Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Przerobiłem większość marek motoryzacyjnych (choć wiadomo, że oczywiście nie wszystkie) i od czasu kupna meganki, jestem fanem renault :-) Ten silnik 1,6 DCi jest superancki, a wyposażenie które mam w aucie (navi, xenon, hands free, czujniki deszczu/zmierzchu, climatronic, składane lusterka itd itp) przy tej cenie jest totalnie nieosiągalne w innych markach.

 

Edit. Wprawdzie temat jest o IV, ale myślę, że dużej różnicy nie ma - silnik jest ten sam, jedynie xenonów brak, ale dla mnie nie byłaby to żadna przeszkoda, żeby teraz kupić IV. Na pewno będzie to pierwszy mój wybór przy poszukiwaniu auta za jakiś czas.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda 1.2 Tce wystarczy tylko do spokojnej jazdy, ale już niedługo nowe silniki i większy wybór mocy.

Mnie osobiście najbardziej denerwuje fatalne działanie spryskiwaczy szyb (nawet po wymianie dysz) oraz drobiazg w postaci mało widocznej wskazówki prędkościomierza (wystarczyłoby jakby miała inny kolor niż skala). Słabe spasowanie klapy cz drzwi to choroby wieku dziecięcego. A i jeszcze jedno - fatalne głośniki podstawowe. Do wymiany od razu. Może te wersje Arkamys i Bose lepsze, ale podstawowe są fatalne.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 w wersji 130 koni jest szybszy niż ruch w dużych miastach, nikt trąbić na takie megane nie będzie. Ja osobiście jeżdżę na perso z silnikiem na eco a i tak nie narzekam, w mieście jeżdżę tak i jest bezproblemowo, a na trasie jak wiem że będę wyprzedzał to włączam sport, zajmuje mi to jakieś 3 sekundy. Ale to nie jest szybki samochód. To jest wygodny samochodzik do jazdy od miasta do miasta. Dla mnie jedyny minus to wysokie spalanie, w lecie ok 8l, w zimie spada (moja trasa codzienna obejmuje dwupasmówkę i wychodzi różnica jak w zimie jeżdżę 110 a w lecie 130) no i ogólnie renault chyba zawsze ma kilka bubli, które trzeba poprawiać w aso na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lol19pl napisał:

Ja osobiście jeżdżę na perso z silnikiem na eco a i tak nie narzekam, w mieście jeżdżę tak i jest bezproblemowo, a na trasie jak wiem że będę wyprzedzał to włączam sport, zajmuje mi to jakieś 3 sekundy. Dla mnie jedyny minus to wysokie spalanie, w lecie ok 8l...

Proponuję wyłączyć tryb ECO silnika w mieście i sprawdzić, czy spalanie spadnie. Pisałem w innym wątku, co powiedział mi sprzedawca przy odbiorze auta: tryb ECO w mieście może zwiększyć zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sprzedawca pochwali się skąd ma taką wiedzę... Tryb eco (jak i inne) według ubogich materiałów dostępnych w internecie jest realizowany jedynie poprzez ograniczenie responsywności na pedał gazu. Co studzi zapędy kierowcy i tym samym ogranicza zużycie paliwa. Nie ma tu żadnej automagicznej technologii.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, chucky80 napisał:

Tryb eco (jak i inne) według ubogich materiałów dostępnych w internecie jest realizowany jedynie poprzez ograniczenie responsywności na pedał gazu.

Czyli spowalnia auto, a nie oszczędza paliwo. Nie od dziś wiadomo, że nie trzeba jeździć wolno by jeździć oszczędnie, a podstawą eko-drivingu jest szybkie rozpędzenie się do oczekiwanej prędkości i jak najdłuższe jej utrzymanie przy odpowiednich obrotach silnika.

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chucky80 napisał:

Tryb eco (jak i inne) według ubogich materiałów dostępnych w internecie jest realizowany jedynie poprzez ograniczenie responsywności na pedał gazu. Co studzi zapędy kierowcy i tym samym ogranicza zużycie paliwa. Nie ma tu żadnej automagicznej technologii.

Tak, teraz ja już to wiem.

Gorzej, jak w trybie ECO zapędy kierowcy nie są ostudzone i jeździ jak w każdym innym trybie, będąc przekonanym, że samo wciśnięcie guzika zapewni jakąkolwiek oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet, szybka czy agresywna jazda oszczędności też nie sprzyja. Szybka jazda jest również co do zasady nie-eko. Nie wiem co chcesz udowodnić. Ograniczenie responsywności pedału gazu ma zniechęcić do takiej właśnie jazdy i tym sposobem spowodować oszczędności. Jazda eko to zmiana pewnych przyzwyczajeń. A jeśli ktoś chce jeździć nie-eko w trybie eko to spalanie mu nie spadnie. Proste. Ten tryb nie nadaje się do skakania po pasach i ścigania się spod świateł. Jeśli ktoś to zaakceptuje to spalanie mu spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dlatego piszę, że powinny być jeszcze inne silniki.

Dla mnie optymalny byłby silnik 1,8 tak koło 170-180KM. Jak pisze LTar 1,5 będzie nadal za słaby jak na ten samochód.

 

W trybie ECO trzeba jeździć jak "dziadek w kapeluszu", żeby uzyskać oszczędności.

Ogólnie jak piszą poprzednicy - dopłata kupy kasy do GT to śmieszna propozycja od Renault.

 

Przy takich silnikach jak teraz są w ofercie to jest trochę porażka - liczyć trzeba na to że po ogłaszanych zmianach przez koncern będzie lepiej.

U mnie jeszcze 2,5 roku i zmiana (leasing się skończy i trzeba zmykać z autem) i wtedy będę myślał co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytania zadane w pierwszym poście, myślę, że rozważyłbym ponowny zakup.

Na PLUS:

- silnik 1,2 130 KM dla mnie wystarczający na trasy: miasto - obwodnica - miasto, chociaż czasami brakuje Nm; spalanie 7,3l/100 akceptowalne. Z drugiej strony, gdyby w momencie zakupu oferta silnikowa była szersza, pewnie skłoniłbym się w kierunku czegoś o większej pojemności.

- wygląd zewnętrzny i wewnętrzny wersji GT line

- światła full LED

- stosunek cena/wyposażenie na tle konkurencji

 

Na DUŻY MINUS:

- tylna klapa: pierwotne spasowanie i krawędź klapy vs. woda

- pierwotne działanie spryskiwaczy przednich (po regulacji jest lepiej) i tylnego

- losowe resety parametrów trasy i zmiany stylu graficznego zegarów

- ilość miejsca z tyłu; przy wzroście kierowcy ~1,8 m, wejście/wyjście do tyłu wiąże się z gimnastyką i zahaczeniem stopami o plastiki lub oparcie fotela

 

DENERWUJĄCE SZCZEGÓŁY:

- brak możliwości trwałej dezaktywacji systemu start/stop

- brak przycisku multisense na konsoli środkowej w wersji z mechanicznym hamulcem ręcznym

- wysoka i szeroka krawędź bagażnika, sam bagażnik też niczym się nie wyróżnia

- konsola centralna z plastiku, na którym po czasie widoczne są ślady po palcach

- podłokietnik bez regulacji wysokości

- system Hands Free zamyka auto, jeśli przejdzie się przed maskę; żeby obejść auto i pozostało otwarte, trzeba iść od strony bagażnika

Edytowane przez Tuscan_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!