Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nawiew po pewnym czasie przestaje wiać do kabiny


Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem inne tematy i chyba jeszcze takiego problemu jak u mnie nie było. 

Generalnie nawiew działa u mnie bez zarzutu. Wentylator ustawiony na 2 wieje już bardzo mocno a na 3 to tylko sporadycznie włączam bo urywa głowę. 

Niestety ostatnio na trasie w upalny dzień stało się tak, ze podczas jazdy wentylator cały czas działał ale z każdym kilometrem ilość powietrza wylatująca z nawiewów malała. 

W pewnym momencie doszło do tego ze wentylator ustawiony na 4, szumiał  i słychać było ze działa prawidłowo a w kabinie zero podmuch powietrza. 

 

Dojechałem tak do domu, odstawiłem auto do garażu podziemnego i godzinę później już działało prawidłowo. Czyli znowu wentylator ustawiony na 2 dmuchał bardzo mocno a na 3 zwiewał czapkę z głowy. 

 

Obserwowałem jeszcze potem auto i sytuacja się powtarza przy czym jeżdżąc po mieście (w moim przypadku dystans 25km) gdy kończę jazdę wieje dożo słabiej niż gdy zaczynam  jazde. 

 

Teraz problem największy jest taki, ze usterka nie jest jednoznaczna i nie występuje zawsze wiec trochę boje się oddać auto do mechanika bo mogą wymienić polowe samochodu i nie wiadomo czy naprawia. Czy spotkał się ktoś może z takimi objawami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już kilka takich tematów, prawdopodobnie zamarza parownik i nie przepuszcza powietrza. Po wyłączeniu klimatyzacji odmarza i wszystko działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję @aniewa za podpowiedź. Faktycznie udało mi się znaleźć te tematy przy czym jak widzę zdiagnozowanie, że zamarza parownik to dopiero początek drogi i w dalszym ciągu można wymienić pół układu jak zacznie się naprawy od złej strony. 

Widzę, że wielu użytkowników zaleca w pierwszym kroku sprawdzenie ilości czynnika (czy nie ma go przypadkiem za dużo) w układzie przed rozpoczęciem większych napraw. Sprawdzę a potem mniej więcej wiadomo jakie dalsze kroki (chociaż martwi mnie, że każdy kto tutaj pisał o tym problemie sporo przeszedł, żeby w końcu rozwiązać ten problem). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj winowajcą jest czujnik temp. na parowniku, który tak reguluje sprężarką, żeby nie spowodowała zamarznięcia parownika. Jeżeli go szlag trafi to właśnie takie cuda się dzieją. Czujnik powinien być zarówno przy manualu jak i automacie (klima). Nie tylko w reno zamarzają parowniki jak ten czujnik szlag trafi ale nie wiem czy w reno idzie go zdiagnozować CLIPem bo ogólnie w renówach mało idzie nim zdiagnozować - tutaj VAG wiedzie prym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Espeen napisał:

Przeszukałem inne tematy i chyba jeszcze takiego problemu jak u mnie nie było. 

Generalnie nawiew działa u mnie bez zarzutu. Wentylator ustawiony na 2 wieje już bardzo mocno a na 3 to tylko sporadycznie włączam bo urywa głowę. 

Niestety ostatnio na trasie w upalny dzień stało się tak, ze podczas jazdy wentylator cały czas działał ale z każdym kilometrem ilość powietrza wylatująca z nawiewów malała. 

W pewnym momencie doszło do tego ze wentylator ustawiony na 4, szumiał  i słychać było ze działa prawidłowo a w kabinie zero podmuch powietrza. 

 

Dojechałem tak do domu, odstawiłem auto do garażu podziemnego i godzinę później już działało prawidłowo. Czyli znowu wentylator ustawiony na 2 dmuchał bardzo mocno a na 3 zwiewał czapkę z głowy. 

 

Obserwowałem jeszcze potem auto i sytuacja się powtarza przy czym jeżdżąc po mieście (w moim przypadku dystans 25km) gdy kończę jazdę wieje dożo słabiej niż gdy zaczynam  jazde. 

 

Teraz problem największy jest taki, ze usterka nie jest jednoznaczna i nie występuje zawsze wiec trochę boje się oddać auto do mechanika bo mogą wymienić polowe samochodu i nie wiadomo czy naprawia. Czy spotkał się ktoś może z takimi objawami?

Podepniesz pod maszynę od serwisu klimatyzacji i wszystko będzie jasne. U mnie brakowało czynnika.,a było identycznie jak u ciebie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie dzisiaj w Megance III ze było słychać wentylator i zero powietrza a po przejechaniu 300 km i postoju od razu wyciek pod samochodem co pokazuje na fotkach a po 2 godzinach postoju miałem krótką trasę bo dwa albo trzy km i chłodziło jak tralala. Na drugim foto jest miejsce z którego kapała raczej woda. Czy to jakieś ujście od klimy czy co??
Pozdrooo

34017509_1727558724003697_8708111789675511808_n.jpg

33994882_1727558504003719_7226431510885171200_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już po wizycie u mechanika. Okazało się że prawie nie było czynnika. Po dobiciu wszystko działa jak trzeba. Niestety prawie całkowicie uciekający czynnik w ciągu roku to nie jest fajna sprawa tym bardziej że nigdzie nie widać wycieku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@onomatopeja, dzięki za cynk, chyba się wybiorę niedługo :-) @airbites, właśnie o to chodzi, za Kazimierzem S.: "od zeszłego roku wszystko podrożało o 100%" :-)

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh w UE celowo podrożały opłaty żeby kupować łatwopalne auta nowe...chyba mają cel pozbyć się ludzi w EU? A U nas weszła ustawa że do miasta za wjazd max 30 zł za dobę(pow. 100 tys.mieszk.) I nie wiem czy będzie opłacało się jechać nad morze na wakacje czy w góry. Taniej będzie wyjazd za granicą i będzie duże korki w trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak: w Norauto na Zakopiańskiej w Krakowie:

1. uzupełnienie - 200,00 PLN, niezależnie od tego ile wejdzie czynnika

2. diagnostyka, tj. odciągnięcie, sprawdzenie ilości - 0,01 PLN

3. odgrzybienie środkiem chemicznym - 99,00 PLN

 

Jakbym chciał, to jeszcze:

4. wymiana filtra kabinowego 35,00 PLN

5. filtr Norauto, prod. przez Filtrona, węglowy - 70,00 PLN

 

Cena filtra z wymianą mnie zabiła :-)

 

PS: znalazłem filtr od ręki: Filtron za 52,00 PLN (węglowy) - normalnie krakowska oszczędność się włącza :-) Oryginał z Moto Dynamic kosztuje 48, ale do tego wysyłka...

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak gwoli ścisłości: zrobili mi nie za 200 zł, a za 149,99 zł - promocja, ale o niej nie wspominają, za to jest baner na budynku. A wymiana filtra (uwaga: kategoria TRUDNY) to 70 zł... :) Reszta się zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.06.2018 o 12:45, Espeen napisał:

Już po wizycie u mechanika. Okazało się że prawie nie było czynnika. Po dobiciu wszystko działa jak trzeba. Niestety prawie całkowicie uciekający czynnik w ciągu roku to nie jest fajna sprawa tym bardziej że nigdzie nie widać wycieku. 

Zobacz skraplacz wejście rurki z lewej strony tam jest oring, przez dwa lata się z nim meczylem. W końcu skleilem na silikon odporny na freon i trzyma 2 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!