Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat usterka ładowania akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

A nie mylisz z komunikatem: "akumulator rozładowany uruchom silnik"?? Ten komunikat mam b. często jak grzebię dłużej przy samochodzie, albo czekam na kogoś przy zgaszonym silniku.

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, może to wskazywać np. na padający moduł stabilizacji napięcia, ale nie koniecznie, może wilgoć zadziałała, kto wie. U mnie jednak ponoć padł ze względu na zwarcie przewodu gdzieś pod obudową akumulatora (przetarła się izolacja), jak nie pytaj bo nie wiem. Przy wymianie elektryk znalazł odsłonięty przewód. Moduł zaznaczyłem na zdjęciu. Diagnoza uszkodzenia, przepalony bezpiecznik modułu, który jest niestety nie wymienialny. Sam moduł też jest nierozbieralny, wiadomo dlaczego. :lol: Otworzenie go wiąże się z wyłamaniem wieczka górnego. Kupiłem używkę na allegro za 120 zł. Ale parę dni jeździłem z w lutowanym drucikiem :)

post-14298-0-39485100-1368515089_thumb.jpg

post-14298-0-27919900-1368515353_thumb.jpg

post-14298-0-20434000-1368515376_thumb.jpg

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A ja mam takie pytanko:) Odświeże temat przy okazji :D Padł mi po 3 latach akumulator ;/ w sumie z dnia na dzień po prostu stałem długo na dmuchawie, pojawił się komunikat żeby urochomić silni ale troche to zlekceważyłem i potem trzeba było auto pchać. Auto potem jeździło ale po zgaszeniu akumulator się od razu rozładowywał. Sprawdzałem prostownikiem 4 godziny ładowania a potem od razu moc z niego uciekła po podłączeniu do auta. Raz zakręcił z problemem po ładowaniu a jak wysiadłem i za chwile znów odpaliłem to już nie kręcił. Dlatego wymieniłem akumulator. I dzisiaj pokazała mi się "Usterka ładowania akumulatora" Co to może znaczyć? Że akumulator jest zbyt naładowany od nowości i spada moc ładowania przez alternator dlatego ten błąd wyskakuje? Dodam, że wyskakuje to na chwile i zaraz gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepski styk na złączu wzbudzenia, wieszające się szczotki, wyżłobione pierścienie pod szczotkami, zły stan izolacji i przebicie do masy wirnika. Do tego jeszcze przeciążone diody w regulatorze ładowania spowodowane zwarciami wewnętrznymi poprzedniego akumulatora....

Lista potencjalnych usterek alternatora jest długa i wszystko jest możliwe i wpisuje się w objawy jakie przytoczyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie..... A nawet jeśli by było tak jak myślisz, że jego powodem jest przeładowanie naładowanego aku, to nadal to wina regulatora ładowania, a ten jest na wyjściu z alternatora.

Tak czy inaczej, skoro klemy masz dobrze podpięte to alternator do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie błąd ładowania pojawia się sporadycznie raz w tygodniu/ raz na dwa tygodnia. Zaraz po odpaleniu krzyczy że „błąd ładowania akumulatora”. Zapala się lampka na czerwono z akumulatorem i serwis na pomarańczowo. U mnie wystarczy tylko dodać gazu aby silnik wkroczył na większe obroty i już wszystko wraca do normy. Jest to tak rzadkie że na razie się tym nie przejmuje. Macie pomysły co to może być?

Początki końca alternatora?? Styki przewodów sprawdzone i oczyszczone, ale nie to nie dało jak na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak jak miałem w Polonezie? Klemy siedziały ciasno, tyle, że kabel + był nieco luźny i zaśniedziały. Zwykle jak auto postało i przy okazji popadał deszcz zaraz świeciła się kontrolka, ciekawe bo ładowanie było na poziomie 14,0 - 14,2 V. Po rozkręceniu klemy, wyczyszczeniu kabla problem na jakiś czas ustąpił. Potem ponownie powrócił, ale wiedziałem co z tym robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!