Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II 1.6 16V 2003


Zielony_w_auta

Rekomendowane odpowiedzi

(na początku chcę napisać, że nie wiem co oznacza phl i phll, więc...) 

 

Witam. Słyszałem mieszane opinie na temat tego samochodu. Niektórzy mówili, że jest spoko i fajnie się nim jeździ lecz ma drobne usterki, które można naprawić tanim kosztem w garażu. Inni mówili, że to jedno z najgorszych samochodów. Teraz nie wiem co myśleć. Byłem, widziałem samochód na własne oczy. Wsiadłem do środka. Było wszystko fajnie, małe ryski miał. Jedyne co mnie od niego odrzuca to to, że samochód nie odpala na tradycyjny kluczyk ale na kartę. Jednak długo szukam już samochodu, więc chyba to przebojelę :^ Jednak jazdy próbnej nie miałem bo gościu bał się, że mu popsuję (niedawno zdałem prawko; mogła to być też wymówka, bo coś popsute. Najwyżej następnym razem to tata pojedzie i sprawdzi) więc nie wiem jak jeździ. Dlatego piszę tutaj, aby poznać Wasze opinie. Pozdrawiam. 

Link do sprawdzanego samochodu: 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-16v-ID6ACDw7.html#gallery-grid

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PhI i phII to fazy auta, przed i po liftingu, phII jest chyba od 2005 roku. Ja od lat mam jedno zdanie na temat aut i go nie zmienię. Na auta często wylewa się wiadra pomyj bo na naszym rynku bardzo łatwo kupić strucle naprawiane trytkami, zalewane doktorami i generalnie mega zaniedbane choć odpicowane pod sprzedaż.

Akurat wersja z silnikiem 1.6 jest udana, prosta jednostka, bez doładowania, naprawdę wytrzymała i dobra pod gaz. Ma problemy z kzfr, trzeba pilnować interwałów wymiany oleju i nie oszczędzać na nim. Trochę problemów z elektroniką, ale głównie przy zalewaniu auta, trzeba kontrolować odpływy podszybia.

Jeżdżę tym ponad 2 lata i nic poza zwykłą eksploatacją się złego nie dzieje. To na pewno nie jest auto, które można zaniedbać. Poświęcić mu trochę uwagi i będzie spoko, pod warunkiem, że nie kupisz trupa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem podobnego zdania. Odnośnie ogłoszenia jest to golas z manualną klimą. Za te pieniądze  można kupić coś lepszego. Karta to piękna sprawa, ale szukałbym z HF (wolne ręce).

Trzeba sobie zdać sprawę, że nie jest to auto ekonomiczne, ale wrażenia z jazdy to wynagradzają. U mnie jeździ córka i nie myśli o innym bo jej wystarcza na miasto i w długie trasy. Przedtem jeździła zakałą jakim był Punto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co, to fotel kierowcy dziwnie zużyty z lewej strony. Może się czepiam, ale też mam sedana, nawet w tym samym kolorze z przebiegiem co prawda o jakieś 40k mniejszym, ale fotel w tamtym miejscu wygląda wciąż bardzo dobrze.

I z tym spalaniem to prawda, 10l po mieście to była norma u mnie, 7l w trasie przy spokojnej jeździe nie po autostradach. Na gazie jakieś 12 spala na mieście.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyposażenie wyposażeniem, kwestia gustu i potrzeb, ale jakbyś się decydował, a naprawdę się nie znasz, to podjedź chociaż na kompleksowy przegląd przed zakupem. Byle nie do miejsca, które poleci sprzedawca, spotkałem się z czymś takim i dla mnie to nie wygląda wiarygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca mówił, że przed zakupem można podjechać na przegląd na dowolną stacje, więc na pewno z tego skorzystam. A co do wyposażenia, to te wymienione nie są mi bardzo potrzebne. Czyli pomijając to oraz po pomyslnym przeglądzie można kupować? I później nie żałować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nic lepszego niż system start/stop odpalania auta z karty^^ Nie wiem więc czemu ubolewasz nad brakiem kluczyka.
Co do auta - poza wspomnianym fotelem kierowcy i braku ramki radia wygląda ok, jednak jest to uboga wersja^^ Osobiście szukałbym poliftowej wersji od 2006r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HF i odpalanie z guzika jest mega wygodne,.szczególnie gdy się przyzwyczaisz . Karta w kieszeni i tyle. 

Szukając auta za sc2 oglądałem Qashqai , 508 i kilka innych które miały kluczyk. Niewygodne rozwiązanie .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!