Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Tez miałem takie dylematy jak Ty jakie auto kupic  i wpadła w oko meganka gdzie Renault nie wchodziło w rachubę szybka decyzja ( wyjazd na wakacje ) i zakup jest. Z plusów to cisza w kabinie przy prędkościach autostradowych gdzie można swobodnie rozmawiać oraz nie czuc tej predkosci przy 150/160 km/h .Rozpędzenie do 200 km/h tez nie jest problemem .Najwięcej jeżdżę w trybie sport fajna opcja .Pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie  do poprzednich moich aut jest litr/dwa mniej. Z minusów to spasowanie karoserii  jak tylna klapa ( poprawione na gwarancji ) .Inne auta które brałem pod uwagę w podobnej cenie to ASX , Mokke , Astrę, Dastera 2 , Focusa oraz z  używanych Civica IX ,Volvo V40 .

Edytowane przez mario111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mayn napisał:

Nie zapomnij pojeździć 308 1.2 Pure Tech 130 KM

Nie zapomnę :) W kolejce czeka 308 i Golf, którymi do tej pory jeszcze nie jeździłem. W weekend w salonie Peugeota był jeden handlowiec, 1-2 osoby w kolejce, a ja wbiłem jakąś godzinę przed zamknięciem. VW nie miał interesującego mnie silnika "od ręki", więc nie było sensu sprawdzać diesla i umówiłem się na przyszły tydzień. W sobotę udało się pojeździć "tylko" Meganką (ale 1.2 - tylko taka była dostępna), Astrą i Ceedem (w manualu).

 

W tygodniu nie mam czasu na dłuższe rajdy po dealerach, więc testuję niestety pojedynczo. Dzisiaj Ceed automat, w czwartek Megane 1.3, a następnie 308 i Golf :)  

 

Innych marek poza wspomnianymi czterema na ten moment już raczej nie rozważam (z wymienionych wcześniej powodów).

 

Cieszę się, że z problemami, ale jednak udaje się przetestować wszystko, co chcę (czyli interesujące mnie napędy).

 

4 minuty temu, mario111 napisał:

Z plusów to cisza w kabinie przy prędkościach autostradowych gdzie można swobodnie rozmawiać oraz nie czuc tej predkosci przy 150/160 km/h .Rozpędzenie do 200 km/h tez nie jest problemem .

Tester ze mnie żaden, bo w swoim życiu dłużej jeździłem max 5 autami, ale wszystkie wspomniane przeze mnie kompakty były podobnie wyciszone i podobnie zbierały się do prędkości autostradowych :P

Mało tego, wszystkie oferują podobną ilość miejsca w kabinie jak i bagażniku :P

Nawet designem ciężko się kierować, bo w każdym modelu można znaleźć coś ładnego :) 

 

Z takich chyba największych różnic, to na tle konkurencji Astra miała najmniejszy bagażnik (ale zdecydowanie więcej miejsca z tyłu), Megane było najsłabsze (ale jechałem tylko silnikiem 1.2), i30 najbrzydsze, a Focus najdroższy :P

 

Chyba pozostaje kierować się ogólnym wrażeniem i ceną zakupu :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuję kombiaka, hatchback mi wystarczy. Tipo zawsze kojarzyło mi się z takim "uboższym", niepełnoprawnym przedstawicielem klasy C. Kiedyś przeglądałem cennik, to Fiat nie miał w ofercie np. dwustrefowej klimy (tylko "zwykły" automat). Pełne LEDy też pojawiły się niedawno. Nie wiem jak w kwestii wyciszenia, ale obawiam się że tu też może być nieco gorzej niż u konkurencji.

 

Zresztą ja w chwili obecnej cierpię na klęskę urodzaju. Nie dlatego nie mogę wybrać auta, że w tym mi się nie podoba to, w tamtym tamto (i dlatego nie mogę znaleźć auta dla siebie), tylko wręcz przeciwnie - wszystkie (no może z wyjątkiem i30) mi się podobają i ich drobne wady nie mają praktycznie żadnego wpływu na ich ogólny odbiór :P

 

No ale nic... Mam nadzieję, że po "komplecie" jazd testowych obraz nieco się wykrystalizuje :) 

Edytowane przez goku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Mi też HB wystarczy, a nawet Coupe ale nie przemawiają do mnie wyglądem. Jakoś najbardziej podobają mi się kombiacze z fajną linią nadwozia. No ale to tylko moj gust.

33 minuty temu, goku napisał:

Tipo zawsze kojarzyło mi się z takim "uboższym", niepełnoprawnym przedstawicielem klasy C

Ciekawe czy ten stereotyp jest aktualny. Może być z nim tak jak z powiedzeniem, że nie kupuje się żadnych samochodów na F (Fiatów, Fordów i francuskich). Tak tylko sugeruję, żebyś miał o czym myśleć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem Tipo w salonie kilka dni temu. Auto podoba mi się z zewnątrz i ma dużo miejsca. W salonie mieli tylko "biedawersje" … i niestety zniechęciłem się do tego auta. Jest dramatycznie plastikowo, jak w Grande Punto w 2006r. Nie sądzę, aby bogatsze wersje (co najmniej Lounge) były znacząco lepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pbet napisał:

Rozumiem. Mi też HB wystarczy, a nawet Coupe ale nie przemawiają do mnie wyglądem. Jakoś najbardziej podobają mi się kombiacze z fajną linią nadwozia. No ale to tylko moj gust.

Święte słowa.

Dlatego po tym jak Renault lekkomyślnie pogrzebało GT Grandtour ja z ciekawością zobaczę na żywo Kia Proceed Gt 1.6 204KM. Co polecam też koledzę goku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kociamberek napisał:

Czekam z niecierpliwością na Twoją relację :)

Nie chcę rozbudzać nadziei, ale nie jestem profesjonalnym testerem i jeździło mi się dobrze w zasadzie wszystkimi dotychczasowymi kompaktami (tym bardziej,że przesiadam się z 10-letniego wolnossaka) :P Różnicy między 1.4 140KM w Ceedzie, a 1.4 150KM w Astrze w zasadzie nie zauważyłem (poza mikro turbodziurą w Ceedzie - mimo że dane katalogowe wskazują, że to Astra powinna gorzej zbierać się z dołu). Jedynie Megane 1.2 130KM była zauważalnie słabsza i niezależnie od prędkości trzeba było ją trzymać na wyższych obrotach.

 

Obawiam się, że z 1.3 140KM może być podobnie, tzn. wypadnie on porównywalnie do mocniejszych silników z Kii i Opla :P Będę mógł powiedzieć tylko o wyciszeniu i ewentualnie obrotach/spalaniu. Obym się mylił :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!