Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup GT Grandtour 1.6 a moze Leon FR ST ?


trzepol

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, konwil napisał:

Nie papuguj.

Nie jątrzy, bynajmniej nie mam takiego zamiaru. 

Tak, każdy wybiera co lubi. Ja tylko napisałem swoje zdanie. Faktycznie firmy kupują diesle. 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie jątrzysz, to napisz mi co wiesz o ubezpieczeniu i przeglądach, bo dla mnie póki co - jest to informacją nieprawdziwą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, 

W Oplu jest tak, że przegląd kosztował 499 zł w benzynie, przegląd diesla 100 zł drożej, części eksploatacyjne też drożej. Ubezpieczenie też było droższe. Taką ofertę dostałem. 

Teraz nie ma na stronie cenników ale dla przykładu:

Olej syntetyczny dexos + filtr + wymiana w modelu z silnikami beznzynowymi
199 zł brutto
 
 
Olej syntetyczny dexos + filtr + wymiana w modelach z silnikami diesla
249 zł brutto
Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tak samo jak w Oplu jest w Renault? Ja przed serwisem rozmawiałem z ASO celem uzgodnienia cen, które faktycznie różnią się pomiędzy ASO (inne stawki roboczogodzin). Materiały (olej, filtry...) kupiłem sam - masz rację, części w Moto Dynamic (3 filtry + olej) są tańsze o ca. 20 zł dla 1.2 TCe i 1.6 16V od 1.5 dCi. Ale dla ww. czynności serwisowych - z informacji wymienionych z Kolegą z Forum - wynika, że normatywy na wymiany oleju, filtrów są takie same dla benzyny i diesla.

 

Co do ubezpieczenia - chyba Cię nie dziwi droższe ubezpieczenie, droższego samochodu (bo jak sądzę stąd różnica, a jeśli możesz - napisz jak duża). Nie jest to więc różnica spowodowana stricte zamontowaniem silnika diesla w aucie.

 

Z droższych rzeczy w dieslu, to na pewno akumulator (z racji większej pojemności), ale powiedzmy, że jest to zakup raz na X lat.

Edytowane przez konwil
Suplement; logika wypowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, LTar napisał:

Jaki jest sens dopłacać 10 000 zł do diesla.

Teraz różnica w Renault między 1.2 v 1.5 to 6k zł - u mnie zwraca się po 3 latach, ale realna różnica w spalaniu dla nowych dCi Energy to 2l. Zresztą Twoja argumentacja nie ma sensu bo odnosisz ją tylko do swojego przypadku. Na dodatek temat wielokrotnie wałkowany - najtaniej wychodzi gaz :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tym dieslem i benzyną to każdemu wedle potrzeb. Owszem, jak ktoś robi niewielki miejskie przebiegi - masz rację.

 

Ale już np dla mnie bardziej pasuje diesel:

Z mojego doświadczenia przy samochodach o porównywalnej mocy i masie różnica spalania na korzyść Diesla to bliżej 2l / 100km

Rocznie robię ok 40 000km (czyli na samym paliwie oszczędność to ok 4 tys), z tego sporą część w trasie. 

Przeglądy mam co 30 tys km, a w obecnych benzynach chyba są wyznaczane co 20 tys km? Ja co prawda wymieniam olej co 15 tys ale to już moja nadgorliwość ;)

Na dodatek żywotność solidnych diesli jest jednak pewnie wyraźnie dłuższa niż w przypadku turbobenzyn - to oczywiście mniej ważny argument jak ktoś bierze nowe auto i w 10 lat zrobi poniżej 200 tys km.

I może nieco śmieszny argument, ale lubię mieć komfort zrobienia 700-800 km trasy bez konieczności tankowania ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ari1979 napisał:

I może nieco śmieszny argument, ale lubię mieć komfort zrobienia 700-800 km trasy bez konieczności tankowania ;)

Nie jesteś osamotniony - dla mnie to także jest ważne. Zwłaszcza podczas wakacyjnych tras :-)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu jak 40 000 rocznie to na pewno warto iść w diesla. 

Miałem diesla 1.3 silnik 90 koni spalał 6 litrów - Średnia z 84 000 km. Mam benzynę 1.4 silnik 140 km KM

Średnie spalanie 7.1 litra z 67 000 km. Różnica 1 litra. Nijak to się nie opłaca. Szczególnie przy przebiegach 18 000km rocznie a tyle robię.

Przegląd diesla i benzyny jest najczęściej taki sam czyli 30 000km lub co rok. Każdy robi wg własnego uznania. 

Mam bak 54 litry i spokojnie robię 650 km na baku w cyklu mieszanym.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba od lat wiadomo że jak ktoś duże robi przebiegi to kupuje diesla, a małe to benzyne , ameryki tu nie odkryleś.

Reszta to kwestia upodobań i tego jak kto jeździ (1.2 TCe jednym pali 6l a drugim 10l; 1.5 dci też jednym 4L a drugim 6L).
Jak ktoś kupuje używane to dochodzi kwestia ceny.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Temat idealny dla mnie więc się zalogowałem specjalnie po to aby się podpiąć.

 

No więc szukam nowego auta dla siebie po mojej Toyocie. Broń boże diesla, bo mam - całkiem fajny ale to zawsze mułowate no i nie robie tras wielkich, 10k rocznie. Zatem zacząłem się rozglądać za czymś mniejszym i zwinnym. Dziś byłem oglądać Megan GT 205 kombi z automate, na wypasie. Jechałem tym i powiem, że w miarę ok, ALE... Szybkie ruszanie z jedynki szarpie, to trochę nieporozumienie. Wygląd w środku fajnie i przyjemnie się siedzi. 

Leon FR 1.8 TSI kombi, fajne auto, sporo nim jeździłem, środek surowy i faki se, siedzenia przeciętne ale DCC i DSG robi robotę. No i mam dylemat.

Kolejny dylemat to to, że w Megan będzie zmiana silnika na 1.8 o mocy niewiadomej, pewnie 225 +/- 10, no co można by poczekać i w Leanie będzie 2.0 TFSI 190 KM , co również kusi. Pozostałe auta które rozważam to i30 n /i30 n performance i jakby się udało demówkę wymarudzić w dobrej cenie to Octavia RS245.
Toyota odpada, bo tam nie ma fajnych silników i chyba moja avensis to ostatni dobry egzemplarz od nich, gdzie koszty eksploatacji to jakiś żart - tanio bardzo. Nic poza filtrami i płynami się nie wymienia, no oczywiście klocki i tarcze bo to naturalne, że się zużywą. 

Moje pytanie jest taki, czy ktoś tu ma tą najmocniejszą wersje 205km, jak to wypada później w eksploatacji? Pomijając komentarze, że "francuskie auta to g****" to dotarłem do wielu narzekań na elektronikę, automat itp. 

 

Jak ktoś ma jakieś wnioski z własnego użytkowania, to chętnie poczytam.  Odgrzebany temat, ciekawe co autor wybrał bo nie doczytałem :-)

Edytowane przez palusik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R.S brak kombi i za drogo już troszeczkę, dlatego skupiam się na GT :-) Natomiast ma fajny bajer, tak mi mówili w salonie. Tryb Comfort to 160 KM, dopiero Sport odpala maksymalnie. 

Edytowane przez palusik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest elastyczność auta i w necie są testy elastyczności od 60-100 km/h np.:

Renault Megane Grandt. GT (220 KM):  4.3 s

Seat Leon Cupra R (265 KM): 4.3 s

Renault Megane RS (265 KM): 4.4 s

Renault Megane RS Tr. (275 KM): 4.7 s

Hyundai i30 Turbo (186 KM): 6.4 s

 

Reszte tutaj: Pomiary elastyczności
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uroku Megane GT kombi na 18 absolutnie uroku nie można odmówić, chyba najładniejsze auto w swojej klasie. Mi się wizualnie jeszcze Leon podoba, dalej to słabo. Octavia jest "akceptowalna".  Zobaczymy co przyniesie przyszłość, coraz bardziej się skłaniam aby poczekać chwile i zobaczyć jaki będzie ten nowy 1.8 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!