Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

System Start-Stop TCE


lubowitz78

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż, witman'owi trzeba przyznać rację. Ja wymieniłem olej pierwszy raz na 2,9 tys. od nowości, ale tzw. zerowego przeglądu nie zleciłem.

W instrukcjach używania leków zawsze jest punkt "Uboczne efekty". Może doczekamy się czegoś podobnego w użytkowaniu innych produktów, zwłaszcza tych, które dużo kosztują jak samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej to i ja w nowych autach wymieniam po pierwszych 5 000 km, a poźniej co 10-12 000 km. 

@witman czy masz wiedzę czy w silniku 1.2 TCE występuje jakieś dodatkowe chłodzenie turbiny?

Ja wyłączam SS na autostradach ale w mieście czasami korzystam. Dla własnej wiedzy chciałbym mieć info czy 1.2 ma chłodzenie Turbo czy nie. Dziękuje za informację i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dla własnego lepszego samopoczucia przed każdym wyłączeniem zapłonu odczekuję te 20-30s i daję turbinie się lekko schłodzić nawet jeśli nie pałuję ostatnich kilometrów. Nie wierzę w tę magię S/S i podtrzymanie smarowania. Gdyby tak było to każdy wyłączałby silnik z turbo od razu po zaparkowaniu, a jednak bardzo często obserwuje się ludzi w nowszych samochodach, którzy z pewnością mają S/S, a mimo to studzą samochód kilkadziesiąt sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz. A ja korzystam od zawsze w samochodach z systemu start stop i nic się w nich nie dzieje. A były to nawet sportowe samochody jak merc amg a45. 

 

Osobiscie czuje się bardziej fair wobec środowiska naturalnego nie spalając paliwa wtedy kiedy to nie potrzebne, a widzę że s/s wyłącza silink tylko wtedy kiedy jego praca jest zbędna. 

Oleju po 5 tys tez nigdy nie wymieniałem,  robię to zgodnie z zaleceniem producenta albo że wskazaniem komputera o ile aucie jest system wskazujący kiedy olej trzeba wymienić (BMW)

Samochodami jeżdżę maks do 200 tys km wiec może dlatego nie miałem okazji do poważnych napraw. Przebiegi te uzyskuje w ok 40 miesięcy wiec eksploatacja ponadprzeciętna później zmieniaja właściciela. 

 

A że producenci projektuja tanie marki na 200 tys to prawda. Zachodnie narody nie użytkują wozu więcej niż do tego przebiegu. Wystarczy spojrzeć na mobile.de jakie przebiegi ma 99% samochodów na sprzedaż. Ruch w intresie napędza wymyślanie nowych modeli, nowych rozwiązań itp, co powinno cieszyć bo wozy muszą być coraz bardziej ekologiczne. Jeżeli technologia hybrydy plugin stanie je to następny samochód na pewno kupię z takim wspomagaczem. 

W weekend użytkowałem merca e53 amg czyli taką miękką hybrydę z instalacją 48V i to co silnik elektryczny robił w tym samochodzie to poezja. A to tylko wspomagacz. Miło mieć prawie 400 koni i spalanie jak w megane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ło matko tak se czytam i czytam i mamy wojne eko vs nie eko :D. Szczerze mówiąc ja mam w głębokim poważaniu eko =] bo te pare aut które "zanieczyści" powietrze ma się nijak do 2 dużych elektrowni które smrodzą 24/7. W tym roku byłem w stanach i ich podejście do eko jest najlepsze. Osobiście jeździłem chyba najsłabszym autem bo miało tylko 2.4L pojemności :D a jak na parkingu obok mnie podjechał gościu fordem F350 z 6.7 powerstoke V8 to prawie orgazm dostałem :DDDD. Jego silnik na odpalenie pewnie zużywa tyle paliwa co nasze kosiarki na 100km (pomijam ceny paliwa które tam są śmieszne). 

Wracając do tematu są znane przypadki że systemy S/S niszczą rozruszniki i to do stanu w którym nie ma co regenerować tak się zużywają (nie są specjalnie wzmacniane przynajmniej w autach budżetowych).

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, LTar napisał:

Dla własnej wiedzy chciałbym mieć info czy 1.2 ma chłodzenie Turbo czy nie. Dziękuje za informację i pozdrawiam 

 

Udało mi się jedynie ustalić, że identyczna pompka BOSCH do chłodzenia turbawki co jest w 1.4TCe jest również w przy silniku F4Rt 2.0TCe 180KM ~ 275KM w Megane 3 GT i RS oraz w dostawczakach przy silnikach 2.3dCi M9T w Renault, Nissan NV400 2,3dCi i Opel 2,3 CDTI.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że w 1.2TCe też jest w obiegu elektryczna pompka, jest trochę mniejsza, ale jest.

Taka sama jest też 1.6 TCe w Clio RS

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki: S&S plus zalecany interwał wymiany oleju za 90złotych co 30kkm (niby jest czujnik zużycia liczący cykle). Za każdym razem olej odbiera temperature i jak trubina jest rozgrzana to poprostu się smaży i zużywa.

 

Na S&S zapewne oszczędzi pierwszy właściciel bo potem zmiana akumulatora a już odpukać rozruszniak oszczędności znosi do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!