Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli jak sugeruje kolega wyżej, zacisk by był zablokowany to po prostu auto hamowałoby gorzej ale pedał nie opadałby ani nie był miękki. 

 

Taki obajaw to albo powietrze w układzie, albo uszkodzone serwo (nieszczelne) lub pompa. .

nalezy również pamiętać o tym ze procedura odpowietrzania układów hamulcowych z ABS jest inna niż w autach bez tego systemu. 

Wlaczony zapłon i zaczynamy od najbliższego koła. Nie od najdalszego jak to było kiedyś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Jestem po serwisie. Przegląd okolic zacisków hamulcowych zrobiony. Wszystko jak fabryka. Zero rdzy czy innych uszkodzeń. Ponowne odpowietrzenie układu hamulcowego rozwiązało problem. Prawdopodobnie było gdzieś powietrze w układzie. Kazał pojeździć, jak sytuacja się powtórzy to weźmie się za wymianę pompy hamulcowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie. 

Wymieniona pompa hamulcowa na nową taka jak sugerowana. Dodatkowo wymieniony płyn, cały układ odpowietrzony i sprawdzony pod kątem wyciekow. Mam wrażenie że problem znów wraca czyli jednak to nie było to. Pedal łapie przy dość nisko. Jak wsiade do auta to po 3, 4 depnieciach pedal twadnieje ale nie tak jak w innych autach. Podczas jazdy też przypierwszym wciśnięciu nisko ale zaraz jak wcisne drugi raz lub tak gwałtownie to jest dobrze. Pomóżcie rozwiązać zagadkę. Znalazłem gdzieś wpisy że może odpowietrzanie clipem pomoże. Ewentualnie wymiana pompy abs lub serwa. Co sugerujecie? 

Znalazłem majstra z clipem na odpowietrzenie hamulców. Mówił, że miał kiedyś podobny przypadek i pomogło - zobaczymy.

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz i może to będzie jakaś wskazówką... Na biegu jałowym jak mocno wcisnę  i trzymam pedał hamulca to obroty spadają do około 500 i potem znów się podnoszą do około 800. Niby przewody wszystkie były sprawdzane i osłuchiwane okolice serwa. Jest to absolutnie nie wyczuwalne podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Lepiej od razu szukaj pompy ABS :) na podmianę ;)

Od miesiąca z tym walczę, co 3-4 dni odpowietrzałem hamulce, zero ubytków płynu, ale zauważalny ciemny płyn hamulcowy z jednego koła, więc wymieniono kolejno:

- tarcze i klocki przód + płyn cały

- zacisk koła tył lewy 

- pompa hamulcowa

i dalej nic...

Wczoraj zmieniono pompę ABS, i wszystko po 160km cacy ... ale... przebieg +60.000, więc zakup pompy ale przekładka elektroniki ze swojej pompy i będzie cacy  ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ciężko o niektóre numery pompy ABS na allegro do 1.4 tce praktycznie niedostępne:/ Czy ktoś poleci jakąś dobra firmę to regeneracji pompy ABS, która zajmuje się nie tylko sterownikami ale i hydrauliką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U siebie od czasu do czasu mam podobne odczucie, pierwszy centymetr, dwa jakby nic się nie działo. Jednak auto hamuje porzadnie,próbowałem kilka razy wykonać hamowanie awaryjne, auto staje w miejscu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witajcie ponownie. Powoli kończą mi się pomysły co z tymi hamulcami. Znowu pedał hamulca w podłodze. Trzeba parę razy podpompować i na chwilę jest dobrze. Z czynności które są zrobione:

- odpowietrzanie parę razy 

- wymiana zacisku lewy tył bo nie trzymał ręczny 

- wymieniona pompa hamulcowa przy serwo 

Majster twierdzi, że to nie serwo. Tłumaczy, że to może być pompa ABS.

Na pytanie jak odpowietrza hamulce mówi, że ma maszynkę z płynem hamulcowym i na podciśnienie. Nawet nie włącza zapłonu bo nie trzeba.

Co o tym sądzicie? Czy szukać kogoś z Clipem i odpowietrzać dodatkowo ABS? Czy to coś pomoże? Ja obstawiam serwo ale jemu jest to ciężko wytłumaczyć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bacablue napisał:

Majster twierdzi, że to nie serwo. Tłumaczy, że to może być pompa ABS.

Czy szukać kogoś z Clipem i odpowietrzać dodatkowo ABS? Czy to coś pomoże? 

Wymieniana była pompa więc konieczne jej odpowietrzenie clipem. Jeśli byłby otwarty obwód dla długotrwałej metody grawitacyjnej nie zawsze musimy to robić.

 

2 godziny temu, bacablue napisał:

Na pytanie jak odpowietrza hamulce mówi, że ma maszynkę z płynem hamulcowym i na podciśnienie. Nawet nie włącza zapłonu bo nie trzeba.

Bardzo dobra rzecz przy zmianie zacisku. Skutecznie działa jeśli nie dotykamy pedału hamulca w trakcje wymiany.

W lagunie czterokrotnie mi odpowietrzano  bo nie chciało zadziałać wspomaganie nagłego hamowania po odpięciu tylnej belki. 

U Ciebie jest pozostałe zapowietrzenie, a nie serwo o czym świadczy wielokrotne pompowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!