Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Coś faktycznie z tymi edc7 jest problem przynajmniej do III kwartalu 2017 roku.Ja np.caly czas sie bije z myslami czy nie zamienić w przyszlym roku mojego clio IV kombi z 2017 roku w wersji intens z dodatkami w wersji 1,2 tce 120 edc6 na szwagrowa meganke IV intens kombi z dodatkami ale w manualu.to jest dopiero dylemat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KolaLBN: Nie rozważałem, ale dzięki za sugestię. Założyłem, że skoro kupuję auto na kilka ładnych lat i mam budżet na wyższą wersję, to nie będę szukał oszczędności za wszelką cenę. Oczywiście lepiej wydać mniej niż więcej, ale nie chcę później żałować, że "aaaa... trzeba było wziąć lepsze wyposażenie...".

 

3 godziny temu, ari1979 napisał:

Jeśli bardzo duży nacisk kładziesz na design zewnętrzny i wewnętrzny, "świeży" wygląd autka itp to Megane jest super opcją.

Nie wiem czy aż tak duży. Szukam jakiegoś kompromisu między przyzwoitymi osiągami, niezłym poziomem wyposażenia i miłym dla oka wyglądem (a to wszystko we w miarę akceptowalnej cenie). Meganka spełnia raczej te wszystkie założenia, dlatego jej zakup rozważałem najbardziej. Przez złożeniem zamówienia chciałem się tylko upewnić co do skali ewentualnych wad i usterek.

O Astrze też myślałem, chociaż celowałem raczej w silnik 1.4 (wolałbym dobrać lepszy system multimedialny, światła, itp. itd.).

Co do miejsca... Mi wystarcza to w Megance :) 

Honda zawsze kojarzyła mi się z drogą marką. W moim budżecie chyba nie poszalałbym z dodatkami, a nie chcę brać całkowitego golasa. Mogę zrezygnować z systemów które same parkują, ale chciałbym by auto było w miarę komfortowe - miało dwustrefową klimę, LEDowe światła, spory ekran, czujniki przynajmniej z tyłu.

3 godziny temu, Pum4 napisał:

Astra 200 konn jest bardzo dobrym autem, matrycowe ledy sa o niebo lepsze od tych w megane. Za 90k pln mozna miec dobite auto.

Pełna zgoda... Gdzieś chyba nawet napisałem, że serce podpowiada Renault, rozum Opla albo Kię. Mimo wszystko zaryzykuję i raczej zdecyduję się na Megane. Design Astry i Ceeda mnie niestety odrzucają.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy, kolega kupił pierwszy Astre K 200KM a ja po nim moją Megane. On mi zazadrości automatu i wyglądu, ja mu aktywnego tempomatu i 200km. Werdykt trzeba było kupić Megane GT.

 

Co do skrzyni my mamy 7DCT300 która jest przeznaczona do 320Nm i moim zdaniem dlatego one nie wytrzymują Talismana, z powodu masy jaką muszą uciągnąć a są na granicy technologicznej. Więc śpie spokojnie i nie pałuje z 1 biegu. Mamy mokre sprzęgło więc w  Megane powinno być ok.

Np. DCI 160 EDC ma 380 momentu i jest sparowane z 6 biegową skrzynią i myślę, że jest to 6DCT451.

 

GetRag ma np 7DCL750 która ma do 790NM momentu do przesniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 1.4 Turbo w oplu. Silnik jest ok. Jednak wyszła jego nowa wersja która ma aluminiowy blok i z tym są ogromne kłopoty dlatego teraz odradzam. Civic w zakupie nie jest taka droga. Są nawet spoko rabaty. Problem Civic to drogie przeglądy i koszty utrzymania. Opel ma niższe koszty renault zresztą też. A nowa Kia proceed? Nie bierzesz jej pod uwagę? Powinno być super auto.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, LTar napisał:

A nowa Kia proceed? Nie bierzesz jej pod uwagę? Powinno być super auto.

To praktycznie kombi (tylko z lekko opadającym dachem), a ja nie potrzebuję tak dużego auta. Poza tym nie wiem jak będzie wyglądało wyciszenie tego auta (chodzi mi o ewentualne hałasy z sekcji bagażnika, gruba tektura w HB powinna lepiej wyciszyć od cienkiej rolety). Proceed ma być też droższy od zwykłego Ceeda, więc przestanie być tak atrakcyjny na tle konkurencji.

 

No nic... Wasze wpisy nieco mnie uspokoiły. W przyszłym tygodniu robię kolejny objazd po dealerach, umawiam drugą jazdę testową (tym razem spróbuję wyjechać na fragment autostrady) i zaczynam negocjacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zastanawiam się dlaczego nie bierzesz pod uwagę Grandcoupe bo wygląda fantastycznie i jest na płycie talismana więc miejsca w środku jest więcej. Ciekawa opcja może być też mazda 3 czy ford Focus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, LTar napisał:

Też zastanawiam się dlaczego nie bierzesz pod uwagę Grandcoupe bo wygląda fantastycznie i jest na płycie talismana więc miejsca w środku jest więcej. Ciekawa opcja może być też mazda 3 czy ford Focus.

10 ostatnich lat jeździłem hatchbackiem (Leonem), przyzwyczaiłem się, miejsca też mi wystarcza, więc w taki sam rodzaj nadwozia celuję. Lubię m.in. to, że hatchbackiem łatwo jest zaparkować, mam wygodny dostęp do całego bagażnika, a jak chcę to mogę położyć tylne fotele i przewieźć coś większego.

 

Przymierzałem się do nowej Meganki i ta (mimo opinii o ciasnocie) również odpowiada mi jeśli chodzi o przestrzeń w kabinie :) Miałem jedynie obawy co do awaryjności, które Wy częściowo rozwialiście. Jeśli uda się dostać dobrą cenę na GT Line, to w przyszłym tygodniu najprawdopodobniej składam zamówienie na Renault.

 

Focusa rozważałem. Wygląda (z zewnątrz) nieco lepiej od Meganki (pasuje bardziej do faceta, Meganka jest bardziej damska), podobno dużo lepiej się prowadzi i jest jeszcze lepiej wyciszony od Renault. Niestety ceny są z kosmosu (mówię o nowym modelu, schodzący mnie nie interesuje). Silnik 1.0, średnie wyposażenie i materiałowa tapicerka kosztują min. 90-95 tysięcy. Masakra... Wersja z 1.5 150KM i kilkoma dodatkami (klima, czujniki, ekran multimedialny) spokojnie przekracza 100 tysięcy. Może dealerzy udzielają jeszcze jakichś rabatów względem cennika (który już sam w sobie zawiera pewien upust), na początku tygodnia się przekonam bo przed ostatecznymi negocjacjami z Renault przymierzę się jeszcze do Forda.

 

Mazda 3 odpada. Nie przekonuje mnie filozofia Mazdy polegająca na tym, że najpierw montują silniki wolnossące, a następie odchudzają auto gdzie się tylko da, żeby osiągami nie odstawało zbytnio od uturbionej konkurencji. W rezultacie otrzymujemy samochód drogi w zakupie (z uwagi na duży silnik), drogi w utrzymaniu (przeglądy, ubezpieczenie), głośny (bo z odchudzonym wyciszeniem), a i tak wolniejszy od większości turbobenzyn. Do tego wszystkiego dochodzą wysokie ceny i praktycznie zerowe możliwości konfiguracji.

Edytowane przez goku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Pum4 napisał:

GrandCoupe wygląda super ale jest produkowane w Turcji.

Z tego co wiem to część innych Megane też jest produkowana w Turcji. A to jakaś wada?

Podejrzewam że w Hiszpanii jest bardzo dużo Arabów którzy robią meganki. Jakie to ma znaczenie?

Tak tylko jeszcze powiem, skoro lubisz nie za duże auta, że do 100 000 zł możesz kupić fajnego suva B. Kadjar, mokka, Hrv, cx3 czy wiele wiele innych.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie tylko dodam w temacie nowego Focusa że tylko mocniejsze wersję mają zawieszenie wielowahaczowe z tyłu czyli to z czego Ford słynie i przez go super się prowadzi. Słabsze wersję maja już zwykła belkę z tyłu, to nie to samo co we wcześniejszych Fordach że wszystkie były na wielowahaczu. No i nowy silnik 1.5 ecoboost ma już 3 cylindry a nie 4 jak To było w 3 generacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, LTar napisał:

Też zastanawiam się dlaczego nie bierzesz pod uwagę Grandcoupe bo wygląda fantastycznie i jest na płycie talismana więc miejsca w środku jest więcej. 

 

Lekka nadinterpretacja. Renault/Nissan obecnie używa modularnej platformy CMF, której długość może się zmieniać w różnych modelach i samo jej użycie nie oznacza więcej miejsca w środku. Natomiast rozstaw osi (i zarazem przestrzeń w kabinie) jest w Megane Grandcoupe i Grandtour większy w porównaniu do hatchbacka (tak samo zresztą było w MIII). Ale Talisman pod tym względem ma jeszcze lepsze parametry.

Natomiast ja bym nie kupił ponownie sedana - piszę to jako posiadacz Fluence'a. Duża katalogowa pojemność bagażnika nijak nie przekłada się na walory praktyczne. Walizki czy torby z zakupami owszem ale nie da się przewieźć czegokolwiek o większych gabarytach - w hatchbacku złożysz tylne siedzenia i problem z głowy. 

17 godzin temu, goku napisał:

@KolaLBN:

Honda zawsze kojarzyła mi się z drogą marką. W moim budżecie chyba nie poszalałbym z dodatkami, a nie chcę brać całkowitego golasa. Mogę zrezygnować z systemów które same parkują, ale chciałbym by auto było w miarę komfortowe - miało dwustrefową klimę, LEDowe światła, spory ekran, czujniki przynajmniej z tyłu.

Rzecz w tym, że nie ma czegoś takiego jak Civic 1.5 Bida Edition :)

Najtańsza wersja z tym silnikiem (1.5 Sport) kosztuje wyprzedażowo 94,5 tys, ale ma nie tylko klimę i FullLED ale też np czujnik deszczu/światła, adaptacyjny tempomat, czujniki z przodu, navi itp itd. Zresztą zobacz sam.

https://www.honda.pl/cars/get-a-brochure/_jcr_content/par1/textcolumnwithimagem_13/textColumn/richtextdownload_9b3/file.res/Civic_5D_specyfikacja.pdf

 

Nie twierdzę że to najlepsza oferta, Megane GT Line to superfura. Ale jak już przymierzasz się do wydania prawie 100 tys warto rozpatrzeć wszystkie opcje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ari1979 napisał:

Nie twierdzę że to najlepsza oferta, Megane GT Line to superfura. Ale jak już przymierzasz się do wydania prawie 100 tys warto rozpatrzeć wszystkie opcje.

Nie musisz się tłumaczyć :) Jestem ogromnie wdzięczny za wszelkie propozycje, sam zresztą o to prosiłem (pytając "jak nie Megane, to co?").

 

Mam cały weekend na prześledzenie różnych cenników (wcześniej ktoś zaproponował Golfa, teraz Ty Civika) i w przyszłym tygodniu planuję zrobić ostateczny objazd po dealerach. Potem tylko jazda testowa 2-3 najciekawszymi autami, negocjacje i złożenie zamówienia :) 

 

Cennik Civika postaram się dokładnie przeanalizować, ale po Tym co napisałeś (tak na szybko) wnioskuję, że Honda mimo wszystko jest zauważalnie droższa od Renault. Wspomniany przez Ciebie Civik wyprzedażowo kosztuje tyle, ile GT Line (z interesującymi mnie dodatkami) cennikowo. Mój budżet to ok. 85 tysięcy, do 95-100 mógłbym go zwiększyć gdyby było naprawdę warto (patrz. gdyby np. trafiła się jakaś goła, 205-konna wersja GT). Nie wiem czy dopłata do Hondy warta jest tych 10 tysięcy. Ale (jak napisałem wcześniej) prześledzę cennik, zobaczę co to za silnik, może znajdę wersję nieco biedniej wyposażoną (nie potrzebuję np. adaptacyjnego tempomatu ani czujników z przodu). 

 

Jeszcze raz dzięki za kolejną propozycję :) 

 

edit: Prześledziłem cennik i tak jak w przypadku Mazdy - praktycznie zerowe możliwości konfiguracji (przez co często płaci się za dodatki, których nie potrzebujemy). Do tego chcąc 1.5 trzeba od razu wziąć wersję sport, bo w niższych nie jest dostępna.

 

Mimo wszystko wygląda to wszystko bardzo obiecująco. Mocny silnik, światła LED, nawigacja, czujniki, podgrzewane fotele, itp. itd. Honda chyba dołącza do mojej listy :) 

Edytowane przez goku
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli myslisz o Civicu to moim zdaniem koniecznie wez sedana bo dobrze wyglada a Civic 5D moim zdaniem wyglada koszmarnie. 5D Sport a 4D Executive (ta wersja od ktorej montuja 180km) cena chyba jest bardzo zblizona. 

Nawet sprawdzilem: civic 4d ma silnik 180 km od najubozszej wersji, a 5d od sport. Czyli 4d mozna nawet z tym silnikiem dostac taniej. Jednak w wersji posredniej czyli juz bogatej 5f kosztuje 106k pln a 4d 107k pln. 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!