Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0203 w megane dci 1.5


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Być może chodzi o jego chłodzenie. W MIV jeż też przed akumulatorem i ma specjalny tunel, kanał nawiewu świeżego powietrza. Pewnie aby się nie grzał i kondensatory nie odparowywały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Dnia 17.10.2020 o 13:58, omega napisał:

Zamelduję się za ok miesiąc no, chyba że (odpukać) coś by się zadziało.

Minęło pół roku i domniemywam, że wszystko w porządku:-D. A mi dzisiaj komputer znów strzelił focha po 28 kkm od ostatniego tego typu zdarzenia . Dłuższa trasa około 200 km i błąd czwartego wtryskiwacza. Zjazd na pobocze, kasowanie błędu komórką i jazda dalej jakby nic się nie wydarzyło. Spalanie poniżej 5 l/100. Korekta na tym wtryskiwaczu prawie idealna - 1,04. Dam mu jeszcze jedną szansę i wymieniam sterownik silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że fajny z Ciebie "chłop" to Ci "oddam" ten sterownik za 100zł. Dla zasady, że nie ma nic darmo. Kupiłem wtedy chyba ze trzy hurtem. Na 100% sprawny i widać, że nie sciachany.. Solidnie je wybierałem. Niestety, są zaprogramowane pod mój samochód, przez co złapały licznik pod 400k km, ale z tym sobie Ty dasz radę. W razie co odezwij się na PRIV, tylko jakoś musiałbyś go z Warszawy lub Radomia odebrać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej, daję mu jeszcze jedną szansę :mrgreen:. Jeżeli będzie robił fochy co 30 kkm to przynajmniej dwa trzy lata mam spokój. Jedyny plus to to, że ta usterka wymaga tylko zatrzymania się na dwie-trzy minuty dla wykasowania błędu. Jakby coś to odezwę się na PRIV.<ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Leży w szufladzie, właśnie patrzyłem, bo już o nim trochę zapomniałem. Jeszcze jeden mam w siedzeniu w samochodzie, chyba więcej ich już nie kupiłem. Ja Ci powiem, że go warto mieć w zapasie, bo tego ot tak, będąc np. daleko na urlopie od ręki nie naprawisz. Chociaż teraz tych "magików" co obsługują K-TAGa już się namnożyło.

ps. nie lepiej Ci się na rower przesiąść przy takich przebiegach? Taniej, a przede wszystkim zdrowiej. Oczywiście, to tak w żartach. Ja już sezon rowerowy otworzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich u mnie w lipcu na trasie dwa razy wyskoczył błąd p0203 pracował na trzech cylindrach zjazd na pobocze zgaszenie samochodu,odczekanie ok 5min odpalenie i brak błędu na desce normalna jazda. Po tygodniu znowu to samo i wizyta na clipie wykasowanie błędu i dziś znów to samo. Proszę o pomoc co zrobić mechanik mówi że może wtrysk , wiązka lub komputer (chyba  sterownik) nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei może ktoś doradzi co zrobić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sterownika, bo i tak prędzej czy później będzie Ci potrzebny. A to jest kupa elektroniki, więc nie ma szans na znalezienie przyczyny w praktyce. Tylko drogą podmiany. Widać, że wchodzą te silniki powoli w okres ok 300k km przebiegu i tak to się z nimi zaczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tom306 napisał:

Proszę o pomoc co zrobić, mechanik mówi że ;

  może wtrysk, wiązka lub komputer (chyba  sterownik)

  nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei,

  może ktoś doradzi co zrobić? 

Zamień wtryskiwacz nr;3 miejscem  -  to się dowiesz ;

   - czy błąd wędruje za wtryskiwaczem,

  -  czy pozostaje w tym samym miejscu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 minut temu, tom306 napisał:

Mechanik mówił że ten wtryskiwacz nr3 ma idealną korektę.

Czy masz wydruk korekt wtryskiwaczy?

Szkoda, że mechanik ;

  - nie przełożył wtrysku,

  - nie przeczyścił styków wtrysku nr;3,

  - nie " przedzwonił " wiązki i styków sterownika, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!