Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima za mocno chłodzi w trybie automatycznym.


Rekomendowane odpowiedzi

Problem jak w temacie. Po ustawiniu temp. np. na 24 zauważyłem, że z kratek leci bardzo zimne powietrze i w kabinie rownież robi się zimno. Po podniesieniu temp. Do 26 w dalszym ciągu jest tak samo. 20 min takiej jazdy i musiałem wyłączyc tryb automatyczny bo nie dało sie tak jechać. Na zewnątrz bylo ok. 26 stopni. Podłaczylem się do sterownika klimy i czujnik temp. W kabinie pokazywał 42 stopnie :-) co tłumaczy dzlaczego tak bardzo chciał schładzać. Wieczorem poszedlem sprawdzić jeszcze raz i gdy na zewnątrz bylo 20 stopni, to czujnik pokazywał ok. 21. Wygląda więc, że działa. Tylko reaguje coś z bardzo dużym opóźnieniem. Może to kwestia zabrudzenia, tylko jak się do niego dostać? Czytałem, że jest w obudowie lusterka wstecznego, co wydaje mi się dość dziwne, bo jakby tam miało sie dostać powietrze, skoro nie ma żadnych otworów ? W podsufitce, nad kokpitem, jest taka mała okrągła kratka, to tam szukać ? Jak tak, to jest jakiś patent na wyciągnięcie, żeby czegoś nie połamać?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, to jest mikrofon. A czujnik temp. wewnętrznej jest jednak w obudowie lusterka, w m3 bez wiatraczka. Jest otwór pomiędzy lusterkiem i szybą. Zastanawiam się kto wpadł na tak idiotyczny pomysł żeby w tym miejscu dać czujnik temperatury wewnętrznej.  Przecież w tym miejscu w słoneczny dzień temp. zawsze będzie znacznie wyzsza niż w pozostałej części kabiny. Przyklad z dzisiaj na zewnątrz 29. w kabinie 25 a czujnik pokazuje 43 stopnie. Po psiknięciu na nim sprężonym powietrzem (w sprayu) temperatura spadła na chwilę w okolocę zera i ponownie skoczyla do 40. Czujnik temp. więc jest sprawny i pomimo klimy automatycznej trzeba będzie przerzucić się na tryb manualny. Chyba że znajdę chwilę czasu i ten czujnik przeciągnę gdzieś w głąb kabiny :-)

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci @szmydu, że ja już jedno lato przeżyłem z Megane III, teraz - od niedawna - zaczynamy drugie i mam podobne odczucia, niemniej staram się to regulować raz: temperaturą, dwa: kierunkami nawiewu, trzy: częściowym zamykaniem nawiewu. Niemniej, wg mnie, jeśli układ klimatyzacji ma schłodzić cały samochód skutecznie, to położenie tego czujnika daje mu pole do popisu i raczej nie powinno być problemu z uzyskaniem obniżonej temperatury wewnątrz. Jeszcze w kwestii kierunków nawiewów: ja praktykuję nawiewy środkowe skierowane maksymalnie w dół, do tego lewy w lewo, prawy w prawo, natomiast boczne w dół lub w górę i w kierunku okna. W ten sposób da się żyć :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam powiem Panowie, że mam z kolei inny problem (obyśmy mieli tylko takie problemu), który wyszedł po dłuższej podróży. Kiedyś pisałem (chyba jesienią), że pasażerom z tyłu było za ciepło, a z przodu grzaliśmy. Teraz było odwrotnie. Słoneczko pięknie operowało, klima ustawiona na 21,5-22 st.C i z przodu było komfortowo, nie było potrzeby żonglowania ustawieniami. Natomiast pasażerowie, a raczej pasażerki z tyłu co chwilę narzekały na to jak im zimno. Wszystko przez to, że z przodu grzało nam brzuchy słoneczko, a z tyłu przez ciemne szyby nie za bardzo mogło dojść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, w MIII ta klima pracuje bardzo dziwnie, raz chłodzi jak oszalała a czasem jak potrzeba to spokojniej chłodzi.

w 2 MIII z którymi mam do czynienia tak właśnie wygląda jej praca  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zrobiło się bardzo gorąco i klima zaczęła słabo chłodzić. Podjechałem do serwisu i okazało się że przez rok ubyło mi połowę czynnika. Niestety pomimo kontraatu nie udało się zlokalizować nieszczelności. Gdyby nie podwyżka cen gazu do klimy to nawet nic bym z tym nie robił. Ale przy aktualnych cenach to mi się nie kalkuluje nabijać co rok klimę. Może macie już jakieś doświadczenie z nieszczelnością klimy w megane 3 i gdzie najczęściej ona występuje ? Bardziej mi się opłaca uszczelniać w ciemno niż nabijać co roku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

U mine W M3 drobna nieszczelność w chłodnicy patrząc od przodu po prawej stronie .Jest tam  taka czarna gąbka.Co roku  robię kontrolę i ostatnio uzupełniłem ok 300gr czynnika

tak więc do przyjęcia , raczej nie planuję wymieniać chłodnicy klimy

:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie mam climatronica, czy jest możliwość aby w trybie auto nawiew leciał też na szybę przednia. Bo w auto dmucha wszędzie aby nie na szybę a jadąc pod słońce to jednak od niej ostro grzeje. W niektórych markach jest możliwość adaptacji czy renault też? Czego się słucha klima że akurat na szybę nie dmucha, skoro czujnik temperatury jest jeden, bo w kartkach przy silniczkach to pewnie nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem jest szyba atermiczna, kiedyś często stosowana w Renault, obecnie rzadziej.

"Dmuchanie" na szybę wiele nie daje, bo nagrzewasz się przez promieniowanie cieplne.

Może w trybie auto wiać na szybę, przyciskami kierunku nawiewu wybierasz interesującą kombinację, a układ nadal pracuje w trybie automatycznym. Jedynie, nie będzie sam zmieniał kierunku nawiewu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak w MIII, ale jak jakiś czas temu pytałem o taką szybę do MII to 1400 zł z montażem...Według mnie jest to mało opłacalne, chyba, że ktoś naprawdę dużo podróżuje autem każdego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

Rozwiązaniem jest szyba atermiczna, kiedyś często stosowana w Renault, obecnie rzadziej.

"Dmuchanie" na szybę wiele nie daje, bo nagrzewasz się przez promieniowanie cieplne.

Może w trybie auto wiać na szybę, przyciskami kierunku nawiewu wybierasz interesującą kombinację, a układ nadal pracuje w trybie automatycznym. Jedynie, nie będzie sam zmieniał kierunku nawiewu. 

Wybranie kierunku nawiewu wyrzuca z klimatronika, myślałem że może te nadmuchy kierują się odczytami z czujników i dmuczaja tam gdzie trzeba zbić temperature 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, piwakk napisał:

Witam

U mine W M3 drobna nieszczelność w chłodnicy patrząc od przodu po prawej stronie .Jest tam  taka czarna gąbka.Co roku  robię kontrolę i ostatnio uzupełniłem ok 300gr czynnika

tak więc do przyjęcia , raczej nie planuję wymieniać chłodnicy klimy

:-D

No nie wiem, aktualnie nabicie całego układu, czyli 430g to koszt 360 PLN, czyli tyle co nowa chłodnica :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!