Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bagażnik rowerowy - ATERA Strada M3 ostrzeżenie


pizza

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzę nowy temat a nie piszę w wątkach o bagażnikach rowerowych, robię tak by ostrzec innych przed nieprzyjemną sytuacją. W ostatni wtorek wracałem do domu, znaczy się trasa Koszalin-Warszawa, załadowany jak to zwykle w wakacje: bagażnik po dach za kratką, 4 rowery na platformie hakowej Atera Strada M3. 70 km. od startu dziwny dźwięk z tyłu, szuranie i bagażnik z rowerami ciągnący się po asfalcie. Najpierw myślałem że niedokładnie zatrzasnąłem go po ostatnim zaglądaniu do bagażnika właściwego, jednak rzeczywistość okazała się gorsza: pękło łączenie ramy z zawiasami i sama platforma z przymocowanymi rowerami pooooszła opierając się o jezdnię pedałem roweru młodego oraz rogiem na kierownicy mojego górala... Bez szans na zamocowanie awaryjne. Burza mózgów co robić, rozważanie różnych wersji (wypożyczenie przyczepy, zostawienie rowerów i powrót następnego dnia z przyczepą, wezwanie assistance, naprawa na miejscu). Assistance nie działa bo samochód jezdny, pożyczenie przyczepy na stacji benzynowej (Orlen, Kcircle) i zwrot w Warszawie okazują się niewykonalne. Zatem szukam speca na miejscu. Gość wyguglany najpierw kręci nosem, po czym w 5 minut przyjeżdża busem. Jedziemy do jego warsztatu. Naprawia, klnie na producenta za słabe zespawanie łączenia profili zamkniętych z kątownikami które są częściami zawiasów. Wzmacnia, operacja zakończona sukcesem, jedziemy dalej i bez problemów docieramy do domu, tyle że później. Żeby nie było wątpliwości: bagażnik kupiłem specjalnie markowy wychodząc z założenia że będzie dobry. Użytkowałem go zgodnie z instrukcją (ilość rowerów, masa, prędkości dopuszczalne). Kupiłem używany, ale bez śladów uszkodzeń czy zniszczeń. Uczulam wszystkich użytkowników do dokładnego obejrzenia swoich bagażników. Szczęśliwie przytrafiło mi się to przy małej prędkości (60-70 km/h) na pustej drodze. Jak sobie pomyślę że ta akcja miałaby miejsce na autostradzie to już zimno mi się robi... Zdjęcie zrobiłem dopiero po demontażu rowerów podczas naprawy.

20638108_1399866430067717_8071228618372656175_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, pizza napisał:

(...) bagażnik kupiłem specjalnie markowy wychodząc z założenia że będzie dobry. Użytkowałem go zgodnie z instrukcją (ilość rowerów, masa, prędkości dopuszczalne). Kupiłem używany, ale bez śladów uszkodzeń czy zniszczeń.

Nie chciałbym zostać źle odebrany, ale właśnie z tego powodu ja nie kupiłbym takiego elementu/sprzętu używanego. Faktycznie my możemy używać coś zgodnie z instrukcją i zaleceniami, ale nie wiemy co robił z rzeczą poprzedni właściciel - może materiał/łączenia były już "zmęczone" - nie zawsze wszystko widać. Oczywiście nie ma co generalizować i może jestem przewrażliwiony, ale np. używanego Trail-Gatora (hol rowerowy - używam), ramy rowerowej od zawodnika MTB czy używanego fotelika rowerowego dla dziecka (takiego na pałąku)  - nie kupiłbym. Materiał ma określoną wytrzymałość, a w kwestii bezpieczeństwa trudno szukać kompromisów.

 

Może bagażnik na rowery, na hak to trochę inna kategoria, niemniej opisany przypadek działa na wyobraźnię - faktycznie mógł się urwać na autostradzie - i pretensje w zasadzie można mieć nie wiadomo do kogo (rozumiem, że nie jest już na gwarancji).

 

Dzięki za ostrzeżenie, naprawdę działa na wyobraźnię i ku przestrodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagażnik dawno po gwarancji, kupiłem roczny z minimalnymi śladami użytkowania. Podejrzewam jednak że producent trochę niedoszacował elementów lub trafiłem na słabiej wykonany egzemplarz. Ten model jest w sprzedaży od wielu lat i gdyby to była typowa przypadłość już by się o tym zrobiło głośno... Obecnie odpowiednio wzmocniony.

 

Tak przy okazji: samochody często kupujemy używane ;) A to bardziej skomplikowane urządzenia ;) (też nie chcę być źle zrozumiany).

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację - z tymi samochodami. Ja wielokrotnie miewałem dylematy czy wziąć coś używanego - taniej, lepsze, czy jednak nowe - z gwarancją i niezmęczone (to już nie o samochodach). No cóż, to takie z lekka akademickie dywagacje -> np. stalowy rower dla dziecka 5-letniego używany nie powinien być zmęczony, ale używany rower do do XC czy ostrzejszych sportów - hmm... Niemniej warto to rozważyć: u mnie, do momentu, do którego mam pieniądze - decyzja pada raczej na nowe rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!