Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 110KM - klekot przy przyspieszaniu


niebianskaskurwoala

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, to sami spójrzcie:

 

 

Co ciekawe na głośnikach na laptopie słyszę wyraźnie różnicę, ale na słuchawkach jest jeden wielki bass.

 

LEGENDA:

1 auto to jakiś fluens wystawiony na sprzedaż (1 próba tylko)

2 auto moje (2 próby, skupcie się tylko na przyspieszaniu)

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym fragmencie chyba ładnie idzie. W drugim słyszę takie jakby "prrrr". Nie wiem jaka jest różnica w tych silnikach ale moje MII 1.5 101KM chodziło cichutko jak pszczółka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, na tej 3-pasmówce była jazda autem wystawionym na sprzedaż (czyt. nie moim. PS. przepraszam pana za wykorzystanie :( ). Na 1-pasmówce zrobiłem dwie próby moim autem. Żeby było śmieszniej - pierwsze auto było zimne, a to moje już nagrzane, czyli generalnie różnica byłaby bardziej zauważalna, gdybym albo rozgrzał tą pierwszą furę albo gdybym jechał swoim na zimnym silniku. Do tego trzeba wziąć poprawkę na to, że filmik nagrywany był telefonem, a nie jakimś dedykowanym sprzętem audio. Wysłałem ten filmik do renault.

 

A to auto sprzedażowe to pewnie też na jakimś starym paliwie, bo akumulator nie odpalił (od stania bez odpalania) i jechaliśmy też na zgaszonych zegarach (spalił się bezpiecznik jakiś?) ;)

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Problem rozwiązany. Sprzedałem fluenca 1.5 dCi i kupiłem drugą megankę z 1.6 dCi.

 

Walczyłem z tym w sumie bardzo długo (zaliczając 2 ASO, 5 innych mechaników, w tym serwisy diesla, wymieniłem olej, filtr oleju, paliwa, powietrza) i przyznaję (bez bicia) - ten typ tak ma. Silnik z naprawdę niezłą dynamiką jak na te 110KM, ale tragicznym spalaniem i kulturą pracy. Serio, nie chciałbym nikogo urazić (wiem, że piszę w dziale, gdzie jest dużo użytkowników tego silnika), ale jak ktoś pisze, że ten silnik ma niezłą kulturę to polecam przejechać się 1.6 dCi (lub innymi silnikami z układem CR... a nawet 2.0 na pompowtryskach od VW, który uznawany jest za traktor). Moim zdaniem kultura tego silnika (z 2015 r.) nie odbiega niczym od 1.9 dCi (miałem kiedyś taką lagunę z 1998 r.).  Ja wczoraj zrobiłem 600km najpierw 1,5 dCi - spalanie na poziomie 6l + dodatkowe wrażenia akustyczne ;) i powrót tą samą trasą 1.6 dCi - spalanie 4,4l i wrażenie że się fruwa, a nie jedzie (słychać w zasadzie tylko szum opon).

 

Dzięki za wszelką pomoc i zainteresowanie tematem (można go zamknąć, szczególnie że powyższą opinią mogę rozpętać niezłą burzę :P)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  niebianskaskurwo . Trafiłeś kolego  na  nieudolnych mechaników, oraz nie słuchałeś podpowiedzi. Silnik 1,5 dci /110 KM  to  b.udana jednostka , a  o  silniku 1,6 dci/ 130 KM  porozmawiamy za rok albo dwa,  gdy na liczniku będą miały ok.200.000 km .  Silnik 1.6 dCi

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, niebianskaskurwoala napisał:

Moim zdaniem kultura tego silnika (z 2015 r.) nie odbiega niczym od 1.9 dCi (miałem kiedyś taką lagunę z 1998 r.).

W '98 to zdaje się nawet nie dTi, a dT - chyba jednak znalazłyby się różnice i w kulturze pracy :-) >>> 1.5 dCi 110 KM, MIII, 2016, na razie (od miesiąca znaczy), w mieście 5,5-5,6 l/100 km. Silnik zdecydowanie cichszy niż 1.5 z 2008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchałem wszystkich podpowiedzi (no poza wymianą podkładek na wtryskach - bez przesady) :-) Tak naprawdę jedyna opcja że było coś nie tak z tym autem to... że ktoś go zczipował ;) Ale tego nie chciało mi się zwyczajnie sprawdzać ($$$). Auto było pod ręką najlepszych specjalistów od diesla w Szczecinie (gdzie leciał za każdym razem hajs za diagnostykę) oraz w dwóch ASO (gdzie sprawdzali go kierownicy serwisu). [Z ostatniego ASO jak wyjeżdżałem przy temp. +13 stopni, to myślę że żaden fan TDI z lat 90 na mrozie takiego traktora nie słyszał :D]

 

Naprawdę nie miałem ochoty bawić się w wymianę wtryskiwaczy za 3k (szczególnie, że niemal każdy mówił, że "wtryski są raczej ok" ale jednak "klekot pochodzi zawsze od wtrysków"), żeby zobaczyć czy to pomoże czy może trzeba wydać kolejne 3k na wymianę jakiegoś X elementu, szczególnie że na horyzoncie pojawiła się meganka (bardziej nam pasująca niż fluence) z silnikiem 1.6. Wystarczy, że na te wszystkie diagnostyki i wymiany części poszło grubo ponad 1000 zł.

 

Andrzej-2010 - bez problemu znajdziesz w internecie renówki czy nissany, które mają z tym silniku nalatane > 300k km (jest i taki co ma 500k). Nie jest to silnik powstały w tym roku, tylko bodajże 2011 lub 12, czyli po 5 latach można już powiedzieć coś więcej. Renault robiło nim testy na 300k km, gdzie inne silniki testuje się zazwyczaj na 100k km. Oczywiście nie chcę zachwalać (w sensie: zapeszać), bo chociaż w pecha nie wierzę, to różnie może być. Niemniej jest to bardzo udana jednostka, np. w porównaniu do 1.6 opla (też chyba z 2013 r.), którego omal nie kupiłem (uff).

 

PS. Jeśli ktoś jest ze Szczecina i chciałby porównać razem ze mną 1.5 do 1.6 to zapraszam na PW :-) (sam chętnie posłucham innych 1.5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!