Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ! 
Ostatnio natknąłem się na podobny wątek dotyczący Megane 2, w którym opisywano sposoby zmiany języka zegarów za pomocą taniego interfejsu ELM327. Pomyślałem, by założyć podobny wątek, w którym zbierzemy razem wszystkie komendy na jakie reagują nasze Megane 3 za pomocą tego interfejsu, a także takie małe FAQ odnośnie tego, co możemy zrobić sami, a co bez CLIP'a się nie obędzie:

 

1. Zmiana interwałów wymiany oleju, czyli powiadomień komputera o zbliżającym się serwisie (km i czas w miesiącach). W Megane 2 dało się to zrobić bez użycia Clip'a, czy ma ktoś informacje, czy da się to zrobić w M3 w podobny sposób i zna ewentualne komendy potrzebne do tego zadania?

2. Automatyczna aktywacja ASR (systemu antypoślizgowego)- wiem, że za pomocą Clip'a da się przesunąć tą wartość na dowolną prędkość (również i tą, której nasza Meganka nigdy nie osiągnie, co w praktyce oznacza permanentne wyłączenie automatycznej aktywacji). Co w przypadku interfejsu ELM?

3. System ESP. Po odłączeniu i podłączeniu akumulatora zegary przeprowadzają test podczas którego dostajemy komunikat "ESP włączony", da się go jakoś czasowo dezaktywować, lub czasowo wyłączyć (super byłoby sprzęgnąć to wraz z punktem 2)
3a. Załóżmy, że się nie da i "na chama" robimy wyłącznik na wiązce idącej do czujnika kąta skrętu w kierownicy- jak zareaguje auto na odłączenie zasilania tego modułu? Czy konieczne będzie podłączanie go do komputera w celu usunięcia błędów, nawet po ponownym podaniu zasilania w czujnik?

Dopisujcie swoje pytania, swoje pomysły i ewentualne rozwiązania :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Hej,

 

Zaciekawił mnie ten wątek - szczególnie opcja włączenia autostradowcyh kierunkowskazów jak w temacie poniżej:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1737385#1737385

 

Wiecie czy to zadziała dla Meganki 3 Ph1 ? Ktoś próbował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

orientuje się ktoś czy w MIII PH III da się uruchomić doświetlanie zakrętów za pomocą halogenów oraz follow me home żeby działało automatycznie bez ruszania manetki od długich  ?

Edytowane przez lordboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2017 o 08:39, lordboss napisał:

(...) follow me home żeby działało automatycznie bez ruszania manetki od długich  ?

Jest przycisk na karcie (po prawej), coby włączyć oświetlenie w takiej sytuacji. Nie jest to klasyczne follow home, bo włączasz wszystkie światła samochodu, ale również chyba po ok. 30 sekundach gasną ergo - możesz wyłączyć je przyciskiem na karcie. Ja korzystam raczej z tego niż z manetki świateł drogowych.

kartyklucze_4a.jpg

Szczerze mówiąc te systemy, które rozświetlają samochód (widziałem to w Focusie, Mondeo i Fabii) mnie nie przekonują, bo ich z kolei chyba nie da się wyłączyć (albo nikt tego nie robi). W przypadku mrozu i słabego akumulatora może być lipa.

 

Z doświadczenia: w fazie III halogeny niewiele dają, co powoduje ich fizyczne cofnięcie wgłąb zderzaka oraz bliskość ledów, które świecą stosunkowo jasno. Myślę, że takie doświetlanie byłoby raczej widoczne tylko dla innych osób, co wg mnie nie do końca jest zgodne z przepisami (choć fabryczne systemy mają pewnie homologację). Fajny system jest w nowej KIA Rio - dodatkowa H7, która z reflektora głównego świeci przy skręcie w bok, ale przy skręcie kołami, a nie już po wbiciu kierunkowskazu. I to oświetla zakręt.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że można sobie zrobić doświetlenie za pomocą przycisku na karcie albo ciągnąć za dźwignie od świateł. do tej pory miałem w każdym aucie po zgaszeniu silnika automatyczne doświetlenie drogi do domu.

co do systemu z forda też nie widzę sensu tego, mam focusa 2017 służbowego i otwarcie auta zapala światła.

jeszcze lepiej rozwiązanie miałem w citroenie C5 X7 gdzie do 20km/h zapalała się dodatkowa żarówka w lampie głównej a powyżej 20km/h  włączał się skręt biksenonu.

czyli musze nauczyć się żyć bez ksenonów i doświetlania zakrętów :( 

dzięki za odpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, wiele nie pomogłem :-) Niemniej podzieliłem się przemyśleniami. No z tym doświetlaniem zakrętów, to wg mnie im mniej inwazyjny jest taki system, tym lepiej. Kolega np. ma skrętne xenony w Avensisie z 2011 i jest super-zadowolony. Będzie mniej zadowolony, w momencie kiedy coś się zepsuje, a jeśli te reflektory często się skręcają, to pewnie kiedyś się to stanie. Oczywiście to nie jest powód, żeby z tego rezygnować, ale wspomniany przeze mnie system koreański spodobał mi się właśnie ze względu na prostotę i sprawność działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 8.10.2017 o 17:41, Kevin19091994 napisał:

Witam serdecznie ! 
Ostatnio natknąłem się na podobny wątek dotyczący Megane 2, w którym opisywano sposoby zmiany języka zegarów za pomocą taniego interfejsu ELM327. Pomyślałem, by założyć podobny wątek, w którym zbierzemy razem wszystkie komendy na jakie reagują nasze Megane 3 za pomocą tego interfejsu, a także takie małe FAQ odnośnie tego, co możemy zrobić sami, a co bez CLIP'a się nie obędzie:

 

1. Zmiana interwałów wymiany oleju, czyli powiadomień komputera o zbliżającym się serwisie (km i czas w miesiącach). W Megane 2 dało się to zrobić bez użycia Clip'a, czy ma ktoś informacje, czy da się to zrobić w M3 w podobny sposób i zna ewentualne komendy potrzebne do tego zadania?

2. Automatyczna aktywacja ASR (systemu antypoślizgowego)- wiem, że za pomocą Clip'a da się przesunąć tą wartość na dowolną prędkość (również i tą, której nasza Meganka nigdy nie osiągnie, co w praktyce oznacza permanentne wyłączenie automatycznej aktywacji). Co w przypadku interfejsu ELM?

3. System ESP. Po odłączeniu i podłączeniu akumulatora zegary przeprowadzają test podczas którego dostajemy komunikat "ESP włączony", da się go jakoś czasowo dezaktywować, lub czasowo wyłączyć (super byłoby sprzęgnąć to wraz z punktem 2)
3a. Załóżmy, że się nie da i "na chama" robimy wyłącznik na wiązce idącej do czujnika kąta skrętu w kierownicy- jak zareaguje auto na odłączenie zasilania tego modułu? Czy konieczne będzie podłączanie go do komputera w celu usunięcia błędów, nawet po ponownym podaniu zasilania w czujnik?

Dopisujcie swoje pytania, swoje pomysły i ewentualne rozwiązania :-)

Witam używał ktoś może w megane iii 1.5dci 110KM

http://allegro.pl/nowosc-elm-327-obd2-micro-mini-wysoka-jakoc-icar-i6158348261.html#thumb/3

Sprawdza się do odczytu błędów i ewentualnego kasowania po usunięciu usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrarek napisał:

Jeśli to jest to samo, co poniższy to za wiele się nie poszaleje.

Tylko odczyt i to nie wszystkich parametrów.

Jak możesz to zobacz na aukcji z linka wygląda zupełnie inaczej i niewiem czy warto coś takiego zakupić. 

 

 

HTB1ywQVrbsTMeJjy1zcq6xAgXXaH.jpg

 

Jak możesz to zobacz na aukcji z linka wygląda zupełnie inaczej i niewiem czy warto coś takiego zakupić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!