Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Super dzięki gojgien, jak zwykle profesjonalna i rzeczowa pomoc :)

Rozebrałem osłonki, śruba praktycznie po dotknięciu wyleciała. Dokręciłem mocno i blokada działa rewelacyjnie. A przez miesiąc nie chciało mi się zapytać w czym problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mnie rozleciał się moduł, po prostu wysypały się części z modułu. Mam niestety na blokadzie, śruba urwana a trzpień nie chce wyjść z kolumny. został sam korpus aluminiowy, plastik zdjęty. Moduł używany kupiony wyczyszczony, na starym mi już nie zależy, chciałem cały ten korpus wyważyć ale siedzi twardo.

Co zrobić aby ten trzpień wyszedł. Trzpień widać gołym okiem to taki prostokąt nie aluminiowy lekko chromowy. Czy śrubę rozwiercać czy na siłę wyłamać z kolumny kierownicy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie.

Przeczytałam wszystkie posty na tym forum dotyczące komunikatu lenkradsperre defekt .

Bezpieczniki sprawdzone akumulator naładowany .

Wyciągnęliśmy ta blokadę rozebraliśmy i ta biała zębatka co jest pokazana na filmiku jak powinno chodzić nie chodzi .

Robi jakby pół obrotu i jest blokada. Można ją jeszcze naprawić czy muszę kupić nową ?

Dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrać jeszcze raz i ponownie poskładać ale tak, by ta zębatka była już wstępnie o te pól obrotu odwrócona.

Trzeba ją odkręcić z trzpienia, odwrócić i wkręcić na swoje miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Próbowałam na wiele sposobów, nic muszę pokombinować.

A dlaczego jak zębatkę odkręciłam z trzpienia to ten języczek nie chowa się jest jakby zablokowany czy tylko zębatka może go schować?

Przeczytałam jeszcze raz Twój profil tam masz fotki popatrzyłam podumałam i coś czuję że chyba

ta ukryta blokada co o niej piszesz się uruchomiła :mad:

No i chyba mam problem....

Sama raczej sobie nie poradzę więc zostanie zakupić nową eh.

Dzięki jeszcze raz za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dziś mnie dopadł sterning locked. Zdemontowałem blokadę, otwarłem otworzyłem ją, rozebrałem, poskładałem od nowa tak jak na filmiku, na którym pokazano jak ma działać. Podpiąłem ją do auta, dalej nic. Po chwili myślenia wymyśliłem, że blokada powinna być w pozycji zablokowanej, ponowny demontaż, przestawienie bolca na zablokowany. Ponowny montaż i sukces :) autko odpala a pół dnia było na parkingu pod marketem na szczęście 100 metrów od domu :) aaa i śruba mocująca blokadę ma odwrotny gwint.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, przebijam się przez temat jednak ma sporo stron więc troche mi to zajmie.

 

Dzisiaj rano wsiadłem do meganki (II ph1 2003 dci 1.9) i po jej odpaleniu wypadła mi pod nogi część zamieszczona w załączniku (miałem na noc skręcone koła).

Z tego co się dowiedziałem tutaj na forum jest to część z blokady kierownicy.

 

Możecie mi powiedzieć co powienienem zrobić?

Czym grozi jazda bez naprawy tej usterki?

post-84683-0-25544300-1456852854_thumb.jpg

post-84683-0-35730900-1456852857_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiedzieć, dzięki.

 

Czym skutkuje jej brak?

Czy jeżeli przykręcę śrubę to będzie ok ;)?

I czy ciężko jest to zrobić?

 

Bo z tego co widzę, to nic mi się nie zepsuło, tylko z jakiegoś powodu ona wypadła.

W wypowiedziach wcześniej czytałem, ze trzeba ją wyciągać podczas gdy blokada jest wyłączona etc.

 

Może są także jakieś warunki podczas jej wkładania i ktoś może mi ich udzielić?

Albo może nie ma w ogóle potrzeby by ją wkręcać tam z powrotem?

Edytowane przez Piwniczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć włączony zapłon, tak by kierownica była odblokowana. W Twoim przypadku gdy tej śruby tam nie ma, może się przytrafić wysunięcie mechanizmu blokady z kolumny kierownicy i nawet bez włączonego zapłonu kierownica będzie odblokowana.

Wtedy jednak jej nie przykręcisz, choćbyś nawet rygiel w wycięcia kolumny kierownicy wpasował.

Najbardziej pewnym postępowaniem po zdjęciu plastikowych osłon będzie uruchomienie silnika z kartą w slocie, a później jego wyłączenie bez wyjmowania karty.

Jeśli rygiel blokady nie jest wciągnięty do jej środka to nie odpalisz silnika.

Jeśli to nastąpi, masz pewność że blokada jest gotowa do przykręcenia.

Jest to ważne, ponieważ rygiel blokujący kierownicę w tym samym czasie blokuje śrubę mocującą blokadę, by nie dało się jej odkręcić. Po prostu częściowo zamyka otwór na śrubę.

Po to na niej są te podtoczenia.

ŚRUBA MA LEWY GWINT!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nim jeździłem dwa razy więc on mi odpala bez problemu.

czyli z tego co rozumiem, to:

1) sciągam plastyki.

2) Odpalam silnik.

3) Gaszę silnik nie wyciągając karty (kierownica powinna chodzić na boki- nie jest zablokowana).

4) Wkręcam tę lewą śrubę.

5) Mogę jeździć.

Dobrze rozumiem?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!