Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

No własnie to chciałem sprawdzic o czym piszesz Nel tylko na jednym schemacie pisze ze 5 wychodzi z blokady i wchodzi do 1337 na 4. A na schemacie 1337 pisze ze wychodzi na 1...

NEL:powiedz jeszcze tylko na którym pinie w kompie silnika ten plus powinien sie pojawic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - napisałem wyrażnie ,pierwsza wtyczka pin D1.Zapamiętaj jedną podstawową sprawę .Nie potrzebujesz schematów do przewodów w renówkach:czerwony -plus akumulatora, żółty - plus po stacujce poz.1 i 2 stacyjki, czarny masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem, po podaniu plusa na peh1, PIN d1-pojawia sie +12v. Sprawdzone tez w tej sytuacji 5PIN na blokadzie-plus jest.... Czyli kable raczej dobre. Czyli do tej pory wszystko wskazuje na to ze kable są dobre tylko cos cały czas nie chce zasterowac tego...

 

Dodano: 04 mar 2014 - 00:00

wracajac do tematu wrzucam plik w ktorym mamy ten pin 4 żółty przychodzący z 1088 na szarą wtyczke

szare 12to pinowe zgaduję że to podłużne.

Przy okazji sprawdziłem-u mnie na tym podłużnym szarym są tylko wpiete 4 przewody z czego PIN nr jest pusty... Dlatego nie ogarniam tych schematów.

 

Tak czy inaczej dzieki za pomoc.

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze to.Po podaniu plusa na pin8 we wtyczce PPH2 BSI - powinieneś mieć plus w UCH wtyczka PP2 pin2 a pózniej z UCH wtyczka PP2 pin1 powinien iść plus do blokady pin2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Nel, sprawdze za dwa dni bo musialem wyjechac. Dam znac...

 

Dodano: 07 mar 2014 - 11:13

Przyszły wczoraj części, zamontowałem wiec zakupiona blokade kierownicy i moduł BSI. Auto odpaliło :)

 

Założyłem z powrotem mój stary moduł BSI i auto dalej działą-wiec uszkodzona była blokada.

 

Jednak można powiedzieć że to dopiero początek moich kłopotów, chociaz najważniejsze ze da się jechać:

-nowa blokada kierownicy nie działa-tzn nie blokuje sie-jest caly czas w pozycji odblokowanej. Po wyjęciu karty z czytnika pojawia sie "Steering not locked". Ta blokada ma inny numer seryjny niż moja. Jest metalowa a stara moja plastikowa. Z tego co udalo mi sie dowiedziec to są 4 wersje tej blokady. Rozmawiałem z jakimś gościem który je czyści i twierdził że one różnią sie np. tym ze jedne sa na przekażniku a drugie na jakichs ukladach scalonych ale powinny dzialac zamiennie... W perspektywie musze ją rozebrac i moze podmienić silniczek, albo recznie przesunac...moze ta która kupilem nie jest do konca sprawna...

-Do tego Clip-nie moge zdiagnozowac sieci,-nie łączy sie z modułem ABS/ABR, jest jakis problem z czujnikiem prędkości poniewaz nie dziala predkosciomierz, kontrola trakcji, abs,tempomat, pali sie caly czas STOP oraz SERVICE. Can informuje o uszkodzeniu sieci multipleksowej can, oraz braku informacji na temat predkosci. Podejrzewam jeszcze uszkodzenie komputera od ABS, oraz któregos modulu gdzie mamy czujnik predkosci poniewaz nie dzialaja wszystkie rzeczy które potrzebują informacji na temat predkosci. Musze spróbować to po mału rozgryźć-troche czasu mi to zajmie pewnie.

 

W sprawie problemów innych niż z blokadą kierownicy bede pisał w innych wątkach zeby nie smiecic juz w tym. Jesli ktos ma jeszcze pomysl co jest nie tak z moja nowa blokadą to czekam na pomysly ;)

NEL i Subtrati-dzieki za pomoc

 

Dodano: 07 mar 2014 - 13:36

Co do samej blokady na jednej z aukcji znalazlem taki opis:

"Blokada pasuje do Megane II/Scenic II z całego okresu produkcji. Zastępuje inne blokady, np. w metalowej obudowie. Numery blokad nie mają w tym przypadku żadnego znaczenia"

Z tego by jednak wynikało ze ta którą kupiłem jest poprostu jakos uszkodzona...

 

Dodano: 07 mar 2014 - 19:37

Znalazłem dzisiaj w tym temacie: klik

Identyczna sytuacja/tzn problemy jak u mnie. Z tego wszystkiego wnioskuje ze u mnie teraz blokada kierownicy sie nie blokuje poniewaz nie dziala w jakis sposob czujnik predkosci. W zwiazku z tym aby przypadkiem nie blokowac kierownicy podczas jazdy, auto jej nie blokuje dopoki nie stwierdzi ze auto juz sie zatrzymalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi oczywiscie o MODUŁ ELEKTRONICZNY PRĘDKOŚCI KOŁA 953. Ale pomijam-nie uwierzycie co sie stało.

Wrócilem do domu i zaczalem analizowac schematy, spisalem sobie bezpieczniki ktore sa odpowiedzialne za ten modul. Poszedlem do auta i sprawdzilem pierwsze bezpiecznik w skrzynce w srodku auta obok UCH(oznaczyłem go literą "A"). Okazalo sie ze niemam bezpiecznika od ABS... Musialem go wyjac podczas którejś z wczesniejszych prób i sprawdzania... A więc ucieszony ze to pewnie to włożylem ten bezpiecznik i zapaliłem auto. Wszystko pieknie, żadne błedy sie nie pojawiły... myślę sobie-składam jutro auto do kupy-koniec moich problemów, ale skocze jeszcze po komputer i sprawdze clipem...

Z ciekawości spojrzałem na rozpiske bezpieczników i zauwazylem jeden bezpiecznik który jest nie oznaczony na schemacie (oznaczylem go literą "B")

No to wyciagnalem ten bezpiecznik bo widze ze idą do niego kable wiec nie jest pusty, sprobowalem odpalic auto ale pojawil mi sie dobrze znany komunikat "steeering not locked". Pomyslalem ze to pewnie od tego modułu...wiec włożyłem z powrotem bezpiecznik "B" ale auta juz nie odpaliłem. Auto znowu nie odpala-zachowuje sie dokladnie tak samo jak poprzednio.

thumb_hosting_zdjec_1394230997__screenhunter_25_mar_07_2319.jpg

I teraz przychodzą mi do glowy dwie rzeczy:

1)wyjecie tego bezpiecznika i proba odpalenia auta spowodowala uszkodzenie kolejnej blokady-co jest bardzo wątpliwe

2)bardziej prawdopododbny scenariusz:

-moduł abs w jakis sposób uszkdza sterownik/dekoduje go i zezwala na tylko jedno odpalenie...

-przypomniało mi to o sytuacji od której sie zaczeły moje problemy, którą miałem zaraz po zalaniu o której pisałem kilka postów wcześniej. Mianowicie po zalaniu mojego BSI zabralem go do domu i wysuszylem. Zniosłem na dół i odpaliłem auto bez problemu(zupelnie tak jak przed chwilą). Nastepnie zgasilem silnik i juz go odpalic nie moglem-pojawil sie komunikat o blokadzie kierownicy.

 

Przez ostatnia dobe jezdzilem z nową blokadą-auto odpalałem z 15 razy bez problemów. A teraz po wlozeniu bezpiecznika do absu znowu udalo mi sie tylko 1 raz odpalic auto i blokada kieorwnicy wyglada na uszkodzoną.... Z tego wszystkiego wnioskuje ze w jakis sposob cos co jest zwiazanego z ABSem psuje moja blokade...

 

Teraz jedyne co mi przychodzi do głowy to zamówienie kolejnej blokady i jazda bez bezpiecznika do absu do czasu wymiany modulu zwiazanego z ABSem (modul 118,953,1094) Chociaz jak to mozliwe ze on to psuje...?

 

Dodano: 08 mar 2014 - 00:01

thumb_hosting_zdjec_1394233268__screenhunter_26_mar_07_2358.jpg

 

Dodano: 08 mar 2014 - 00:34

Czy ktos wie czy te silniczki od blokady ktore sa w srodku sa na 12v? czy moge sobie tak poprostu podlaczyc +12v zeby sprawdzic czy sam silniczek dziala? Czy sie nie spalił...

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze looknac-poczekaj zejde i sprawdzie

 

Dodano: 08 mar 2014 - 00:58

Wg.instrukcji z klapki w moim aucie jest to bezpiecznik od zapalniczki-15A.

Z tego co widze na jeden pin dochodzi tam gruby czewrony i cienki żółty, a na drugi biały

 

Dodano: 08 mar 2014 - 01:03

thumb_hosting_zdjec_1394236977__bezppieczniki.jpg thumb_hosting_zdjec_1394236997__2014-03-08-1359.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!