Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po pierwszych wizytach w salonach, czas więc na raport :) Może komuś, stojącemu przed podobnym wyborem, się przyda :) 

 

1. Ford Focus - potwierdziły się moje obawy co do ceny. Focus 1.5 150KM, ST-Line, kilka dodatków (lakier metalik, pakiety Comfort, Business oraz Design) i cena momentalnie rośnie do 95 tysięcy (normalnie/cennikowo ok. 105). Póki co odpuściłem sobie jazdę testową. Samochód wygląda ładnie z zewnątrz, w środku też "ujdzie", ale nie za taką kasę. Tunel środkowy pod lekkim naciskiem lata na boki, ale (jeszcze?) nie skrzypi. Fotele niestety w pełni materiałowe.

2. Hyundai i30 - porażka. Z zewnątrz auto się jeszcze broni, ale w środku Koreę widać na każdym kroku. Brzydkie zegary, wszechobecny plastik o niemiłej fakturze oraz kolorach, zero spójnej stylistyki, plastikowy i doklejony ekran (wyglądający w dodatku jak zabawka dla dzieci). Odpuściłem nawet pytanie o cenę.

3. Kia Ceed - spore zaskoczenie, auto na żywo (z zewnątrz) wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach (bo środek podobał mi się już wcześniej). Do tego jest nieźle wycenione, ma jeden z większych bagażników (najmniejszy miała Astra, potem Focus, dalej Megane i na końcu Ceed, resztę marek jakoś ciężko mi wpasować). Jakość elementów oraz dbałość o detale też jedna z lepszych w klasie. "Doklejony" ekran wygląda dużo poważniej niż w Hyundaiu - mniej wystaje, ma mniejsze ramki i jest skierowany do kierowcy. Wersja L z silnikiem 1.4 140KM + pakiet Business Line + lakier metalik + pakiet zimowy kosztuje cennikowo 89 tysięcy. Można nawet pomyśleć o automacie albo polecieć z full wypasem jeśli chodzi o poziom wyposażenia.

4. Opel Astra - mam mieszane uczucia. Samochód niby ładny, niby elegancki. Do tego oferuje najwięcej miejsca pasażerom z tyłu i ma najlepsze światła w klasie. Z rabatem zszedłem poniżej 90 tysięcy za 1.4 150KM + metalik + LEDy +navi, więc tez nieźle. Sam nie wiem czemu auto po dłuższym zastanowieniu jakoś mnie nie przekonuje.

5. VW Golf - ciekawa propozycja. Silnik 1.5 130KM + metalik + navi + LEDy + lepsze fotele + system bezkluczykowy + kilka (kilkanaście?) innych dodatków (zgrupowanych w przeróżnych pakietach) zamknęły się w 92 tysiącach. Wygląd samochodu w środku to spore zaskoczenie - jest znacznie lepiej niż na zdjęciach. Błyszczące plastiki tak nie kłują w oczy, uwagę zwraca natomiast duży ekran skierowany minimalnie w stronę kierowcy. Co dziwne, mam wrażenie że miejsca z przodu miałem najmniej ze wszystkich kompaktów (przy poprawnym ustawieniu fotela i kierownicy ciężko się wchodziło/wychodziło). Minus taki, że dealer nie ma Golfa z tym silnikiem do jazd testowych (będę musiał poszukać gdzieś indziej).

6. Peugeot 308 - auto mimo wieku dalej broni się wyglądem. Środek robi mega wrażenie, mimo że tapicerka w całości jest materiałowa. Cenowo też wypada nieźle (jeśli chodzi o kwoty nawet cennikowe). Jedyny minus to silnik - skromne 1.2 130KM. W salonie był tylko jeden handlowiec, więc póki co odpuściłem pytanie o cenę z rabatem i ewentualną jazdę testową.

7. Renault Megane - zachwyt nieco opadł. Auto nadal wygląda rewelacyjnie, wysoki tunel środkowy "robi swoje", ale jeśli chodzi o właściwości jezdne i użytkowe, to jest raczej średnio. Bagażnik mógłby być większy, do tego dochodzi szeroki/wysoki próg załadunku, "biedna" podłoga (to już nawet Ceed ma grubą dyktę, którą można regulować w 2 płaszczyznach), brak haczyków na siatkę, itp. itd. Mniejsza wersja nawigacji (ta 7 calowa) na tle ekranów choćby w Astrze, Golfie czy Ceedzie również nie robi wrażenia. Jechałem wersją 1.2 130KM i szału nie ma (w mieście wystarcza z zapasem, ale przy dynamiczniejszej jeździe na trasie silnik może okazać się za słaby). Muszę poszukać dealera z demówką 1.3 (które mają dużo wyższe momenty osiągane przy znacznie niższych obrotach), bo w ciemno Meganki z takim silnikiem raczej nie kupię.

 

Jeśli chodzi o wrażenia czysto z jazdy (jeździłem Ceedem, Astrą i Meganką) to raczej słaby ze mnie tester, bo wszystkimi samochodami jechało się podobnie (żeby nie napisać "tak samo"), czyli dobrze. Wszystkie były podobnie wyciszone i podobnie tłumiły odgłosy zawieszenia. Kierownice były w zasadzie identyczne w dotyku, siła wspomagania podobna. Serio... Największą (jedyną?) różnicą była moc silników (Meganka okazała się nieco słabsza) i widoczność (głównie do tyłu). Co do samych biegów, to największą różnicę robił kształt lewarka, a nie jego skok czy precyzja.

 

W tej chwili na "placu boju" został (o dziwo) Ceed, Golf, Megane i może 308 (ale Peugeota raczej odpuszczę, szukam czegoś mocniejszego).

Edytowane przez goku
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak długo zamierzasz jeździć autem ale jeśli długo to można zastanowić się czy 7-letnia gwarancja KIA nie będzie dużym plusem. Ogólnie porównaj warunki gwarancji wszystkich marek. U mnie w rodzinie KIA ostatnio wygrała z Renault. Co prawda Rio z Clio ale rodzice są bardzo zadowoleni.

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, pbet napisał:

U mnie w rodzinie KIA ostatnio wygrała z Renault.

U mnie póki co jest remis, bo nie wiem jak wypadłoby moje porównanie, gdyby w Megane był nowszy silnik (np. 1.3 160KM) i większy ekran (różnica w dopłacie to raptem tysiąc zł względem mniejszego). Gorszy (mniejszy, biedniej wykończony, mniej praktyczny) bagażnik w Megane to raczej pierdoła, którą rekompensuje lepszy design. Inna sprawa, że Ceed (o którym przed wizytą w salonie myślałem, że odrzuci mnie wyglądem i tym samym ułatwi podjęcie decyzji) jest sporo tańszy, więc w podobnej cenie można pomyśleć o lepszym wyposażeniu albo automacie... 

 

Generalnie wybór auta będzie trudniejszy, niż mi się początkowo wydawało. Różnych marek na placu boju zostało co prawda zdecydowanie mniej, ale postawienie na jeden konkretny model będzie niezwykle ciężkie ;/ Różnice naprawdę są minimalne...

 

Nowym autem planuję jeździć właśnie te ~7 lat, ale nie wiem czy w gwarancji Kii nie ma sporu wyłączeń. Będę (jak piszesz) musiał zagłębić się w jej warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jeden temat. Dostępność. Jak zdecydujesz się na Ceeda to będziesz czekał jakieś pół roku. Nie wiem ile się czeka na Megane. Jak Ci mogę podpowiedzieć to możesz znaleźć odpowiadające Ci demo u jakiegoś dealera w mniejszym mieście gdzie odbywać będzie mniej jazd testowych, ugadać cenę wykupu i wpłacić zaliczkę rezerwacyjną. Po trzech miesiącach od otrzymania auta z centrali będą mogli Ci go sprzedać. Praktycznie nowe auto za lepsze pieniądze. Tak moi rodzice kupili swoje Rio, kilka tysi taniej i kilka miesięcy szybciej niż by mieli totalną nówkę choć to demo i tak miało 22 km przebiegu i folię na wyświetlaczach, radiu i w wielu innych miejscach.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma niebieską Astrę 200km, wersja Dynamic, manualna skrzynia, matrycowe ledy, onstar, aktywny tempomat plus systemy pokrewne. I zapłacił za nią niecałe 90k PLN także  targuj dalej. W Megance podłaga bagażnika jest biedna to fakt, ale uchwyty na siatkę i siatki z zakupami są bo mam u siebie.

 

W mojej opini jeśli nie da się kupić w Megane EDC i min 165km do 90k PLN to się po prostu nie opłaca. Te matrycowe ledy Opla są naprawdę świetne, włącza sie je w nocy i zapomina o temacie. Wiadomo, że Megane wygląda 1000x lepiej w środku i na zewnątrz ale skoro konkurencja daje więcej koni, wszystkie systemy, i naprawdę dużo bardzie bezpieczny system oświetlenia to ja bym się nie zastanawiał.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet: W salonie Kii i u pierwszego dealera Renault usłyszałem informację, że czas oczekiwania na auta do produkcji to ok. 3 miesiące, więc tragedii nie ma. W Kii mogę zdecydować się na wersję już produkowaną (znalazłem taką, która wstępnie mi odpowiada) i wtedy czas skraca się do miesiąca. To samo w Renault, z tą różnicą że gdybym szybko się zdecydował to miałbym możliwość zmodyfikowania zamówionej jakiś czas temu przez dealera wersji pod siebie. Ciśnienia na szybki zakup nie mam.

 

W Warszawie raczej nie mam szans na to, że demo przez 3 miesiące będzie na mnie czekało nieużywane, więc zdecyduję się na zakup nowego-nowego samochodu :) Ale dzięki za sugestię :) 

 

@Pum4: Megane min. 165KM z EDC w tej chwili nie ma w ofercie (a tym bardziej nie w cenie do 90 tysięcy). Najbliżej wspomnianej kwocie jest 1.3 160KM z manualem i kilkoma dodatkami). Silnik mimo niewielkiej pojemności może okazać się wystarczający, bo Renault (Daimler?) coś "pokobinowało" i wszystkie motory 1.3 mają spore momenty przy niskich obrotach (np. "na papierze" nowy 1.3 160KM wygląda moim zdaniem lepiej niż stary 1.6 165KM). W poniedziałek będę szukał dealera, który ma demówkę z czymś więcej niż 1.2.

 

Z Astrą mam ten problem, że mimo niezłego wyposażenia, niezłej ceny, olbrzymiej ilości miejsca w kabinie i całkiem przyjemnych właściwości jezdnych auto mnie jakoś nie porwało. Nie umiem tego wytłumaczyć (tak samo jak Zachar nie potrafił wyjaśnić dlaczego nowy Civic nie jest dla niego :P). Może to design z zewnątrz, może to przekombinowana konsola centralna, może te wszędobylskie błyszczące wstawki...

 

Co do cen... Zamierzam się targować :) Teraz nie zawracałem głowy handlowcom, skoro nie jestem przekonany do konkretnego modelu. Po prostu chciałem pomacać wszystkie auta, zapytać o cenę "z ulicy" i przejechać kilkoma najciekawszymi modelami. Jeśli taki Ceed cennikowo kosztuje 91 200, a dealer proponuje 89 000, to wiadomo że coś jest "nie tak" i albo zejdzie z ceny, albo będę szukał gdzieś indziej (i to mimo bardzo miłej obsługi) :)

 

W każdym razie różnice w cenach są zauważalne, bo wstępnie skonfigurowana pode mnie np. Kia = 90 000, Renault = 98 000, Ford 108 000 (wszystko "cennikowo").

 

Daję sobie jakiś czas na przemyślenia, a w przyszłym tygodniu mam nadzieję zdać raport z jazdy Megane 1.3 (o ile uda się taką gdzieś dostać - jeśli nie to zostanie wybór tylko między Ceedem i Golfem).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@goku a gdzie robiony jest Ceed? Chyba nie na Słowacji bo tam taki termin byłbym możliwy ale jeśli w Korei to sam statek 3 miesiące płynie :) Jak rodzice kupowali (decyzje zapadały początkiem roku, zakup w lipcu) to oni wszystkie auta robili pod zamówienie. Nic nie stało na placach i nie czekało. Oprócz demo oczywiście. W Warszawie owszem nie masz ale dealerów jest mnogo. Możesz sobie pojechać do mniejszego miasteczka i w promieniu 100 km na pewno znajdziesz dealera ale jak chcesz nówkę-nówkę to rozumiem :)

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pbet napisał:

a gdzie robiony jest Ceed? Chyba nie na Słowacji bo tam taki termin byłbym możliwy ale jeśli w Korei to sam statek 3 miesiące płynie

Nie wiem gdzie jest robiony, powtarzam to co usłyszałem u dealera - miesiąc czekania jeśli zdecyduje się na egzemplarz już zamówiony (którego konfiguracja by mi odpowiadała) lub początek przyszłego roku jeśli chciałbym coś do produkcji.

 

W przyszłym tygodniu planuję uderzyć do innych salonów Renault i Kii (chciałbym przejechać się Meganką 1.3 i Ceedem z automatem), to zweryfikuję informację o okresie oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten miesiąc to może być jak już auto jest w drodze z fabryki do dealera bo dealerzy często sami zamawiają kilka sztuk "na półkę" w popularnych konfiguracjach bo i tak się sprzedadzą, a nie każdy lubi albo chce czekać. Kiedyś nawet jak analizowaliśmy z tatą cenniki/katalogi to gdzieś było napisane jakie są czasy oczekiwania. Może coś się zmieniło.

Powodzenia w dalszych poszukiwaniach, będę obserwował i trzymał kciuki :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Twoje podejście do Astry, mnie mnogość przycisków i tapierka typu tapczan odrzuciła mnie co nie zmienia faktu, że Opel za te pieniądze dużo oferuje.

Różnica między 1.3 160km a 1.6 165 moim zdaniem jest znaczna - 1.6 już można zrobić do 200km i prawie 300Nm. Z doświadczenia powiem, że jeździ się przyjemnie, silnik od dołu ma lekkość w przyspieszaniu, dopiero przy wyższych prędkościach brakuje mu koni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z Korei płynie 3-4 tygodnie. Mokka która zamawialem w 2014 roku wypłynęła z Korei na początku czerwca pod koniec czerwca była w Słowenii. Później 3 tygodnie na dojazd do salonu w Polsce.

1.3 - raczej w Megane jeszcze nie znajdziesz. Spróbuj przejechać się tym w scenicu czy mercedesie A. 

 

1.4 w astrze ma aluminiowy blok silnika. Pisałem o tym wcześniej. Silnik często nie wytrzymuje 100 000 km przebiegu. Poczytaj na forum mokki.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z pracy zamawiał nową Kię Ceed gdzieś na początku sierpnia zdaje się i odebrał ją dwa tygodnie temu,  więc czasy oczekiwania w Kii nie są wcale jakieś bardzo długie. Auto oczywiście konfigurował od zera, nie brał nic gotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że poszukiwania coraz w węższym gronie Cedd,Golf ,powiem tak oba mi się nie podobają wizualnie ale dla Ciebie mogą przecież być piękne ,wiadomo gusta.Golf jak Golf choć mam gdzieś koncern VW to wydaje mi się że jakościowo i ogólnie będzie lepszy ,i na rynku już jest jakiś czas więc można o nim sporo powiedzieć .Ceed to nówka ,dopiero co wjeżdża na ulice,jak się będzie sprawować hmmm ,w różnych moto newsach zbiera bardzo dobre recenzje no i ta gwarancja 7-letnia robi wrażenie .Przed Megane miałem Hyundai i30 a wiadomo to jedna rodzina co Kia i powiem tak silnik był nie do zajechania ,natomiast ruda żarła już po 3 latach ....ponoć już poprawili .

 

a może suvo-kompakt,Mitsubishi ASX ... (ten przed liftingiem ) był dla mnie faworytem i przegrał z moją obecną Megane tylko wyposażeniem .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!