Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ocena ogłoszeń


maciejmacku

Rekomendowane odpowiedzi

   

1 godzinę temu, niebianskaskurwoala napisał:

(przy czym musiałbyś naprawdę robić odcinki 1-2km jednorazowo, żeby diesel od reno był złym wyborem - tutaj mamy naprawdę jedne z najlepszych DPFów na rynku).

 Wielkie  herezje   kolega   głosi.  

Wystarczy   trochę   się   zainteresować   i   poczytać,   że   współczesne   silniki   diesle   z   katalizatorami  i  fap-ami,  dopóki   są  nowe  i   mają   małe  przebiegi   to   zachodzą   w    nich  tzw.   "  pełne/udane ''  wypalenia   filtra   Fap-a .  W   większości   przypadków   dochodzi   do   tzw.  "  nieudanych    prób "   wypalenia .  W  przypadku   jazd   po   mieście   i    na   krótkich   odcinkach  < 50 km ,  następuje   znaczący   spadek   sprawności   odnośnie   pełnego  wypalenia   fap-a . ( dużo   nieudanych  prób,  częste  wypalanie ).    Czytaj  ;   Wypalanie  FAP-a. Uwagi użytkowników ;  czy    Megan 1,5 dCi /110 KM - nie  nadaje się na krótkie trasy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, niebianskaskurwoala napisał:

W lecie moja megi rozgrzewa się do temperatury roboczej po 3km

Osiągnięcie właściwej temperatury płynu chłodzącego ≠ osiągnięciu właściwej temperatury roboczej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, pbet napisał:

Musisz ostro polować na 1.6 110KM. Znikają w mgnieniu oka, wiem co mówię bo sam takiego szukałem.

I to bardzo szybko znikają. Sam mam Scenika 3 z tym silnikiem i przebiegiem 30tys. km. I u dilera był wystawiony 2 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Osiągnięcie właściwej temperatury płynu chłodzącego ≠ osiągnięciu właściwej temperatury roboczej silnika.

Powiedziałbym, że tu raczej chodzi o osiągnięcie odpowiedniej temperatury spalin, która osiągnie się dopiero po dłuższej jeździe. Tak jak zaznaczyłem, ja bym dla siebie brał na własne ryzyko (pomagałbym sobie dodatkami do ON i starał kilka razy w miesiącu przegonić furę), ale innym z czystym sumieniem bym nie polecił :-)


Bełkotu osoby, która nie zna podstawowych zasad interpunkcji i jej niezliczonej ilości bezwartościowych linków nie będę komentował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet fajna. Sam chciałem kupić białą bo dość dobrze wygląda z czarnym felunkiem i ciemnymi szybami. Ciekawe co ciągała (hak). Trochę stoi (tarcze z tyłu nieciekawe). Grzane tyłki na dojazdy do pracy w zimie to super sprawa. Reszta wyposażenia na zadowalającym poziomie chociaż bez HF, a to daje duuuży komfort. Cena nie niska. Jak ideał to tylko brać choć osobiście polowałbym na krajową.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pbet napisał:

Nawet fajna. Sam chciałem kupić białą bo dość dobrze wygląda z czarnym felunkiem i ciemnymi szybami. Ciekawe co ciągała (hak). Trochę stoi (tarcze z tyłu nieciekawe). Grzane tyłki na dojazdy do pracy w zimie to super sprawa. Reszta wyposażenia na zadowalającym poziomie chociaż bez HF, a to daje duuuży komfort. Cena nie niska. Jak ideał to tylko brać choć osobiście polowałbym na krajową.

 Co to jest to HF? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaaa bez tego jeszcze da się żyć. Silnik 1.6 i jakoś bardziej ogłoszenie Ci się podoba hehe :-) Ciągnie mnie do 1.4tce i tej elastyczności, ale jak są takie negatywne opinie, to będę zmuszony przerzucić się na Lagunę 2.0 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze super gadżetem jest automatyczny hamulec ręczny z systemem wspomagania ruszania pod górę.

 

Nie, że mi się bardziej podoba bo nie jestem do niego jakoś uprzedzony choć sam bym nie kupił turbobenzyny. Opinię wyraziłem o wyposażeniu i wyglądzie. Co do silnika wiele razy się już wypowiadałem. Według mnie do zastosowań jakie opisujesz od jakiegoś czasu na forum im prostszy silnik tym lepiej i bezpieczniej dla portfela. Jak moja żona jeździła dieslem (którego kupowaliśmy z przeznaczeniem na trasę) 3 km do pracy w zimie i z powrotem zajeżdżała jeszcze do sklepu to mnie serce bolało, a teraz będę spał spokojnie :-) Ogólnie wyznaję 2 zasady. Dużo i długo w trasie = diesel; krótko, blisko, czasem dalej = prosta benzyna (im prostsza tym lepsza).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze z tyłu faktycznie dziwnie porysowane.

Do tego stosunkowo niski przebieg jak na 6 letnie auto ( coś około 12 tys km rocznie)  i wysoka cena.

Dziwne,że jak ktoś robił tak małe przebiegi to hak zamontował?

I do tego kierownica z plastikowej skóry wypolerowana , tak jak by przebieg był znacznie większy, co może potwierdzić "pręga" z boku na fotelu kierowcy i fakt, że auto ma założone nówki gumy, czemu zostały już zmienione przy tak małym przebiegu?

Poza tym to ogłoszenie wisi już kilka miesięcy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, maciejmacku napisał:

Aaaaaa bez tego jeszcze da się żyć.

Oczywiście, że się da ale jakbyś zaznał życia z HF to nie chciałbyś innego :-D Karty nie szukasz, nie wyciągasz z kieszeni/plecaka/teczki, nie wkładasz do slotu i z niego nie wyjmujesz. Po prostu wsiadasz, wysiadasz, odpalasz i gasisz. Podjeżdżasz wózkiem z zakupami pod marketem i naciskasz przycisk na bagażniku, a on się otwiera. Masz zajęte ręce i żona/partnerka/koleżanka otworzy Ci bagażnik nie penetrując kieszeni za kartą (choć może to mieć swoje plusy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pbet napisał:

Oczywiście, że się da ale jakbyś zaznał życia z HF to nie chciałbyś innego

Jeszcze bardziej, od użytkowników HF, zadowoleni są złodzieje. Wystarczy "przedłużacz sygnału" i nie trzeba uszkadzać auta, żeby odjechać.

Dlatego jestem bardzo zadowolony, że w Renault można to wyłączyć zamykając auto przyciskiem na karcie. Mam HF i świadomie nie korzystam, przynajmniej z zamykania / otwierania samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy istnieją statystyki, z których wynika że ktoś kiedyś ukradł jakieś reno przez HF :-D

 

Ale tak na serio - HF to świetna sprawa, szczególnie kobiety (które wiadomo ile rzeczy mają w torebkach) je doceniają, Moja żona poznała to w outlanderze i do tego stopnia to pokochała, że kolejne auto MUSIAŁO mieć HF. Stąd zacząłem się interesować Renault ;) A co do kradzieży - a) można się przed tym ustrzec (wystarczy kawałek folii aluminiowej) b) jak ktoś jest dobrym złodziejem i uweźmie się na auto, to je ukradnie bez względu na to czy ma HF czy nie. Złodzieje mają zapotrzebowania na konkretne auta, "śmię śmić" że żaden nigdy nie ukradł auta tylko dlatego, że ma HF...  A jeśli się obawiasz kradzieży, to kupujesz AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!