Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Panowie i Panie, czy ktoś może mi wyjaśnić NA CZYM polega tryb ECO? Poza spalaniem mniejszym o ok 0.5l (przy moim stylu jazdy) nie "widzę różnicy"... Czy w takim razie, np. jeżdżenie cały czas w trybie eco nie powoduje jakichś negatywnych skutków dla silnika? Czy sens ma lanie super racing paliwa odrzutowego do baku (żeby "poprawić" osiągi auta), a mieć włączone ECO? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to i tak dobrze, że potrafisz spalić mniej w trybie ECO :D

Wg instrukcji:

Cytat

Tryb ECO to funkcja optymalizująca zużycie paliwa. Zmienia sposób działania niektórych urządzeń pobierających energię elektryczną pojazdu (ogrzewanie, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy itd.) oraz działanie niektórych funkcji (przyspieszanie, zmiana biegów, regulacja prędkości, zwalnianie itd.). Ograniczenie przyspieszenia umożliwia jazdę miejską i  podmiejską z niskim zużyciem paliwa. Ograniczone użycie klimatyzacji pozwala na zmniejszenie zużycie bez pogarszania komfortu termicznego.

  • "przycina" przepustnicę - słabsze przyspieszanie
  • sugeruje wcześniejszą zmianę biegów - jeszcze bardziej zamula przyspieszanie
  • ogranicza wspomaganie - w czasie jazdy specjalnie nie widać różnicy
  • ogranicza klimę - prawie wcale nie chłodzi co przeczy temu cytatowi z instrukcji
  • i jeszcze jakiś pierdoły

Ja, żeby normalnie pojechać w trybie ECO muszę solidnie podkręcić obroty co skutkuje zwiększeniem zużycia. Już nie wspomnę o tym, że w gorące dni klimy nie czuć prawie wcale.

Generalnie (jak już kiedyś napisałem) włączając w samochodzie tryb ECO trzeba u siebie włączyć tryb "spocony kapelusz"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja na ECO jeżdżę tylko w trasie na tempomacie, w innych sytuacjach brak mi cierpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tryb ECO nie daje nic poza [cenzura]

Chyba że ktoś lubi jeździć na "kapelusza po 60".

 

Jak przełączyłem na ECO to u mnie spalanie wzrosło - bo żeby jakoś jechać trzeba dużo mocniej deptać gaz.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i Eco masz 100 kuca tylko ,A nie 130;( to podstawowa różnica 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam wersję 1.2 100KM, więc chyba nie spada w moim przypadku do np. 70? Jeżdżę 90% czasu po ekspresówkach. Mam stałą prędkość, nie potrzebuje strzelać spod świateł, ani wspinać się na wzgórza z 4 osobami na pokładzie i przyczepką na tyłku... 

Pytałem tylko dlatego, ponieważ jeśli wyczuwam różnicę w jeździe to jest ona znikoma, a na spalaniu mam oszczędności ~ 0.5-1.0l / 100km. Martwiło mnie tylko, czy ten ECO-tryb nie psuje w jakiś sposób silnika...

 

Dzięki za wasze odpowiedzi. Wszystkie były pomocne.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, on psuje tylko nerwy kierownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, radosny napisał:

Mam wersję 1.2 100KM, więc chyba nie spada w moim przypadku do np. 70? Jeżdżę 90% czasu po ekspresówkach. Mam stałą prędkość, nie potrzebuje strzelać spod świateł, ani wspinać się na wzgórza z 4 osobami na pokładzie i przyczepką na tyłku... 

Pytałem tylko dlatego, ponieważ jeśli wyczuwam różnicę w jeździe to jest ona znikoma, a na spalaniu mam oszczędności ~ 0.5-1.0l / 100km. Martwiło mnie tylko, czy ten ECO-tryb nie psuje w jakiś sposób silnika...

 

Dzięki za wasze odpowiedzi. Wszystkie były pomocne.

 

 

Ja mam 1.2 tce 130, w Eko 100 kuca, ale ja tylko sport używam bo reszta to porażka 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@bziku123 Dzięki Twojej wypowiedzi wiemy, że nie masz bladego pojęcia o tym o czym mówisz.

 

Tryby jazdy jedyne co zmieniają w kwestii silnika, to cyfrowe "położenie" przepustnicy, czyli wciskając gaz do połowy w trybie sport masz trochę więcej niż w trybie neutral i eco. Ale przy pełnym wciśnięciu na trybie neutral i sport masz tyle samo mocy. Mierzyłem przyspieszenia 0-100 chyba z 10 razy w obydwóch trybach i wyniki są identyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, lol19pl napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

No przyznaję, że nie znam się aż tak bardzo;) teraz już wiem ;) to już wiem czemu na Eko mam spalanie średnie 13l ;/ 

 

:lapka:

REGULAMIN: pkt. 5.13 - Prezes 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...