Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.3TCe pierwsze wrażenia, opinie


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Spokojnie u mnie nie tak szybko, jeszcze z dwa lata będę pomykał moimi 1.4TCe i bacznie obserwował 1,3TCe. W najbliższej rodzinie szykuje się zakup ScIV lub Grand z 1.3TCe, puki co usiłują sprzedać diesla.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobiłem 1000 km, 90 procent to trasa. Spalnie to 5,2 litra wg komputera. Według tankowania 5,4 litra. Mam clio 1,4. Jednak megane z silnikiem 1,3   115 KM robi robotę. 

Edytowane przez kami644
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem już 7 tyś km, Scenic IV 1.3 TCE 115km FAP. Wcześniej jeździłem Scenic'iem  II 1.6 16V.

Wrażenia: silnik głośny, kultura pracy niska w porównaniu z 1.6; silnik wydaje wiele różnych dźwięków i raczej nie są miłe i przyjemne dla ucha.

Dynamika duża, mimo, że auto cięższe od SCenica II o 300kg to zdecydowanie lepiej przyspiesza (a moc prawie jednakowa).

Skrzynia 6  biegowa wymaga częstego zmieniania biegów, ale to nie problem, bo gładko chodzi.

Spalanie niskie, ekonomicznie w cyklu mieszanym 5,5l/100km, przy prędkościach do 100 km/h. Na autostradzie przy 120km/h 6l, 130km 6,5l. Więc oszczędnie.

Odradzam Scenica IV. Głośny i niski komfort, ale za to piękny, dlatego kupiłem, ale żałuję, bo jednak ważniejsze jest jak auto jeździ niż jak wygląda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.10.2019 o 23:45, dartek napisał:

Głośny i niski komfort,

 

Eno ja mam identyczne porównanie z Megane II 1.6 vs MIV 1.33 i co do komfortu i głośności to zdecydowanie nowsza wersja. Wyciszone nadkola, niskie obroty na autostradzie, KZFR nie grzechocze (za to co innego o czym można na forum poczytać), w jeździe MIV jest też twardsze nieco, pewniej prowadzi się w zakrętach. Próbowałem też 1.6 SCE, ale odpadł właśnie przez głośność. Gdybym miał trochę więcej kasy wziąłbym EDC, bo nie do końca dobrze mi się jeździ w manualu na tym silniku + nie byłoby problemu z wysprzęglikiem :D Scenic myślałem odczucia powinny być podobne między wersjami :26_nerd:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jestem zdania że koledze dartek słoń nadepł na ucho jak twierdzi że Scenic 2 z silnikiem 1.6 który uważany jest za silnik głośny jest cichszy od scenica 4 z najnowszym silnikiem 1.33 tce który jest cichutki w porównaniu do 1.6 :8_laughing:

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/dacia-duster-13-tce-150-fap-nareszcie-z-mocnym-benzyniakiem-or-test/qtxw2ze  Tutaj test wprawdzie nie scenica ale dustera z tym silnikiem 

https://www.motofakty.pl/artykul/renault-scenic-1-6.html  A tutaj scenica 2 z 1.6 różnica kolosalna przy 100km /h w 1.6 jest 69db a w 1.33 64 db ciszej jest nawet przy prędkości 130 km/h bo ma nowy silnik tylko 68db a wydaje mi się że scenic 4  będzie minimalnie bardziej wyciszony niż nowy duster.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam mam co prawda SCENIC IV z silnikiem 1.33Tce, 160km, automat . Auto było sprowadzone z Austrii. Jak narazie Żadnych zastrzeżeń co do silnika nie mam .Do skrzyni biegów również. Wymianę oleju przeprowadziłem w serwisie Renault zaraz po zakupie na 15tys (dodam tylko że jako pierwszy w Austrii nie wymieniali go na 2tys

Czyli tak jak w Polsce takich zaleceń  nie mają ) Spalanie miedzy 6,5 a 7,5 w trybie Eco. W trybie sport auto naprawdę bardzo... zrywne ale spalanie 10+.( poszaleć niestety nie idzie bo opony za wąskie 195 :(( jakby nie szło założyć choć 205 lub 215). Jeśli chodzi o hałas wydawany przez silnik to irytuje mnie on tylko gdy mam włączony tempomat aktywny i po ominięciu   przeszkody komputer dodaje gaz do dechy by dobić do zaprogramowanej prędkości.(odbywa się to w taki sposób że skoda gadać)  Po za tym  Mam pytanie jakie preferujecie do tego modelu paliwo 95 czy 98? Zakupiłem auto z stanem licznika 15tys teraz mam 20tys. Tankuję na zmianę raz 95 a następnym razem 98 na różnych stacjach. I nie odczuwam różnicy mocy ani ilości spalonego paliwa. Czy warto dopłacać do 98 czy pozostać przy 95?

 

Mam do was jeszcze jedno pytanie.  Jakim stanem licznika auta z silnikem 1.3 Tce możecie się  pochwalić? Może jest ktoś co przejechał już ponad  50tyś , 100tyś lub wiencej. Pozdrawiam 

Edytowane przez Mat320
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 18.09.2019 o 00:02, czik3n napisał:

@witman daj sobie spokój, jak nie oszczędzą na papierze w rok 15tyś przed założeniem instalacji to się nie przekonają. Ja wole mimo wszystko tankować za 160zł i robić 900km aniżeli za 280zł robić 800km  :). Czy będę miał Panamerę mustanga czy zwykłą dacie duster to i tak zagazuję jak będzie w benzynie. Na gazie automatycznie jeździ się więcej i nie patrzy na spalanie "muskając" przy tym pedał gazu by przypadkiem auto nie spaliło literatki benzyny więcej na setkę :D

Są kalkulatory opłacalności założenia instalacji LPG na internetach, wystarczy sobie wklepać dane.
Co do dodatkowych kosztów przeglądu :D :D :D :D :D przy moich km które robię jest to max 350zł więcej rocznie, liczę 30tyś km w rok ;). Raptem nie całe dwa baki wachy do samochodu :D, nie powiem żyje przez to na skraju ubóstwa :).

 

Z kolegą Witmanem już prowadziłem dyskusje o lpg. Lubię jego merytorykę i zajawkę na lpg. Jednakże ja również liczyłem opłacalności montażu i u mnie nie wyszło tak kolorowo.

Więc bo dwudziestu latach pomykania na lpg, kupiłem diesla, gdzie wg koszt użytkowania wyjdzie podobnie jak na lpg z dotryskami lub niewiele drożej.

Cały mój wywód jest tutaj;

Co do kosztów które przedstawił Witman 15 zł/100 km - bardzo optymistyczne. Skłaniałbym się, że będą takie jak na topowym sterowniku z dotryskami:  https://gazeo.pl/informacje/warsztaty/Megane-1.3-TCe-LPG-z-KME-NEVO-SKY-DIRECT,artykul,10298.html

zaniżając jednakże coś pomiędzy 20-25 zł. Zauważ, że meganka jest lżejsza i ma mniejsze opory powietrza niż moja stodoła. 

Porównując jednak do kosztów najniższych 15 zł/100 km (nierealnych!), przy moich kosztach 26 zł/100 km i założeniach, że obecnym samochodem zamierzam jeździć 6 lat po ok 17 tyś rocznie - czyli ok 100k km, bardzo optymistyczna oszczędność wyniesie 11 tyś zł z czego ponad  połowa pochłonie montaż i obsługa instalacji czyli zostanie 4-5 tyś na czysto przez 6 lat. Mało opłacalne

W moim wyborze nie tylko sugerowałem się kosztami użytkowania, ale również bagażnikiem bez koła zapasowego, świętym spokojem i zaoszczędzonym czasem, że nie muszę myśleć o  dodatkowym serwisie, utratą gwarancji, zasięgiem, spokojnym snem, czy aby instalacja jest dobrze wyregulowana i nie zapiecze mi wtrysków czy wypali zaworów. itd.

Poniżej moje koszta z kilku tysięcy km oraz ostatni wyjazd na Święta 1200 km z załadowanym samochodem po S8, A2 i A1.  

Screenshot_20191107-115937.thumb.png.82339c0f938ce03f70613aefba73323d.pngScreenshot_20191107-115925.thumb.png.5defc4bb4525fc4f0a7768e23dcd6641.png

 

Zauważyć jeszcze trzeba, że kalkulację robiłem kiedy cena lpg jest (była) najtańsza procentowo w historii w stosunku do pb jak również brałem pod uwagę inne modele jak: Sportage, qashqai czy Tucson - gdzie spalanie znacznie odbiega od deklarowanych w 1.3Tce. Również jak rozważałem zakup nowego samochodu - silnik 1.3Tce dopiero wchodził na rynek i był wielką niewiadomą.

Dnia 17.09.2019 o 16:40, witman napisał:

Zakładam spalanie zaokrąglając do 6,5/100 Pb przy prawidłowo dobranej i zestrojonej instalacji LPG gazu będzie palić 12~15% co daje nam ~ 7,5 LPG/100.

Dotrysk Pb 5~8%, liczę 8% z 6,5/100km co daje nam 0,52 Pb/100km, 0,52 x 4,90zł = 2,5 zł

LPG 90% z 7,5/100 = 6,75 LPG/100km, 6,75 x 1,85zł = 12,5 zł

12,5 zł + 2,5 zł = 15zł

Przy wyliczeniach wszystko zaokrąglałem do góry, spalanie LPG, dotrysk i ceny, idąc w kierunku minimalnym wychodzi poniżej 14zł.

Twoje wyliczenia są tylko teoretyczne i bardzo optymistyczne. W linku, który z resztą sam przytaczałeś https://gazeo.pl/informacje/warsztaty/Megane-1.3-TCe-LPG-z-KME-NEVO-SKY-DIRECT,artykul,10298.html  masz realne spalanie zmierzone w jedynym mi znanym montażu w 1.3Tce i one są dla mnie bardziej wiarygodne. Przy dobrze zestrojonej instalacji lpg będzie palić  20%-25% więcej niż benzyny, a to wynika tylko i wyłącznie z właściwości fizycznych obydwu paliw i ich wartości opałowych. Wartości poniżej 20% sprawiają, że mieszanka lpg jest za uboga: 

https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Wszystko-przez-gaz-samochod-zuzywa-wiecej-LPG-niz-benzyny,artykul,9602.html

Następnie,  dotrysk który uzależniony jest od wielu czynników jak sterownik silnika czy sterownik gazu i podawanie sztywnych 8% mija się z celem. W 1.2 Tce najniższy udział benzyny uzyskany przez fachowca w tej dziedzinie wyszedł od 0,7l w trasie do 1.2l w mieście. Nie policzyłeś również udziału benzyny przy rozruchu - z mojego doświadczenia i sposobu użytkowania czyli 12 km do pracy - czyli jakieś 6-7 odpaleń zimnego silnika na 100km dodatkowo wychodziło 1-1.5l  pb na 100km - średnio w roku. Oczywiście latem mniej a zimą więcej.

Więc moje optymistyczne wyliczenia po aktualnych cenach paliw: https://www.autocentrum.pl/paliwa/ceny-paliw/dolnoslaskie/  wychodzi:

7,8l lpg x 1.97 = 15,36 zł + 2l pb x 4,91 = 9,82 zł co daje  25,19 zł - przy większym udziale benzyny - krótszych trasach lub

8,8l lpg x 1.97 = 17,34 zł + 1l pb x 4.91 = 4,91 zł co daje  22,25 zł - przy mniejszym udziale benzyny a więszym lpg.

Pozostaje jeszcze wiele kwestii do rozważenia jak wysokość spalania. Np. mój Kadar w jeździe mieszanej katalogowo ma 3,9l/100km - realnie spala 5.4l czyli 28% więcej. 

1.3Tce  w Kadjarze katalogowo ma 6.1 dodając 28% wychodzi  7,8l/100 co przekłada się na 8l lpg + dotrysk. To by odpowiadało spalaniu w przedstawionym w jedynym mi znanym egzemplarzu 1.3Tce z lpg oraz użytkowników 1.3tce w mniejszej meganki przy ekojeździe:

 

 

 

 

Edytowane przez sylwekdm
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napiszcie Panowie jeszce jaki jest koszt dobrej  instalacji lpg do 1.33Tce.? Bo chciałbym sobie obliczyć to ilu tys km będę dopiero realne tanio jeździł. Pozdrawiam 

Edytowane przez Mat320
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak zakładając że mój  SCENIC IV 1.3 Tce 160km EDC. Spala realne w trybie Eco do 7,5l na 100km. 

 

Koszt pokonania 100km na Pb kosztuje mnie: ( cena za litr z dnia 10.11.19r 4,86zł/l )

7,5l x 4,86zł = 36,45zł/100km

 

Koszt pokonania na Lpg kosztował by mnie: ( cena Lpg z dnia 10.11.19r 1.90zł/l )

7,5l Pb+20%= 9l Lpg x 1.90zł = 17,10zł

( Dotrysk plus rozruch auta )

2,2l x 4,86zł =10,70 zł

 Co razem daje nam 27,80zł,/100km

 

Koszt jazdy na Pb a Lpg 

 Pb36,4zł - Lpg 27,80 zł = 8,65zł65zł/100km

Czyli koszt pokonania 100km na Lpg jest niszy o 8,65zł/100km

 

Zwrot instalacji gazowej ( zakładając koszt  instalacji 4200zł )

4200 ÷ 8,65 ,= ~ 48555km.

Czyli reasumując zwrot instalacji Lpg nastąpi po pokonaniu 48555 km. Do tego należy oczywiście do dać inne koszty: np droży przegląd itd. 

 

Czy warto ?

W moim przypadku raczej nie. Rocznie pokonuje o koło 15 tys czyli mój  zwrot instalacji nastąpił by po 3-4 latach. A należy pamiętać ,że instalacja jest dodatkowym elementem auta która też może się psuć i generować następne koszty.  Pozdrawiam 

 

 

A wracając do mojego pytania odnośnie paliwa 95Pb czy 98Pb to doczytałem,  że nie ma znaczenia które wlewam. Ponieważ wtrysk bezpośredni oraz sprężanie w komorze spalania sprawia, że nie odczuwam różnicy. Więc od dziś będę wlewał  95Pb. Bo po co przepłacać :) Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli liczysz tyle na dotrysk to musisz to odjąć z ilości spalania LPG. W Twoim przypadku wyjdzie 7,5 l LPG i 2,2 pb. 

Uniwersalny wzór jest taki, ile pali pb tyle policz lpg + pb na dotrysk i rozruch.

U mnie na Orlenie lpg 2,07 zł pb i on 4,92 zł

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wychwyceniu błędu  które ,,sylwekdm,, mi przedstawił ( Dzięki ). Wyliczenia uległy zmianie koszt pokonania 100km na Lpg jest niższy od Pb o 11,5zł/100km a nie 8,65zł. Co z koleji przekłada się na zwrot instalacji w moim przypadku  po ~36522 km czyli po 2-3 latach. Dodam tylko jeszcze, że  silnik 1,3 Tce bardzo szybko się nagrzewa co w instalacji Lpg ma znaczenie i przekłada się na szybsze przerzucanie auta na Lpg. Choć jak narazie zdania nie zmieniłem odnośnie montażu Lpg , ale przyznam , że wyliczenia są zastanawiające :) Pozdrawiam 

Edytowane przez Mat320
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po półtora miesiąca meganka 1,3 115KM ma 1,5 tyś km. Spalanie w/g komputera 5,8l/100 km. Dźwięk silnika na zewnątrz, taki sobie, natomiast w środku cicho. Uwaga wisienka na torcie !!!! Z jakiegoś powodu sparciała mi gąbkowa osłona na pompie paliwa, w serwisie powiedzieli, że to jakaś kuna albo coś. Zamówiłem i koszt tego cuda 31 zł w serwisie. Na allegro ten sam element, tylko do mercedesa - tego samego producenta, z tym samym numerem, używany -  95 zł !!!!!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!