Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat usterka ładowania akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

więc u mnie to śmiech na sali , dałem do elektyka - diagnoza regulator napięcia w alternatorze i byłoby super ale... nie potrafią wyjąć alternatora podobno dużo zwalania klamotów i kliencie bujaj się... masakra , kombinuję dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również jestem już po wymianie alternatora i póki co od 170 km ;-) mam spokój.

 

U mnie skończyło się na zakupie używanego alternatora na allegro. Spece od naprawy alternatorów niestety nie byli w stanie uporać się z naprawą, twierdząc, że ciężko z dostępnością części do tego konkretnego alternatora (ba nie byli w stanie do końca zdiagnozować co jest przyczyną tego, że raz ładuje a raz nie). Za 550 zł upolowałem więc alternator, który wg zapewnień sprzedawcy był z autka z przebiegiem ok 6 tys. km (z wyglądu alternator wyglądał jak nówka więc jestem w stanie to uwierzyć).

 

Pan u którego wymieniałem alternator z racji tego że specjalizuje się m.in w Renault powiedział, że miał podobny przypadek ze Scenic-iem III i wtedy również nie udało się naprawić alternatora i naprawa zakończyła się wymianą. Za wymianę zapłaciłem 110 zł, więc porównując wydatki do tego czym straszyli ;-) mnie w ASO udało się sporo zaoszczędzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Piszesz ze komunikat informował o usterce ładowania akumulatora a nie o rozładowanym akumulatorze. W Twoim przypadku jak zostawiłeś samochód z włączonymi odbiornikami powinien raczej pojawiać się komunikat:

post-24044-0-81220500-1321264845_thumb.jpg

 

Ewentualnie później po odpaleniu:

post-24044-0-98273400-1321264901_thumb.jpg

Właśnie dziś po raz pierwszy coś takiego mi wyskoczyło, jak na postoju ok. 15 min. słuchałem radia. Czy to normalne w Megance t.j. czy w przypadku poboru prądu przy wył. silniku jest to raczej komunikat ostrzegawczy czy świadczy o słabym stanie akumulatora???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mi jakieś 3 tygodnie temu wysoczył komunikat o słabym akumulatorze. Pojeździłem trochę po trasach i myślałem, że się podładował. Kilka dni temu przy ruszaniu lekko przygasły światła w kabinie, a w Nowy Rok przy próbie odpalenia centralnie wszystko zgasło, łącznie z licznikiem TFT, rozrusznik lekko zakręcił i przestał, silnik nie odpalił, autko się zresetowało - licznik zgasł, a jak przywrócił wyświetlanie, to już po francusku. Wymontowałem akku, ładowałem całą noc, zamontowałem z powrotem - odpalił, ale z takim klikaniem podczas jazdy (jak strzelanie z folii bąbelkowej tylko głośniejsze), więc odstawiłem do mechanika i czekam na diagnozę - akku raczej do wymiany, bo jest z 2008, pytanie czy coś jeszcze...

Edytowane przez ArchieX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymianiełem niedawno akumulator bo za często pojawiały się te komunikaty o ładowniu i przy lekko poniżej zera czuć było że już nieco gorzej pali. Podjechałem jeszcze dla pewności na tester który potwiedził moje przypuszczenia a prądu rozruchowego było koło 500 z 720 które deklarował producent orgianłu. Jako że na rynku nie widziałem dostepnego aku o parametrach Varty Renówkowej (70/720) załozyłem 80/680 Yuasy. 75ah była o 1 cm za niska i takiej nie da sie założyć ze względu na budowe klemy minusowej i obudowy aku.

 

Teraz wszystko gra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- akku raczej do wymiany, bo jest z 2008, pytanie czy coś jeszcze..

U mnie również rocznik 2008 i nadal pali na oryginalnym akumulatorze. 31 grudnia 2013 stókło jej 5 lat i cały czas parkowana pod chmurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Woytus, podepnę się do dysputy nt aku.

Jak to wyżej opisano miewałem ostatnio podobne objawy - komunikat "akumulator rozładowany uruchom silnik" po godzinie w garażu z otwartymi drzwiami i grającym radiem.

Doczytałem, że TTTM i jest to jedynie komunikat ostrzegawczy a nie informujący o faktycznym wyładowaniu akumulatora.

Dodatkowo w ostatnim miesiącu zaobserwowałem, jakby zwiększony wysiłek rozrusznika przy uruchamianiu silnika - dwa, trzy pierwsze obroty jakby osłabione - szczęśliwie za każdym razem auto odpala.

Wczoraj podjechałem sobie do ASO na tą reklamowaną akcję "ZIMA 2014" dla Meganki za 49zł kontrola 20-tu parametrów auta w tym test akumulatora.

Głownie to mnie interesowało bo poza tymi symptomami osłabienia na nic w swojej Renacie się nie skarżę.

Kopara mi opadła bo tester potwierdził, że akumulator jest OK!?

Drążę temat bo pierwsze primo: zielone oczko "się zamkło temu akumulatoru" a jeśli jest OK to powinno świecić a dodatkowo w miejsce zapalniczki mam wetknięty próbnik napięcia i po dobie niejeżdżenia pokazuje 11,7V i dopiero po pojeżdżeniu napięcie wzrasta do 12,3V (co też nie powala) obserwując w czasie jazdy próbnik na początku podróży pokazuje 14,8 V by powiedzmy po godzinie jazdy spaść do 13,2V.

Opowiedziałem to Panom w ASO ale powiedzieli, że nie ma się czym przejmować jak test wyszedł OK.

Jednak się przejmuję bo aku ma jak auto 3 lata a perspektywa podróży w Alpy i ewentualne problemy "na obczyźnie" zupełnie mnie nie rajcuje.

Jak uważasz- co mi radzisz w tej sytuacji, pytanie kieruję naturalnie do wszystkich, którzy przeczytają mój wpis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qcze u mnie jak na postoju posłucham radia przez ok. 15-20 min (światła i inne cuda wyłączone) to też nie raz zapaliło się ostrzeżenie, że "akumulator rozładowany uruchom silnik" a auto ma dopiero rok WTF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!