Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

No raczej

 

Dodano: 12 lut 2013 - 16:30

Blokada przyszła, podłączyłem i dalej lipa - szlag by to trafił. Jeżeli akumulator jest słaby to może być przyczyną? Tylko że ładowałem całą niedziele i nic, dalej to samo.

 

Dodano: 15 lut 2013 - 18:26

Juz po sprawie.

Okazało się, że to nie była wina blokady, lecz wiązki, w przegrodzie między kabiną a silnikiem kable uszkodzone :) 380 zł w plecy. Dobrze że kupioną blokadę można zwrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odnosnie tego błędu Steering Locked / Not Locked . Mialem ten sam błąd w megane 2 . Przyczyną były klemy na aku . Gdy klemy nie sa dokladnie docisniete do aku lub gdy osadziła sie tam rdza , prąd nie dochodzi do rozrusznika i stad wyskakuje ten błąd . Po przeczyszczeniu klemów i podokrecaniu wszystkich styków na klemach błąd sam znikł :lol: polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na samym początku pragnę powitać wszystkich forumowiczów!

 

A teraz sytuacja, która nie daje mi spać:

 

Grand Scenic 1.9, błąd taki jak w temacie, zamówiłem na allegro moduł blokady kierownicy, podpiąłem, odpaliłem silnik i o dziwo Renata po 2'ch tygodniach stania spowodowanego wyżej wymienionym błędem, odpaliła jak gdyby nigdy nic! Zadowolony poszedłem robić inne rzeczy, po kilku godzinach wsiadłem ponownie do samochodu aby wszystko poskręcać, spróbowałem odpalić i znów ten sam błąd! Auto nie odpala.. Czy ktoś miał taką sytuację? Jakieś pomysły co może być nie tak?

 

P.S. Podpięcie starego modułu nic nie zmienia.

 

 

--------------------------------------------------------------

Edit:

 

 

Skorzystałem z porady użytkownika mkk z 2'giej strony tego tematu i działa! Dziękuję serdecznie!

Edytowane przez paciorcky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mnie też spotkała niespodzianka z blokadą kierownicy i problemy z odpalaniem w Scenicu 1.6 2003r. Początkowo pomagały opisane wczesniej rady czyli wyciagniecie przekaźnika pod siedzeniem od napinaczy pasów ,odkręcenie blokady, wymiana bezpieczników na nowe ale na krótką metę problem powracał. Okazało sie że winnym była wtyczka (szara)pod maską w skrzynce z bezpiecznikami na nadkolu . Jeden z pinów był nadpalony a reszta zaśniedziała po przeczyszczeniu wtyczki oraz styków bezpieczników problem znikł.

Edytowane przez marcin6529
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziś również pojawiła się u mnie ta nie miła niespodzianka - Megane CC 2004, 1,9 dCi.

Rozebrałem kolumnę, wyciągnąłem blokadę, rozebrałem ją i nic... Po drodze przy próbach odpalenia komputer wywalił jeszcze błąd dachu. Zostawiłem tak auto, wróciłem wieczorem, wszystkie lampki wewnętrzne ledwo się paliły. W końcu odłączyłem akumulator, podpiąłem spowrotem, podłączyłem dodatkowy prąd z innego auta i blokada wisząc sobie na kabelkach zaczęła działać. Poskładałem więc wszystko, na ekranie pozostały błędy - kontrolka ASR, Service oraz Check injection. Pojeździłem trochę żeby podładować aku, zgasiłem auto, odpaliłem i już nie było żadnego problemu. Wniosek mój więc - problem wynikał ze zbyt słabego prądu na AKU.

 

Za to doszedłem do wniosku, że gdzieś musi być zwara, w przypadku gdy na zewnątrz jest wilgotno - z aku ucieka prąd. (aku ma pół roku).

Ale wniosek jak u wielu osób - Megi nie lubi braków prądu i spadków napięć bo wtedy robi bardzo dziwne rzeczy...

Edytowane przez yoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam nadzieje że ktoś przeczyta te 11 stron i znajdzie moje instrukcje które mogą sie okazać pomocne odnosnie "Steering Locked" "Steering Not Locked" Renault Megane

-sprawny akumulator

-sprawdż czy nie zgubiłeś klapki do wymiany żarówek z lewego nadkola. Bardzo istotne !!! (woda z jezdni dociera do UPC/bezpieczników obok akumulatora)

-sprawdż połaczenia dużych bezpieczników w czerwonej puszce na aku nakrętki czasem są lużne i wystepuje 'electric foult

-sprawdż czy czarna pokrywa bezpieczników obok aku była poprawnie założona

-zdejmij pokrywę i sprawdż czy są ślady wody

-wyjmij kartę z czytnika i wsadż do kieszni spodni :!:

-odkręć klemę aku minus i zabezpiecz żeby nie dotykała miejsca jej przeznaczenia

-odepnij brazową wtyczkę(skrzynka bezpieczników) Znajdż jak otwiera się wtyczkę i jak wysuwa się piny po jednym! (na tym wtyku są piny blokady kierownicy)Dokladnie sprawdż i wyczyść piny/wtyki(wyjmij każdy przewód z wtyczki po kolei po jednym i wyczyść,podoginaj co trzeba.Podłącz wszystko i sprawdż czy blokada dziala jeśli nie to zajmij się blokadą przy kolumnie(cenne opisy w postach wcześniej)

-jeśli moduł jest mokry(wiele innych problemów może wynikać jeśli moduł był utopiony) wyjmij i dobrze go wysusz. Staraj się go trzymać i suszyć w pozycji jakiej był zamontowany czyli poziomo(woda nie dotrze głębiej do przekażników potem popryskaj zmywaczem do hamulcy i przedmuchaj sprężonym powietrzem głównie pod przekażnikami i gniazda wtyczek.

-wysusz i wyczyść wszystkie wtyki instalacji które rozłączyłeś.

Jeśli to pomogło to zabezpiecz skrzynkę bezpieczników przd wilgocią,odkręć blokadę kierownicy i podczep gdzieś żeby mogła ,podłączona swobodnie sobie działać z dala od kolumny kierownicy.Śruba blokady lewy gwint!

http://www.youtube.com/watch?v=2Mn_bjOSR14

 

Powodzenia.

Edytowane przez szmiteknewport
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, pobieżnie przejżałem temat gdyż dziś podczas jazdy zzapaliła się kontrolka poduszek i napis "lenkradsperre defekt". Auto odpala, podczas jazdy gdy wyskakuje ten komunikat odblokowują się drzwi, na przestrzeni kilkunastu km było tak kilka razy. Po zgaszeniu blokuje mi się kierownica i nie mam możliwości przekręcenia kierownicą w lewo, w prawo natomiast mogę kręcić (dokładnie tak samo jak na filmiku powyżej). Rozumiem że sama blokda jest sprawna?? Czy problem jest w niej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

przyszedł czas i na mnie, niestety w moim przypadku z komunikatem Steering locked i Steering Not locked jest trochę inaczej, a dokładniej:

- Rano samochód zawsze zapala na pierwszym razem bez problemów

- Gdy samochód jest ciepły tzn, temp. około 88 stopni też zapali bez problemu

- Problem z odpaleniem pojawia się w chwili gdy samochód postoi tak z 30min, wówczas następuje walka z samochodem.

- W chwili kiedy pojawia się komunikat: STEERING LOCKED słychać dwa piknięcia

 

Problem objawia się tym że trzeba ciagle naciskac START i komunikat na przemian kierownica zablokowana, kierownica odblokowana, czasem odpali za drugim lub trzecim razem a czasem po 5minutach.

 

Jakies pomysły co może być nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o pomoc.

Wczoraj podczas gwaltonego ruszenia kiedy dosc mocno padalo nagle zaswiecilo mi sie wszystko na desce rozdzielczej i juz tak zostalo. Od razu pomyslalem ze pewnie sie gdzies woda przelala i zalala bezpieczniki albo jakiegos kompa. Okazalo sie ze troche wode polecialo na skrzynke bezpiecznikow pod maską/obok aku. Rezulatat byl taki ze auto jechalo ale ewidentnie w trybie awaryjnym, na wyswietlaczu bzdury, silnika/wycieraczek/swiatel nie moglem wylaczyc.

Odłaczyłem aku, wyjąłem modul z bezpiecznikami, rozebralem i wysuszylem w domu suszarka przez 4h. Potem zamontowalem w aucie i Megi odpaliła jakby nigdy nic...na poczatku jedynie swiecila sie kontrolka od poduszki ale nie wiem czy jak ruszylem fotelem czy sama z siebie ale zgasla po kilku minutach. Auto pochodzilo z 5 minut po czym je zgasilem. Po chwili postanowilem ponownie odpalic i niestety pojawil sie problem jak z tego wątku- steering locked/unlocked. Wiekszosc wody nalała się własnie do miejsca gdzie znajduje sie wtyczka brązowa o której piszecie w tym wątku.

Przeczytalem wszystkie strony tego wątku i do tej pory zrobiłem:

-kilkakrotnie odłączałem aku, ładowałem cała noc w domu

-wyjalem wszystkie piny z brązowej wtyczki i podoginalem w miare mozliwosci

-ruszalem kierownicą na prawo i lewo

-próbowałem z drugą kartą w czytniku

-sprawdzilem wszystkie bezpieczniki w tym module i kilka wewnatrz pojazdu

-wyciagnalem blokade kierownicy, rozebralem i ruszałem kółkiem zebatym w obie strony do krancowych położeń

-wyciągałem wszystkie wtyczki z tego modułu bezpieczników i podłaczałem ponownie kilkukrotnie

-sprawdziłem przejscie na bezpiecznikach przy klemie PLUS

-przesuwałem fotele w przód i w tył

NIESTETY NIC TO NIE POMOGLO.

-podłaczyłem tez clipa niestety nie mozna w tej sytuacji wywołać przekręcenia kluczyka w stacyjce/tzn zapłonu i clip mówi tak:

*nie wykryto 120wtrysk, 1232 wspomaganie keirownicy, 756 pod pow./nap pasów

*z błędami 645 moduł zespolony w kabinie (Defekt DF002 zablokowanie kolumny kierownicy)

 

Moje pomysły po za wymianą podzespołów to sprawdzanie napiecia na odpowiednich kablach, pisał ktoś o sprawdzaniu pojawiającego się plusa na siwym kablu w tej wtyczce ale ja tam siwego kabla nie widze. Zastanawia mnie tez fakt że kiedy wchodze do auta i chce odpalic za pierwszym razem to włacza sie deska rozdzielcza, tyka jakis przekaznik i pojawia sie komunikat, ale kiedy za drugim razem, czyli po chwili ponownie probuje odpalic to juz nic nie tyka-nie wiem czy powinien jakis przekaznik sie zalaczyc, czy moze ze wzgledu na usterke on nie bedzie probowal drugi raz odpalic silnika do czasu wyjeciua karty z czytnika...

Kolejny pomysl to podanie plus prosto z aku kablem tam gdzie on powinien sie pojawic (to taka stara indianska sztuczka aby prad sie cofnął). Np.zasilic bezposrednio ta blokade kierownicy... Tylko potrzebuje info gdzie sprwadzic napiecie albo gdzie podawac plusa...

 

Na sam koniec przypomne tylko ze auto po zalaniu i wysuszeniu bezpiecznikow odpalilo za pierwszym razem i wszystko oprczo airbagu ktory znikl wygladalo normalnie. Wiec mozna zakladac ze samo zalanie nie spowodowalo jakichs usterek... Byc moze to okropny zbieg okolicznosci...

 

JAkies pomysly? :P

 

Dodano: 28 lut 2014 - 13:19

Ponizej fotki-zalane zostały te 3 wtyczki oraz te bezpieczniki (zdjecie z powodzi)

thumb_hosting_zdjec_1393589693__2014-02-27-1254a.jpg

 

Z clipa

thumb_hosting_zdjec_1393589759__2014-02-28-1260a.jpg

 

Gniazdo w skrzynce bezpiecznikow nazywa sie PPH2 BROWN. A o to wtyczka z kolorami:

thumb_hosting_zdjec_1393589876__2014-02-28-1273a.jpg thumb_hosting_zdjec_1393589945__2014-02-28-1274a.jpg

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że to nadal BSI. Wysuszyłeś płytkę suszarką - to duży błąd. Nigdy tego nie powtarzaj!. Tylko naturalne schnięcie w temp pokojowej. Załużmy jednak, że suszarka słaba i nic nie rozlutowało ani nie przegrzało a ładunki elektrostatyczne statyczne nie popaliły tranzystorów :P

Wysuszyłeś płytkę a wysuszyłeś też obudowę BSI?

Mi jak w zeszłym roku zalało to płytkę miałem wigotną a na ściankach obudowy rzeki płyneły :P

Jeśli tak, to zajrzyj też pod fotel, czy tam się nie nalało na słynne R2. Tak niestety to auto robi jak ma wodę na CAN.

Ewidentnnie wygląda mi to na wodę. Podobno UCH też potrafią dostać wodę, nie wiem jak ale ponić tak się dzieje. Nie biegaj z kablami, nie podawaj plusa nigdzie bo skończysz jak ja wczoraj :) Znajdź wodę i wysusz, tylko już bez suszarak. Wystarczy kropla, która czasami dotyka nóżek a czasami nie i będziesz miał właśnie tak, że przy pierwszym odpaleniu przewodzi a po drugim już przewodzi tak słabo, że komputer to przełknie.

 

Dodano: 28 lut 2014 - 13:38

Przeczytałem jeszcze raz, tak wogóle to otworzyłeś to BSI czy suszyłeś z wierzchu tylko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do suszenia suszarką-oczywiscie rozebralem to i wysuszylem kazdy element osobiscie. Suszylem oczywiscie suszarka na niezbyt wysoka temperature, nie zbyt blisko i czesto zmienialem polozenie aby konkretne elemnty za bardzo sie nie nagrzewaly...wiec to raczej wykluczam. Sprawdzalem i plytka nigdy nie byla gorąca. A co najwzniejsze auto odpaliło za pierwszym razem...

 

Wode w obszarze akumulatora, bsi i wtyczek na 95% wykluczam. Pod fotel do R2 zajrze za pare chwil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze możesz wysuszyć wtyczki sygnałowe, tą niebieską i brązową.

One są dwuczęściowe. Zdjęcia rozjaśnią. Po naciśnięciu tego cycka na drugim zdjęciu zakreślonego na czerwono, wysuniesz "wkład" wtyczki. Jak widzisz na zdjęciach tam już piny nie są zaizolowane. Większość kabli w tych wtyczkach to CAN.

Sory za brudne pazury ale od rana grzebię właśnie w kablach :P

Na zdjęciach słabo widać ale właśnie te wtyczki są umocone w wodzie z deszczu. Woda jest wszędzie :P

 

Dodano: 28 lut 2014 - 14:10

a swoją drogą, gdzieś wczoraj doczytałem, że przytrzymanie przycisku Start przez +5sekund wymusza zasilenie złacza diagnostycznego czy coś tam... Nie pamiętam gdzie a przeglądałem pobierznie a samo info nie było mi potrzebne więc się nie wgłąbiałem. Spróbuj, rozwiąże Twój problem z CLIPem może.

post-35670-0-49649400-1393592131_thumb.jpg

post-35670-0-35720000-1393592139_thumb.jpg

post-35670-0-00290800-1393592156_thumb.jpg

post-35670-0-30762900-1393592165_thumb.jpg

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak znam tą wtyczke... Sprawdzilem i tam gdzie R2(pod podłogą) gąbka jest mokra-basenu nie ma ale jest ewidentnie mokra. To zaraz biore sie za rozlozenie tych wtyczek od CAN i wyjme fotel i sprawdze czy sama wtyczka jest mokra...

 

Dodano: 28 lut 2014 - 14:24

Co do zlacza diagnostycznego to sprawdze...

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!