Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
Krzysztof28

Megane II phI Im done... Brak mocy

Recommended Posts

1.5 dci 86km, najsłabszy jednostka

Problem polega na tym że auto dostaje zastrzyk mocy przy 3,5tys obrotów, 

Ale od początku, 

2 lata temu auto zaczęło poszarpywac, brakowało mocy max 90km/h

Po jakimś czasie przestało, na kompie nic nie pokazało, oprócz świecy, że jest do wymiany, ale ze jest ciśnienie dobre to można poczekać bo auto nawet przy - 15 odpala na dotyk, pol roku później znów zaczęła tracić moc, ale miała przeblyski, tyd jeździła dobrze później kilka dni był problem, ostatnio już wogole nie reaguje, 

 

Od zakupu czyli 2015r pojawia mi się check injection, ale po wciśnięciu pedału gazu gaśnie, kocham te auto ale już mam powoli dosyć, 

Wraz z przyjacielem mechanikiem sprawdziliśmy

turbina jest ok,

czujnik doładowania jest okej, gruszke/zawór doładowania ciśnienia, jest ok

Egr wyczyszczony

Filtry nowe

Czujnik pedału hamulca wymieniony

Nie łapie lewego powietrza

Przepływomierza to nie ma, taak... Pierwszy raz się z tym spotkalem

 

Auto wygląda jakby nie mogło się wysrac, dopiero przy 3,5tys obrotów turbina dostaje tyle powietrza by się otwarla, 

Zauważyłem że rura która idzie do intercoolera za egr albo przed, na pewno za czujnikiem doładowania ciśnienia, przy dodawaniu gazu na postoju bardzo pecznieje, jakby coś było zamknięte, zrobię zdjęcie pozniej

Auto nie dymi, chodzi równo, na biegu jałowym normalnie się wkreca w obroty, na biegu nie

Tydzień temu patrzylismy ta gruszke doładowania, myśleliśmy że się zacina, dostawał powietrze by ją rozruszac, dawalismy mu wysokie obroty,

Auto załapał, wszystko było okej, tylko następnego dnia gdy ostygl już nie, dlatego myślę że to nie wina CPU, tylko coś się zacina, tego następnego dnia jechałem a2 jak dostał w pizd. e na wysokich obrotach auto się odmulilo, ale znów do ostygniecia

Więc co ja mogę jeszcze zrobic/sprawdzić? Potencjometr? 

Gdy jadę 90km/h stałym tempem, auto chce odzyskać moc spalanie chwilowe skacze, czuć jakby chciało jechać a nie mogło się wysrac... 

Powoli już ręce opadają, 

Jestem z Poznania, jeżeli ma ktoś jakiś pomysł to nawet mogę podjechac

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że  zacina się egr - nie domyka się. Silnik potrzebuje tlenu, a nie spalin, które go nie ciągną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Krzysztof28 napisał:

Od zakupu czyli 2015r pojawia mi się check injection,

1/ przy dużym przebiegu ( .200.000 km ) egr do wymiany na nowy lub do zaślepienia, ( może się ukruszyć i narobić bigosu),

2/ kontrola czystości paliwa w zbiorniku, tankowanie paliwa na sprawdzonych stacjach,

3/ jeżeli było ;

     - dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach ( < 50 km ) ,

     - uszkodzony lub niesprawny jest zawór odmy olejowej,

     - nieszczelny IC,

     - niewłaściwy olej,

     - niewłaściwy filtr oleju ;mann, knecht, purflux,

     - filtr paliwa markowy ;mann, knecht, purflux,

     - dochodzi do przytkania, przymulenia katalizatora,

       Wówczas turbo dostaje do wiwatu, narasta w nim ciśnienie, bo ma coraz trudniej aby przepchać spaliny, powietrze.

       Turbina przegrzewa się, siadają uszczelnienia turbo a kanały olejowe zapychają się od  spalonego oleju, następuje wywalanie oleju

         od strony gorącej turbiny i może dojść do zatarcia turbiny,

4/ Niedrożność katalizatora objawia się ;

     - muleniem, głównie w wyższych partiach obrotów, na wyższych biegach...
     - zabetonowany KAT, może sprawić, że turbo praktycznie przestanie pompować a auto nie będzie chciało jeździć,

     - następuje wzrost zużycia paliwa,

     - może być powodem uszkodzenia turbiny,

       Może pomóc wielokrotny wypad za miasto i jazda z wysokimi obrotami silnika lub wymiana na nowy,

5/ kontrola szczelności wężyków podciśnieniowych; egr, turbiny, vacum .

      Uszkadzają się w miejscu mocowania. Pomaga obcięcie uszkodzonego końca i założenie go z powrotem,

6/ kontrola sprawności czujnika ciśnienia doładowania i szczelność jego montażu,

6/ kontrola układu zasilania paliwem pod kątem obecności opiłków metalu w paliwie;

      Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...