Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Cała historia motoryzacji to downsizing. Czas się z tym pogodzić a nie kwękolić w każdym wątku jakie to kosiarki są be. Turbosprężarki są stosowane w samochodach osobowych od lat 70tych i mają się dobrze. Wolnossący 1.6 może być tak samo awaryjny jak doładowane 1.2 czy 1.3. I wszystkie wspomniane mieszczą się w kategorii małolitrażowych.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami prowokujecie takie dyskusje. Jakbyście nie "kwękolili" na każdym kroku jakie to z 1.6 jest samo zło to by nie było tematu ale widać, że wciąż niektórzy nie mogą się pogodzić z faktem, że inni mają odmienne poglądy i swoje dobro chcą wciskać na siłę bo "sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mayn napisał:

Dobrze że wycofali 1.6 SCe bo to była męczarnia, i zastąpili 1.3 TCe o mocy 100 KM który ma 200 Nm już od 1400 obrotów.

 

Rozumiem że męczarnia dla Ciebie ,bo ogólnie ten silnik najlepiej się sprzedawał w koncernie.

Edytowane przez TOJO
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym wy gadacie z tym spalaniem - mam 1,2 TCe i jak dla mnie silnik jest OK (nic się z nim nie dzieje na razie :rolleyes:) - ale pali jak smok - przy jeździe mojej żony jest w tej chwili z 1100km od resetu spalanie 8,7l/100.

Noż kur..a to moja Laguna II PhII GT (2,0T 205KM) - przy mojej jeździe paliła 10l/100 w mieście wachy (jak założyłem LPG to wychodziło 12,5-14l/100 LPG - zależnie jak cisnąłem).

Zaznaczam że obydwoje nie mamy lekkiej nogi z żoną.

 

Przypuszczam że przy lekkiej nodze i jeździe jak nakazują przepisy to bym miał w Megi na kompie spalania z 6,7l/100 w mieście.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajoma kupiła w maju TCe 130 GT Line i pali średnio 9 litrów w mieście. Wcześniej miała Megana III 2.0 TCe 180 KM 5 drzwi również nowy w salonie kupiony i palił średnio 9,2, a różnica w osiągach kosmos.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę głównie w mieście jakieś 90% I spalanie mam 8.0 z ostatnich 3 000 km. I często się korkuje. Samo zakorkowane miasto to spalanie rośnie do 8.5 Ale zdarza się też że spada poniżej 8. Spalanie na trasie to nieco ponad 6. Nie jest to mało ale nie jest to dużo. Silnik 1.4 czy 1.5 spali tyle samo. Silnik 2.0 spali więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LTar tylko spali więcej (u mnie wychodziło 1-1,5l), ale jazda bez porównania (no i trzeba pod uwagę że LII jest jakby nie patrzeć cięższa od MIV).

Mayn bardzo dobrze to opisał.

 

Dla mnie ten downsizing to jest następny KIT.

Tak samo jak z elektrykami i emisją CO2. Taki elektryk ma kilka razy większy ślad węglowy niż auto na Pb (szczególnie w Polsce).

No ale najłatwiej jest dopiero..ć kierowcom i motoryzacji - bo co nagle przestaniemy jeździć (nie da rady bo bez samochodu bym zginął).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecany "raport" z jazdy testowej nowym 1.3 140KM:

 

- moc - wystarczająca. Samochód ładnie ciągnie od dołu, zaraz po przekroczeniu 2 tysięcy zaczyna wyraźnie wbijać w fotel. Zacząłem się zastanawiać, czy warto dopłacać 4 tysiące do mocniejszej wersji, czy nie wziąć zamiast tego np. pakietu z m.in. czujnikami/kamerą i pozostałą kwotę dołożyć do kół zimowych. Megane zbiera się nawet przy wyższych prędkościach na 6 biegu. Dopiero przy końcówce obrotomierza silnik robi się głośny. Po przesiadce z małego (<2 litry) wolnossaka miałem banana na twarzy :) 

- spalanie - lepiej niż zadowalające. Nie miałem czasu, żeby zerować licznik i jak Zachar testować spalanie przy stałej prędkości na długim odcinku, ale chwilowe potrafiło pokazywać bardzo niskie wartości. Zresztą dla mnie kwestia spalania nie jest aż tak istotna, bo czy auto spali litr więcej lub mniej - przy moich przebiegach nie ma to żadnego znaczenia. Bardziej zastanawiały mnie obroty (=hałas, komfort) przy prędkościach powiedzmy autostradowych i tu Megane wypadło świetnie. Prędkość ok. 130km/h, obroty ok. 2,6 tysiąca, spalanie ~6,5-7l (przy niewielkich podjazdach wzrastało do 8, przy łagodnych zjazdach potrafiło spaść nawet do 5-5,5). Przy prędkości ~110km/h obroty oscylowały w granicach 2 tysięcy (dokładnie nie pamiętam), a spalanie długimi momentami spadało w okolice 4-5l i nawet na podjazdach nie przekraczało 6-7. W obu przypadkach na 6 biegu można spokojnie wcisnąć pedał gazu i rozpocząć w miarę dynamiczne "wyprzedzanie". Silnika nie słychać, szum powietrza jest zdecydowanie mniejszy niż w Ceedzie. Jazda Megane w trasie jest bardzo komfortowa.

 

W tej chwili mam "problem", bo w jednych aspektach wygrywa Megane, w innych Ceed, a w kolejce czekają jeszcze m.in. Golf i 308. Chyba zadecyduje cena, a ta wygląda tak, że w Renault i Kii negocjacje niewiele dają (ciężko uzyskać jakiś istotny rabat ponad to, co oferuje oficjalny cennik danego producenta = zero zniżek dla grup zawodowych czy z racji starego rocznika - jedynie jakieś 1-2% rabatu z marży dealera). Różnica jest taka, że w Renault nie mam co liczyć na "moją" konfigurację dostępną na placu w np. styczniu (dobrałem sporo dodatków), a w Ceedzie interesuje mnie raczej popularny zestaw (L + Business Line + metalik), więc bardzo prawdopodobne, że za miesiąc/dwa/trzy takie auta bez problemu będzie można dostać ze sporą zniżką. W WV rabaty są ogromne, ale niebawem nowa generacja Golfa, więc nie powinny one nikogo dziwić. Dealera Peugeota odwiedzę w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem lepiej dolozyc do silnika, Megane to HB, czujniki sa z tylu. Kamera i czujniki z przodu sa zbedna. Oczywiscie dobrze jak sa, ale jesli wybierac to moim zdaniem lepszy silnik.

Mamy pazdziernik, do konca niedaleko. Moim zdaniem mozna poczekac na wyprzedaze rocznika, chcess auto na 7 lat. A rabaty beda pokazne, szczegolnie na Golfa

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warto dopłacać z TCe 140 na 160. Silnik bardziej wyżyłowany, możliwe że trwałość będzie gorsza jak i awaryjność. 240 Nm od 1600 obr prognozuje dobre odpychanie się na wyższych biegach, lepiej zainwestować w kamerę cofania i nawigację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam wasze opinie i ciesze się że mam 1.6 dCi 130KM :), spalanie po mieście to max 7L przy bardzo agresywnej jeździe, w trasie przy 160 około 6L, mieszany również około 6L, przy spokojnej trasie w okolicach 100 to spalanie spada do 5L. Auto mam z wyprzedaży z bardzo dużym rabatem więc zapłaciłem praktycznie jak za benzynę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Pum4 napisał:

Moim zdaniem lepiej dolozyc do silnika, Megane to HB, czujniki sa z tylu. Kamera i czujniki z przodu sa zbedna. Oczywiscie dobrze jak sa, ale jesli wybierac to moim zdaniem lepszy silnik.

To tylko takie moje wstępne przemyślenia, przy założeniu że zdecydowałbym się na Renault. Tydzień temu jeździłem 1.2 130KM i byłem rozczarowany (fakt, że jazda trwała krótko i trasy było na niej tyle co kot napłakał). Dzisiaj przejechałem się 1.3 140KM i wrażenia mam zupełnie inne - silnik ciągnie od praktycznie samego dołu, a w granicach 2-2,5 tysięcy wyraźnie wbija w fotel. Do tego elastyczność na wyższych biegach też jest zadowalająca (a tego się najbardziej obawiałem) - nawet na 6 biegu auto rozpędza się z niemal każdych obrotów i nie ma potrzeby redukcji. Przy tym jest cicho i oszczędnie.

 

Nawet jeśli nie zdecyduję się na czujniki i kamerę (w pakiecie jest jeszcze system automatycznego parkowania i kontrola martwego pola - IMHO zbędne gadżety), to zaoszczędzone 4 tysiące zawsze można dołożyć do kół czy ubezpieczenia - nikt nie każe wydawać całego budżetu na auto :) W każdym razie temat do przemyślenia :) 

31 minut temu, Pum4 napisał:

Mamy pazdziernik, do konca niedaleko. Moim zdaniem mozna poczekac na wyprzedaze rocznika, chcess auto na 7 lat. A rabaty beda pokazne, szczegolnie na Golfa

Dokładnie z tego samego założenia wyszedłem. Renault oficjalnie daje teraz 6,4 tysiąca rabatu, Kia 3 tysiące (zniżki otwarcie ujęte w cennikach). Reszta, na którą możemy liczyć to wyłącznie rabat na marży dealera. Nie ma zniżek dla grup zawodowych, nie ma rabatów za stary rocznik (zamawiając samochód teraz, dostałbym go najwcześniej w grudniu/styczniu). W przypadku obu tych marek lepiej jest albo poczekać do stycznia-marca na wyprzedaże starego rocznika "z placu", albo zamówić auto za np. miesiąc i mieć nowy rocznik. Zamawianie w połowie października, z produkcją na grudzień i odbiorem w styczniu (albo produkcją w listopadzie i odbiorem w grudniu), podczas gdy centrala nie daje z tego tytułu nic ekstra nie ma moim zdaniem najmniejszego sensu. Ten 1%, który oferują dealerzy ze swojej marży nie jest dla mnie żadną zachętą (chyba że nie potrafię negocjować i mógłbym liczyć na więcej)...

 

Rabaty na Golfa już są ogromne (na Leona też spore, ale nieco mniejsze). W tej chwili wybieram między:

- natychmiastowym zakupem Golfa (póki jeszcze są dostępne interesujące mnie poziomy wyposażenia) w bogatej opcji za śmieszne pieniądze

- poczekaniem miesiąca i zamówieniem Megane (tak, żeby wyprodukowała się już w 2019 roku - na wyprzedaż nie mam co czekać, bo z racji dobrania wielu dodatków szanse na znalezienie "mojej" konfiguracji z rabatem za stary rocznik w styczniu są raczej niewielkie)

- poczekaniem do stycznia/marca i zakupem Ceeda ze sporym rabatem (bo te na 100% się pojawią, a znalezienie interesującej mnie konfiguracji "bez udziwnień" nie będzie żadnym problemem)

 

Zostaje jeszcze 308, ale dealera Peugeota odwiedzę w przyszłym tygodniu i wtedy dopiero dowiem się, na co można liczyć u tego producenta :) 

Edytowane przez goku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, goku napisał:

Tydzień temu jeździłem 1.2 130KM i byłem rozczarowany (fakt, że jazda trwała krótko i trasy było na niej tyle co kot napłakał). Dzisiaj przejechałem się 1.3 140KM i wrażenia mam zupełnie inne - silnik ciągnie od praktycznie samego dołu, a w granicach 2-2,5 tysięcy wyraźnie wbija w fotel. Do tego elastyczność na wyższych biegach też jest zadowalająca (a tego się najbardziej obawiałem) - nawet na 6 biegu auto rozpędza się z niemal każdych obrotów i nie ma potrzeby redukcji. Przy tym jest cicho i oszczędnie.

Bardzo dobra informacja że w końcu w Meganie jest sensowny silnik, bo 1.2 TCe 130 wypadał blado na tle konkurencji. 1.6 SCe porażka, do dziś nie rozumiem jak można było wywalać lekko ponad 60 tyś zł za samochód z silnikiem który nie daje przyjemności z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!