Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima za mocno chłodzi w trybie automatycznym.


Rekomendowane odpowiedzi

Problem jak w temacie. Po ustawiniu temp. np. na 24 zauważyłem, że z kratek leci bardzo zimne powietrze i w kabinie rownież robi się zimno. Po podniesieniu temp. Do 26 w dalszym ciągu jest tak samo. 20 min takiej jazdy i musiałem wyłączyc tryb automatyczny bo nie dało sie tak jechać. Na zewnątrz bylo ok. 26 stopni. Podłaczylem się do sterownika klimy i czujnik temp. W kabinie pokazywał 42 stopnie :-) co tłumaczy dzlaczego tak bardzo chciał schładzać. Wieczorem poszedlem sprawdzić jeszcze raz i gdy na zewnątrz bylo 20 stopni, to czujnik pokazywał ok. 21. Wygląda więc, że działa. Tylko reaguje coś z bardzo dużym opóźnieniem. Może to kwestia zabrudzenia, tylko jak się do niego dostać? Czytałem, że jest w obudowie lusterka wstecznego, co wydaje mi się dość dziwne, bo jakby tam miało sie dostać powietrze, skoro nie ma żadnych otworów ? W podsufitce, nad kokpitem, jest taka mała okrągła kratka, to tam szukać ? Jak tak, to jest jakiś patent na wyciągnięcie, żeby czegoś nie połamać?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, to jest mikrofon. A czujnik temp. wewnętrznej jest jednak w obudowie lusterka, w m3 bez wiatraczka. Jest otwór pomiędzy lusterkiem i szybą. Zastanawiam się kto wpadł na tak idiotyczny pomysł żeby w tym miejscu dać czujnik temperatury wewnętrznej.  Przecież w tym miejscu w słoneczny dzień temp. zawsze będzie znacznie wyzsza niż w pozostałej części kabiny. Przyklad z dzisiaj na zewnątrz 29. w kabinie 25 a czujnik pokazuje 43 stopnie. Po psiknięciu na nim sprężonym powietrzem (w sprayu) temperatura spadła na chwilę w okolocę zera i ponownie skoczyla do 40. Czujnik temp. więc jest sprawny i pomimo klimy automatycznej trzeba będzie przerzucić się na tryb manualny. Chyba że znajdę chwilę czasu i ten czujnik przeciągnę gdzieś w głąb kabiny :-)

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci @szmydu, że ja już jedno lato przeżyłem z Megane III, teraz - od niedawna - zaczynamy drugie i mam podobne odczucia, niemniej staram się to regulować raz: temperaturą, dwa: kierunkami nawiewu, trzy: częściowym zamykaniem nawiewu. Niemniej, wg mnie, jeśli układ klimatyzacji ma schłodzić cały samochód skutecznie, to położenie tego czujnika daje mu pole do popisu i raczej nie powinno być problemu z uzyskaniem obniżonej temperatury wewnątrz. Jeszcze w kwestii kierunków nawiewów: ja praktykuję nawiewy środkowe skierowane maksymalnie w dół, do tego lewy w lewo, prawy w prawo, natomiast boczne w dół lub w górę i w kierunku okna. W ten sposób da się żyć :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam powiem Panowie, że mam z kolei inny problem (obyśmy mieli tylko takie problemu), który wyszedł po dłuższej podróży. Kiedyś pisałem (chyba jesienią), że pasażerom z tyłu było za ciepło, a z przodu grzaliśmy. Teraz było odwrotnie. Słoneczko pięknie operowało, klima ustawiona na 21,5-22 st.C i z przodu było komfortowo, nie było potrzeby żonglowania ustawieniami. Natomiast pasażerowie, a raczej pasażerki z tyłu co chwilę narzekały na to jak im zimno. Wszystko przez to, że z przodu grzało nam brzuchy słoneczko, a z tyłu przez ciemne szyby nie za bardzo mogło dojść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, w MIII ta klima pracuje bardzo dziwnie, raz chłodzi jak oszalała a czasem jak potrzeba to spokojniej chłodzi.

w 2 MIII z którymi mam do czynienia tak właśnie wygląda jej praca  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zrobiło się bardzo gorąco i klima zaczęła słabo chłodzić. Podjechałem do serwisu i okazało się że przez rok ubyło mi połowę czynnika. Niestety pomimo kontraatu nie udało się zlokalizować nieszczelności. Gdyby nie podwyżka cen gazu do klimy to nawet nic bym z tym nie robił. Ale przy aktualnych cenach to mi się nie kalkuluje nabijać co rok klimę. Może macie już jakieś doświadczenie z nieszczelnością klimy w megane 3 i gdzie najczęściej ona występuje ? Bardziej mi się opłaca uszczelniać w ciemno niż nabijać co roku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

U mine W M3 drobna nieszczelność w chłodnicy patrząc od przodu po prawej stronie .Jest tam  taka czarna gąbka.Co roku  robię kontrolę i ostatnio uzupełniłem ok 300gr czynnika

tak więc do przyjęcia , raczej nie planuję wymieniać chłodnicy klimy

:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie mam climatronica, czy jest możliwość aby w trybie auto nawiew leciał też na szybę przednia. Bo w auto dmucha wszędzie aby nie na szybę a jadąc pod słońce to jednak od niej ostro grzeje. W niektórych markach jest możliwość adaptacji czy renault też? Czego się słucha klima że akurat na szybę nie dmucha, skoro czujnik temperatury jest jeden, bo w kartkach przy silniczkach to pewnie nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem jest szyba atermiczna, kiedyś często stosowana w Renault, obecnie rzadziej.

"Dmuchanie" na szybę wiele nie daje, bo nagrzewasz się przez promieniowanie cieplne.

Może w trybie auto wiać na szybę, przyciskami kierunku nawiewu wybierasz interesującą kombinację, a układ nadal pracuje w trybie automatycznym. Jedynie, nie będzie sam zmieniał kierunku nawiewu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak w MIII, ale jak jakiś czas temu pytałem o taką szybę do MII to 1400 zł z montażem...Według mnie jest to mało opłacalne, chyba, że ktoś naprawdę dużo podróżuje autem każdego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

Rozwiązaniem jest szyba atermiczna, kiedyś często stosowana w Renault, obecnie rzadziej.

"Dmuchanie" na szybę wiele nie daje, bo nagrzewasz się przez promieniowanie cieplne.

Może w trybie auto wiać na szybę, przyciskami kierunku nawiewu wybierasz interesującą kombinację, a układ nadal pracuje w trybie automatycznym. Jedynie, nie będzie sam zmieniał kierunku nawiewu. 

Wybranie kierunku nawiewu wyrzuca z klimatronika, myślałem że może te nadmuchy kierują się odczytami z czujników i dmuczaja tam gdzie trzeba zbić temperature 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, piwakk napisał:

Witam

U mine W M3 drobna nieszczelność w chłodnicy patrząc od przodu po prawej stronie .Jest tam  taka czarna gąbka.Co roku  robię kontrolę i ostatnio uzupełniłem ok 300gr czynnika

tak więc do przyjęcia , raczej nie planuję wymieniać chłodnicy klimy

:-D

No nie wiem, aktualnie nabicie całego układu, czyli 430g to koszt 360 PLN, czyli tyle co nowa chłodnica :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!