie jednak fakt, że nikt z was nie zwrócił uwagi na prace tylnego zawieszenia w Megane Grandcoupe. Widzę, że w temacie hałasu tylnego zawieszenia Renault nie jest pionierem, bo w skodzie w Octavii 3 walczą z tym od kilku lat z efektem takim, że ASO na swój koszt wymienia wadliwe amortyzatory.

Poniżej przesyłam link do forum Octavii, na którym użytkownicy skarżą się na bardzo głośną prace tylnego zawieszenia:

http://forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-iii-5e/problemy-i-usterki-mechaniczne-ab/52184-octavia-3-dudnienie-zawieszenia/page17

 

Zwróćcie uwagę u siebie na ten fakt, bo nie może być tak, że człowiek wywala kupę kasy na nowy samochód i dostaje bubla ze stukającym zawieszeniem - najgorzej jest zimą przy ujemnych temperaturach. Poprzednie samochody, którymi jeździłem (nawet te kilkunastoletnie) nie miały najmniejszego problemu ze stukami w zawieszeniu..

 

W dniu dzisiejszym złożyłem oficjalną reklamację w tej sprawie do Renault Polska, zobaczymy jakie będą efekty tej reklamacji.

Edytowane przez looko
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie

Mam podobny problem skrzypienie i chcą mi wstrzyknąć piankę , padła mi pompka sprzęgła do tego dochodzą jakie dziwne gwizdy z pod maski i wentylatora w środku. Złożyłem już kolejna reklamacją z tytułu rękojmi.

Dodatkowo wymienili mi już skrzynię 3 miesiące temu i zaczyna dalej coś się dziać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!