Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pozostałe zapowietrzenie - aż tyle? Albo inaczej: wielokrotne odpowietrzanie nie usunęło by w końcu tego powietrza które gdzieś tam się znajduje? Czy jeśli jest cały czas ABS zapowietrzony to będzie po jakimś czasie pedał hamulca znowu wpadał w podłogę?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ja bym jechał do Reno Max, niby niektórzy z nich są ogarnięci, ale nie wiem czy na ogarniętego trafisz. Od razu uprzedzam, ze nie pozwalają stać przy samochodzie, byłem tam dawno u nich, jak miałem problem z ECU i szukałem przyczyny. Swoją drogą, też nie trafili. Ale nie chodzi mi o oczernianie serwisu, tylko w tym przypadku, ja osobiście postawiłbym na moduł ABS Wiem kurcze, że może to nie być tanio. Na pewno trzeba przeglądać używki, bo na szrotach pole do cięcia ceny jest ogromne. Aż po objawach prosi się o podmianę ta pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Dziękuję za odpowiedź. Padło pytanie o odpowietrzenie ABS Clip-em czy mechanik to robił - powiedziałem, że raczej nie. Przejrzą cały układ hamulcowy. Zapytałem też czy dają gwarancję na naprawę to oczywiście tak. Tylko jak to od nich wyciągnąć jak by nie udało się naprawić auta i pedał hamulca znowu wpadał by w podłogę. Niech próbują byle nie za dużo bo worka pieniędzy nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierzyłeś? :) Radzę więcej asertywności w życiu...

Weź uruchom ten silnik i wtedy sam (z kolegą, koleżanką, kochanką lub żoną, bo ktoś musi pompować) odpowietrz. Zacznij od lewego, przedniego koła i później stopniowo dalej (na odwrót niż normalnie) Ten sam efekt uzyskasz,, bo pompa ABS będzie w pracy. Staraj się nie za długo, żeby jej nie "zagotować" Albo po każdym kole chwila przerwy na papierosa. Będzie darmo. Ja akurat płyn hamulcowy kupuję OE (taki rekomenduję) i przy każdej wymianie klocków trochę go "upuszczam" Raz, że częściowo wymieniam a dwa, ruszam odpowietrzniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. No i tak: auto wróciło 12.01 z naprawy. Nie pisałem wcześniej, żeby sprawdzić czy jest poprawa. Wymieniono płyn hamulcowy, odpowietrzono ABS. Po tym zabiegu było super ale przez dwa dni. Po tym czasie pedał hamulca znowu zaczął się obniżać i już łapie przy połowie skoku. Co najlepsze pierwsza próba odpowietrzenia maszynką nie wykazała powietrza. Odpowietrzenie ABS Clip-em wykazało powietrze lewy przód i prawy tył. We własnym zakresie sprawdziłem pompę vacuum. Odpiąłem przewód podciśnienia i bez niego hamowałem. Pedał po chwili był twardy, tak więc wydaje mi się, że pompa vacuum jest sprawna bo po podłączeniu jest ok. Czy dobrze kombinuję jak by słabo pompowało to pedał hamulca by robił się twardy? Myślę, że ten trop jest sprawdzony i odpada. Co dalej? Chyba widmo wymiany ABS jest coraz bliżej. Może jeszcze przewody elastyczne wymienić? Kurcze tak to można wymienić i pół auta. Wrrrr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manualny. Lewy zacisk nowy bo na przeglądzie już dwa lata temu nie trzymał, teraz z prawej strony wymieniona linka hamulca ręcznego. 

Nowa pompa hamulcowa - była wymieniana w marcu. O wymianie płynu hamulcowego nie wspomnę - w tamtym roku kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem się o tylne  zaciski bo to one w manuału są zawodne. Tylne koła mogą spokojnie przechodzić badania przeglądowe i diagnosta nie zauważy problemu.

Dźwignie hamulca ręcznego po zwolnieniu muszą być na zderzaku skrajnej pozycji,( muszą być całkowicie poluźnione) bo inaczej przeszkadzają w pracy hamulca zasadniczego. Ma to na celu ograniczenie skoku tłoka przez możliwość jego wykręcania po hamowaniu i jednoczesne wypełnianie zacisku płynem hamulcowym. Jeśli jedna z dźwigni nie będzie odbijała do końca to hamowanie nie pozwoli na dokonanie tej czynności.i z czasem pedał będzie wpadał w podłogę. Po kilku dniach się odczuwa zmianę jego pozycji. Skuteczność hamowania się nie zmienia.

Ma się wrażenie odnośnie pompowania na zapalonym silniku do tego co Opisałeś. Jeśli puchną wężyki, to tak samo puchną przy odpowietrzaniu jak i po tak krótkim czasie. To się objawia słabszą skutecznością hamowania i zanikiem wspomagania nagłego hamowania jeśli jest w systemie pompy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziękuję za odpowiedź. Czyli teoretycznie poziom płynu hamulcowego powinien opaść po paru dniach w zbiorniczku?  To by wskazało winowajcę - czyli tylny zacisk.

Prawy tył była wymieniona linka hamulca, lewy jest nowy zacisk. Prawy tył nie blokuje koła po zwolnieniu hamulca ręcznego ale też nie odbija do końca tak z pół centymetra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pół centymetra jest luzu między działaniem i nie działaniem odkręcania tłoka. Może wystarczy tylko wyczyścić z piasku, zwolnić linkę, rozruszać dźwignie, żeby samotnie ( naciskiem sprężyny ) odbijała do końca. Można przy osi prysnąć środkiem penetrująco- smarującym. Może sam zacisk wewnętrznie działa poprawnie.

Miałem takie przypadki, gdzie używałem oryginalne zaciski regenerowane, które były trwalsze jak nowe podróby.

14 minut temu, bacablue napisał:

Czyli teoretycznie poziom płynu hamulcowego powinien opaść po paru dniach w zbiorniczku? 

Poziom płynu naturalnie się obniża, bo płyn wypełnia objętość po ścieraniu klocków i tarcz, ale nie następuje zmiana skoku pedału hamulca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy tył jest niby oryginalny TRW. Myślisz, że jest szansa jak go wyczyszczę i wróci do punktu skrajnego to skończy się problem wpadania pedału hamulca? Czy szukać nowego zacisku?

Edytowane przez bacablue
Dodanie treści.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bacablue napisał:

Lewy tył jest niby oryginalny TRW. Myślisz, że jest szansa jak go wyczyszczę i wróci do punktu skrajnego to skończy się problem wpadania pedału hamulca? 

Jak nie leży samoistnie w skrajnej pozycji to jest taka szansa. Na osi zbiera się piasek, który się zaciera i blokuje powrót. Może wewnętrzne kulki nie wysypały się z koszyka.  Jeśli będziesz musiał wymienić to tylko na oryginał lub regenerowane kupione za kaucją, którą odzyskasz po odesłaniu uszkodzonego oryginału ( innych nie regenerują). Szczegóły z dobrym warsztatem mogę podać na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwignia zacisku MUSI odbijać do końca, jeżeli nie będzie odbijać, to najłatwiej to wyczuć po dźwigni hamulca ręcznego, bo będzie miała jałowy luz na początku skoku. U mnie też ten objaw wystąpił, ale nie miałem tego wpadania hamulca. Nie wiem, może dlatego, że od razu wlazłem w kanał i tę dźwignię rozruszałem i dałem smar pod gumkę. Takie rzeczy są zasadnicze, bo i proste i darmowe do usunięcia. Później sprawdzamy trudniejsze tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!