Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

opony zimowe/ letnie


Waclawek

Rekomendowane odpowiedzi

A co zwolennicy opon wielosezonowych sądzą o tym artykule?

Cytat

W Polsce przy ubieganiu się o odszkodowanie z polisy autocasco kluczowe znaczenie mają przyjęte w umowie warunki, na jakich ubezpieczyciel bierze na siebie odpowiedzialność. W przypadku dobrowolnego ubezpieczenia AC zakres ochrony i podstawy do wypłaty odszkodowania są dokładnie opisane w ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU).

- Nawet jeśli w umowie nie ma jasno sformułowanych postanowień dotyczących dostosowania ogumienia do warunków atmosferycznych, nie oznacza to, że kierowca nie musi tego robić. Takie zachowanie może zostać uznane przez ubezpieczyciela za rażące niedbalstwo, a tym samym za podstawę do zmniejszenia wysokości odszkodowania – wyjaśnia Jakub Nowiński z agencji Superpolisa Ubezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona wielosezonowa, to opona letnia z homologacją zimową. Wg mnie - ale tylko interpretuję - takie opony są zarówno letnie, jak i zimowe - pod kątem obowiązujących norm, czy ww. przez @pbet'a przepisów. Tylko tyle i aż tyle - tu chyba nie ma za bardzo czego szukać głębiej.

 

@Sarna1, które opony zniknęły po 25 kkm? Michelin'y Cross Climate'y? Trochę trudno mi w to uwierzyć, choć ja miałem tylko dośw. z Nexen'ami N4Priz, ale >>25 kkm<<?? To nijak się Koledze @Smog nie opłaca wywalać 1500 zł na opony na 2 lata - bo z czego ma być zadowolony? No chyba, że piszemy o oponach w cenie 1/3, 1/2 ww.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Sarna1 napisał:

Takie oznaczenia muszą mieć opony uznane za wielosezonowe. 

Chyba jednak nie wszystkie opony wielosezonowe mają takie oznaczenia. Przynajmniej tak wynika z tego co się orientowałem w międzyczasie z ciekawości. Zatem uwaga go tych, którzy rozważają taką opcję, aby sprawdzali czy to czym są zainteresowani ma odpowiednie, wyżej wspomniane oznaczenia, stosowane raczej w oponach z trochę wyższej półki cenowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z prawem muszą mieć takie oznaczenia jak napisałem, bez nich nie mogą być oponami wielosezonowymi. Na to są po prostu normy. 

 

@konwil nie były to opony Michelin, jakaś niska półka. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie za krótko miałem te Nexeny, żebym się wypowiedział, ale kupiłem je celowo, do auta miejskiego (Opel Agila), które jeździło wówczas ca. 5000 km / rok. Osobiście zacząłem rozważać Michelin Cross Climate, po przeczytaniu dwóch odległych od siebie czasowo (rok po roku) testów tych opon. I kalkulując: robię rocznie ca. 20 kkm, opony kupuję i tak Michelin (Energy Saver i Aplin), czyli komplet zima-lato = ca. 3000 zł. Do tego u mojego gumiarza wymiana + przechowanie = ca. 200 zł / sezon, więc po 5-latach mam: 3000 + 1000 = 4000 zł. No i przejechane 100 000 km. Mniej więcej za takie pieniądze bym pewnie kupił 2 komplety wielosezonowych i miałyby przejechać po ca. 50 kkm. Do przemyślenia, ale wielkiego zysku to nie widzę. U mnie problem jest jeszcze taki, że mam 4 komplety opon (takie same rozmiary), a drugie auto to raczej tylko i wyłącznie miasto - może przy dwóch autach byłby już zysk. Do przemyślenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do scenica kupiłem wielosezonowe klebery. Dalem coś koło 1600 zł za 205/55/17 . musiałem kupić zimowe bo miały swój kres a do tego letnie też na jeden sezon. Za cenę letnich dobrych opon I wymiany W jednym roku miałem komplet  wielosezonowych . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym garażem to prawda i gdybym miał gdzie trzymać, to tutaj bym zyskał/nie stracił. Nie jestem zagorzałym zwolennikiem opon wielosezonowych, bo u mnie w mieście również jak sypnie śniegiem, to moja osiedlowa uliczka wygląda jak nie przymierzając - Szwecja czy Finlandia. Lubię też czasem wcisnąć na autostradzie, nie zważając na temp. Jeżdżę też na wakacje na południe Europy - ciekawe co na to Cross Climate'y... Ale to są przypadki, powiedzmy rzadsze niż częstsze. W tym momencie i tak mam 4x Michelin (zima/lato), gdzie najstarsze mają 3 lata, więc póki co - będę na nich jeździł.

 

PS: taki przykład, jeszcze z lat 90. Honda Accord, 2.0 16V, auto służbowe, kierowca z firmy gdzie pracował mój ojciec pojechał na delegację do Włoch, zimą. Opony po takiej delegacji, zimowe, zyskały wyraźne ślady zużycia, ale gościu ponoć i pod 200 km/h pruł na autostradach. A tam pewnie ze 20 st. C (no więc też nie żar tropików). Od tamtego czasu pewnie jednak technologia poszła trochę do przodu, pytanie: czy aż tak bardzo jakbyśmy chcieli...

Edytowane przez konwil
Poprawki merytoryczno-stylistyczne itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Michelin Cross Climete + z przebiegiem 30k a po 20k mierzyłem bieżnik i gradacja była 2mm przód 1mm tył. A jeżdżę wszędzie róznie, autostrady/krajówki/miasto po równo. Zamieniłem po tym przebiegu przód z tyłem (aby docelowo mieć z tyłu więcej bieżnika tak przy 40k). Mogę za jakiś czas sprawdzić ile jaka gradacja jest obecnie. Ja jak kupowałem te opony to z myślą o 3 letnich sezonach i dwóch zimowych (więc od teraz rok i mogę już wymieniać na nowe - i będzie coś około 50k). I nie kalkulowałem mocno czy taniej wyjdzie jeden komplet letnich z homologacją zimową czy komplet lato i komplet zima, czy wyjdzie 200 zł w tą czy w tamtą na przestrzeni 2-3 lat. Więcej daje myśl, że nie muszę planować kiedy zmienić w obecnym klimacie opony, czy już lepiej w październiku a może w listopadzie, patrzeć czy śnieg już spadł czy będzie tak, ze nagle raz w kwietniu sypnie a ja na letnich itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!