Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ! 
Ostatnio natknąłem się na podobny wątek dotyczący Megane 2, w którym opisywano sposoby zmiany języka zegarów za pomocą taniego interfejsu ELM327. Pomyślałem, by założyć podobny wątek, w którym zbierzemy razem wszystkie komendy na jakie reagują nasze Megane 3 za pomocą tego interfejsu, a także takie małe FAQ odnośnie tego, co możemy zrobić sami, a co bez CLIP'a się nie obędzie:

 

1. Zmiana interwałów wymiany oleju, czyli powiadomień komputera o zbliżającym się serwisie (km i czas w miesiącach). W Megane 2 dało się to zrobić bez użycia Clip'a, czy ma ktoś informacje, czy da się to zrobić w M3 w podobny sposób i zna ewentualne komendy potrzebne do tego zadania?

2. Automatyczna aktywacja ASR (systemu antypoślizgowego)- wiem, że za pomocą Clip'a da się przesunąć tą wartość na dowolną prędkość (również i tą, której nasza Meganka nigdy nie osiągnie, co w praktyce oznacza permanentne wyłączenie automatycznej aktywacji). Co w przypadku interfejsu ELM?

3. System ESP. Po odłączeniu i podłączeniu akumulatora zegary przeprowadzają test podczas którego dostajemy komunikat "ESP włączony", da się go jakoś czasowo dezaktywować, lub czasowo wyłączyć (super byłoby sprzęgnąć to wraz z punktem 2)
3a. Załóżmy, że się nie da i "na chama" robimy wyłącznik na wiązce idącej do czujnika kąta skrętu w kierownicy- jak zareaguje auto na odłączenie zasilania tego modułu? Czy konieczne będzie podłączanie go do komputera w celu usunięcia błędów, nawet po ponownym podaniu zasilania w czujnik?

Dopisujcie swoje pytania, swoje pomysły i ewentualne rozwiązania :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Hej,

 

Zaciekawił mnie ten wątek - szczególnie opcja włączenia autostradowcyh kierunkowskazów jak w temacie poniżej:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1737385#1737385

 

Wiecie czy to zadziała dla Meganki 3 Ph1 ? Ktoś próbował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

orientuje się ktoś czy w MIII PH III da się uruchomić doświetlanie zakrętów za pomocą halogenów oraz follow me home żeby działało automatycznie bez ruszania manetki od długich  ?

Edytowane przez lordboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2017 o 08:39, lordboss napisał:

(...) follow me home żeby działało automatycznie bez ruszania manetki od długich  ?

Jest przycisk na karcie (po prawej), coby włączyć oświetlenie w takiej sytuacji. Nie jest to klasyczne follow home, bo włączasz wszystkie światła samochodu, ale również chyba po ok. 30 sekundach gasną ergo - możesz wyłączyć je przyciskiem na karcie. Ja korzystam raczej z tego niż z manetki świateł drogowych.

kartyklucze_4a.jpg

Szczerze mówiąc te systemy, które rozświetlają samochód (widziałem to w Focusie, Mondeo i Fabii) mnie nie przekonują, bo ich z kolei chyba nie da się wyłączyć (albo nikt tego nie robi). W przypadku mrozu i słabego akumulatora może być lipa.

 

Z doświadczenia: w fazie III halogeny niewiele dają, co powoduje ich fizyczne cofnięcie wgłąb zderzaka oraz bliskość ledów, które świecą stosunkowo jasno. Myślę, że takie doświetlanie byłoby raczej widoczne tylko dla innych osób, co wg mnie nie do końca jest zgodne z przepisami (choć fabryczne systemy mają pewnie homologację). Fajny system jest w nowej KIA Rio - dodatkowa H7, która z reflektora głównego świeci przy skręcie w bok, ale przy skręcie kołami, a nie już po wbiciu kierunkowskazu. I to oświetla zakręt.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że można sobie zrobić doświetlenie za pomocą przycisku na karcie albo ciągnąć za dźwignie od świateł. do tej pory miałem w każdym aucie po zgaszeniu silnika automatyczne doświetlenie drogi do domu.

co do systemu z forda też nie widzę sensu tego, mam focusa 2017 służbowego i otwarcie auta zapala światła.

jeszcze lepiej rozwiązanie miałem w citroenie C5 X7 gdzie do 20km/h zapalała się dodatkowa żarówka w lampie głównej a powyżej 20km/h  włączał się skręt biksenonu.

czyli musze nauczyć się żyć bez ksenonów i doświetlania zakrętów :( 

dzięki za odpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, wiele nie pomogłem :-) Niemniej podzieliłem się przemyśleniami. No z tym doświetlaniem zakrętów, to wg mnie im mniej inwazyjny jest taki system, tym lepiej. Kolega np. ma skrętne xenony w Avensisie z 2011 i jest super-zadowolony. Będzie mniej zadowolony, w momencie kiedy coś się zepsuje, a jeśli te reflektory często się skręcają, to pewnie kiedyś się to stanie. Oczywiście to nie jest powód, żeby z tego rezygnować, ale wspomniany przeze mnie system koreański spodobał mi się właśnie ze względu na prostotę i sprawność działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 8.10.2017 o 17:41, Kevin19091994 napisał:

Witam serdecznie ! 
Ostatnio natknąłem się na podobny wątek dotyczący Megane 2, w którym opisywano sposoby zmiany języka zegarów za pomocą taniego interfejsu ELM327. Pomyślałem, by założyć podobny wątek, w którym zbierzemy razem wszystkie komendy na jakie reagują nasze Megane 3 za pomocą tego interfejsu, a także takie małe FAQ odnośnie tego, co możemy zrobić sami, a co bez CLIP'a się nie obędzie:

 

1. Zmiana interwałów wymiany oleju, czyli powiadomień komputera o zbliżającym się serwisie (km i czas w miesiącach). W Megane 2 dało się to zrobić bez użycia Clip'a, czy ma ktoś informacje, czy da się to zrobić w M3 w podobny sposób i zna ewentualne komendy potrzebne do tego zadania?

2. Automatyczna aktywacja ASR (systemu antypoślizgowego)- wiem, że za pomocą Clip'a da się przesunąć tą wartość na dowolną prędkość (również i tą, której nasza Meganka nigdy nie osiągnie, co w praktyce oznacza permanentne wyłączenie automatycznej aktywacji). Co w przypadku interfejsu ELM?

3. System ESP. Po odłączeniu i podłączeniu akumulatora zegary przeprowadzają test podczas którego dostajemy komunikat "ESP włączony", da się go jakoś czasowo dezaktywować, lub czasowo wyłączyć (super byłoby sprzęgnąć to wraz z punktem 2)
3a. Załóżmy, że się nie da i "na chama" robimy wyłącznik na wiązce idącej do czujnika kąta skrętu w kierownicy- jak zareaguje auto na odłączenie zasilania tego modułu? Czy konieczne będzie podłączanie go do komputera w celu usunięcia błędów, nawet po ponownym podaniu zasilania w czujnik?

Dopisujcie swoje pytania, swoje pomysły i ewentualne rozwiązania :-)

Witam używał ktoś może w megane iii 1.5dci 110KM

http://allegro.pl/nowosc-elm-327-obd2-micro-mini-wysoka-jakoc-icar-i6158348261.html#thumb/3

Sprawdza się do odczytu błędów i ewentualnego kasowania po usunięciu usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrarek napisał:

Jeśli to jest to samo, co poniższy to za wiele się nie poszaleje.

Tylko odczyt i to nie wszystkich parametrów.

Jak możesz to zobacz na aukcji z linka wygląda zupełnie inaczej i niewiem czy warto coś takiego zakupić. 

 

 

HTB1ywQVrbsTMeJjy1zcq6xAgXXaH.jpg

 

Jak możesz to zobacz na aukcji z linka wygląda zupełnie inaczej i niewiem czy warto coś takiego zakupić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!