Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak grzania świec. Zmieniony przekaźnik i sprawdzony bezpiecznik


wasik72

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, znów nadeszła zima i zaczęły się problemy z odpalaniem plus komunikat injection a controller. Rok temu miałem identyczny błąd, ale po wymianie modułu świec problem zniknął. Przejeździłem całą zimę, świece normalnie grzały i teraz ponownie ten błąd. Po podpięciu do komputera wyskoczył błąd "błąd sterowania świec".

Sprawdziłem bezpiecznik i zmieniłem moduł na używany od kumpla, któremu świece normalnie grzały.Macie pomysł w którym miejscu szukać przyczyny?

Edit: przepraszam, dopiero teraz zauważyłem,że napisałem w złym dziale..

Edytowane przez wasik72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane II ph I zakończyło się u mnie wymianą komputera. Jakieś ścieżki były przepalone i elektronik samochodowy stwierdził, że trzeba komp wymienić. Sklonował soft z mojego do wyczyszczonego mojego kompa i problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje (jeżeli jeszcze nie były wymieniane/duży przebieg ) wykręcić wszystkie i wymienić nie tylko ze względu że nie grzeją, ale ze względu na ich trwałość i możliwość uszkodzenia/ułamania wewnątrz cylindra i możliwość uszkodzenia tłoka, gładzi czy nawet turbiny. Zgodnie z instrukcja obsługi podlegają one wymianie co ok.100.000 km .

  

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie błąd mam w świecy. Po zagrzaniu i ponownym odpaleniu, nie ma komunikatu. Wyświetla mi się tylko "pas de message memorise" czyli brak komunikatu? Świeca pewnie przestała działać przez to, że nie była tyle czasu używana, bo przed tą "awarią" wszystko działało normalnie, haha. Wjadę do mechanika i dam znać czy to rzeczywiście świece.

Edytowane przez wasik72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wasik72 napisał:

Pamiętasz ile Cię to kosztowało? Nie wiem czy jest to gra warta świeczki.

Około 500 zł. Ale może rzeczywiście świeca niesprawna, bo u mnie komunikat wyświetlał się niezależnie, czy odpalałem ciepły, czy zimy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak podczas awarii tego modułu, ale myślałem ,że skoro świece nie działały praktycznie od polowy wiosny to są sprawne. Mam nadzieję ,że to już koniec awarii :-D

Edytowane przez wasik72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wasik72 napisał:

Świeca pewnie przestała działać przez to, że nie była tyle czasu używana

Świeca zużywa się od grzania a nie od bezczynności. A to, że na ciepłym silniku nie wyświetla komunikatu wybitnie wskazuje na uszkodzoną świecę. Sprawdź, wymień i po problemie.

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Zgodnie z instrukcja obsługi podlegają one wymianie co ok.100.000 km

Możesz podać jakiś link do tej instrukcji bo nie mogę takiej znaleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jabrze napisał:

Świece sprawdzamy mierząc prąd żarzenia . Dysproporcja powyżej 10 procent to też błąd.

To jest dla Ciebie pierwszą czynnością. Podstawa do jego analizy pracy. Musisz mieć 120W mocy na cylinder, żeby nie mieć problemów zimą. Przekaźnik dopasowuje energię, czyli dobiera czas do  temperatury.

To, że dobrze było latem, nie oznacza, że zimą również.

Napisz pomiary poszczególnych prądów żarzenia świec wyczepiając tylko jedną i włącząjąc w szereg amperomierz na zakresie 20A.

Szybko się z tym uporamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!