Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Im done... Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

1.5 dci 86km, najsłabszy jednostka

Problem polega na tym że auto dostaje zastrzyk mocy przy 3,5tys obrotów, 

Ale od początku, 

2 lata temu auto zaczęło poszarpywac, brakowało mocy max 90km/h

Po jakimś czasie przestało, na kompie nic nie pokazało, oprócz świecy, że jest do wymiany, ale ze jest ciśnienie dobre to można poczekać bo auto nawet przy - 15 odpala na dotyk, pol roku później znów zaczęła tracić moc, ale miała przeblyski, tyd jeździła dobrze później kilka dni był problem, ostatnio już wogole nie reaguje, 

 

Od zakupu czyli 2015r pojawia mi się check injection, ale po wciśnięciu pedału gazu gaśnie, kocham te auto ale już mam powoli dosyć, 

Wraz z przyjacielem mechanikiem sprawdziliśmy

turbina jest ok,

czujnik doładowania jest okej, gruszke/zawór doładowania ciśnienia, jest ok

Egr wyczyszczony

Filtry nowe

Czujnik pedału hamulca wymieniony

Nie łapie lewego powietrza

Przepływomierza to nie ma, taak... Pierwszy raz się z tym spotkalem

 

Auto wygląda jakby nie mogło się wysrac, dopiero przy 3,5tys obrotów turbina dostaje tyle powietrza by się otwarla, 

Zauważyłem że rura która idzie do intercoolera za egr albo przed, na pewno za czujnikiem doładowania ciśnienia, przy dodawaniu gazu na postoju bardzo pecznieje, jakby coś było zamknięte, zrobię zdjęcie pozniej

Auto nie dymi, chodzi równo, na biegu jałowym normalnie się wkreca w obroty, na biegu nie

Tydzień temu patrzylismy ta gruszke doładowania, myśleliśmy że się zacina, dostawał powietrze by ją rozruszac, dawalismy mu wysokie obroty,

Auto załapał, wszystko było okej, tylko następnego dnia gdy ostygl już nie, dlatego myślę że to nie wina CPU, tylko coś się zacina, tego następnego dnia jechałem a2 jak dostał w pizd. e na wysokich obrotach auto się odmulilo, ale znów do ostygniecia

Więc co ja mogę jeszcze zrobic/sprawdzić? Potencjometr? 

Gdy jadę 90km/h stałym tempem, auto chce odzyskać moc spalanie chwilowe skacze, czuć jakby chciało jechać a nie mogło się wysrac... 

Powoli już ręce opadają, 

Jestem z Poznania, jeżeli ma ktoś jakiś pomysł to nawet mogę podjechac

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Krzysztof28 napisał:

Od zakupu czyli 2015r pojawia mi się check injection,

1/ przy dużym przebiegu ( .200.000 km ) egr do wymiany na nowy lub do zaślepienia, ( może się ukruszyć i narobić bigosu),

2/ kontrola czystości paliwa w zbiorniku, tankowanie paliwa na sprawdzonych stacjach,

3/ jeżeli było ;

     - dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach ( < 50 km ) ,

     - uszkodzony lub niesprawny jest zawór odmy olejowej,

     - nieszczelny IC,

     - niewłaściwy olej,

     - niewłaściwy filtr oleju ;mann, knecht, purflux,

     - filtr paliwa markowy ;mann, knecht, purflux,

     - dochodzi do przytkania, przymulenia katalizatora,

       Wówczas turbo dostaje do wiwatu, narasta w nim ciśnienie, bo ma coraz trudniej aby przepchać spaliny, powietrze.

       Turbina przegrzewa się, siadają uszczelnienia turbo a kanały olejowe zapychają się od  spalonego oleju, następuje wywalanie oleju

         od strony gorącej turbiny i może dojść do zatarcia turbiny,

4/ Niedrożność katalizatora objawia się ;

     - muleniem, głównie w wyższych partiach obrotów, na wyższych biegach...
     - zabetonowany KAT, może sprawić, że turbo praktycznie przestanie pompować a auto nie będzie chciało jeździć,

     - następuje wzrost zużycia paliwa,

     - może być powodem uszkodzenia turbiny,

       Może pomóc wielokrotny wypad za miasto i jazda z wysokimi obrotami silnika lub wymiana na nowy,

5/ kontrola szczelności wężyków podciśnieniowych; egr, turbiny, vacum .

      Uszkadzają się w miejscu mocowania. Pomaga obcięcie uszkodzonego końca i założenie go z powrotem,

6/ kontrola sprawności czujnika ciśnienia doładowania i szczelność jego montażu,

6/ kontrola układu zasilania paliwem pod kątem obecności opiłków metalu w paliwie;

      Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam,

 

Jak się zakończył ten problem ? Czy usterka została usunięta ?

Mam ten sam problem i taki sam silnik 1.5 dci 86KM 2010 z wastegate`m czyli turbo bez zmiennych geometrii.

Mam jednak przepływomierz... 

Sprawdziłem u siebie prawie wszystko . EGR- wyczyściłem - podmieniłem z używanym , było to samo,

Sprawdziłem turbo - zero luzów po stronie kompresji i wogóle ładnie wygląda.

Wymieniłem intercooler - też nie wiele się zmieniło ,

Wymieniłem filtr powietrza, olej z filtrem, nic to nie zmienilo .

SPrawdzilem rure z przeplywomierza do turbo czy ma jakies dziury - nic nie bylo, docisnalem odme ... Nic praktycznie nie zmienilo.

SPrawdzilem tez przeplywomierz , czyscilem i podmienialem z innym uzywanym z allegro - nic nie zmienilo - troche za malo pokazuje do 2000 obrotow z zadanymi wartosciami , ale roznice typu 100jednostek max

 

To 5 i 4 kolumna od konca ( AMF zadana, AMF obecna ), 3. od konca to obroty. Czy to moze byc wina takich wskazan przeplywomierza ? WIdac tutaj ze turbo jakby powoli wstaje

 

9,14    ""     37.4     996     80.8     100     515     552.8     1130     1035     1138     440     417.2     1004     0    -4.00782013685239
10,22    ""     37.4     995     80.8     100     627.2     649.5     1182     1076     1168     489     430.4     1163     0    -4.00782013685239
11,28    ""     37.3     995     80.8     100     779.8     801.1     1329     1146     1293     569     483.6     1348     0    -4.00782013685239
12,34    ""     37.2     995     81.1     100     854.3     862.6     1515     1256     1485     666     513.2     1558     0    -4.00782013685239
13,42    ""     37     995     81.1     100     999.8     889     1917     1459     1850     780     620.8     1810     0    -4.00782013685239
14,48    ""     36.7     996     81.1     100     1160.8     1174.6     2212     2042     2184     840     834.9     2135     0    -4.00782013685239
15,04    ""     36.4     995     81.3     100     1239.9     1233.9     2227     2328     2223     840     905.8     2331     0    -4.00782013685239
16,13    ""     35.4     995     81.3     100     1377.4     1363.6     2253     2486     2251     840     976.1     2679     0    -4.00782013685239
17,21    ""     34.4     995     81.3     100     1510     1539.4     2260     2408     2260     840     921.2     3026     0    -4.00782013685239
18,29    ""     33.4     995     81.6     100     1600     1598.7     2251     2304     2252     840     852.3     3340     0    -4.00782013685239
19,36    ""     32.7     995     81.6     100     1600     1609.7     2239     2285     2241     837     817.6     3606     0    -4.00782013685239
20,42    ""     32     995     81.8     100     1600     1598.7     2230     2252     2231     811     774.8     3841     0    -4.00782013685239
21,52    ""     31.5     995     82.1     100     1600     1611.9     2212     2178     2230     786     744.7     4066     0    -4.00782013685239
22,08    ""     31.2     995     82.1     100     1600     1603.1     2159     2184     2172     767     729     4157     0    -4.00782013685239
23,15    ""    

 

Aha wymienilem tez elektrozawor wastegate - zero zmian .

Jeszcze zdjecie kompresji turbo

IMG_20200717_170849299.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jakimś specjalistą od TURBO (ponoć ta "moja" jest nieśmiertelna), ale jak zobaczyłem tę Twoją tabliczkę to ona dobrze nie wygląda. Ona stała w wodzie? Aż się przyjrzałem na swoja i jest jak nowa. Tylko moja jest w kolorze niebieskim. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że tabliczka nie jest żadnym wyznacznikiem, tylko piszę, że nie powinna wyglądać tak jak wygląda. Na zdjeciu moja po prawie 10 latach. Coś tu masz nie halo.

 

turbo.jpg

Edytowane przez omega
dodanie treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, corrado napisał:

Tak, był problem kiedys z przelaniem oleju i wyciekal przez odme olej z pokrywy zaworow.

 

1/ Olej zapobiega korozji a nie jest jej przyczyną;

        - sprawdź stan styków w UPC,

2/ Konieczność sprawdzenia prawidłowości;

        - ustawienia rozrządu na tzw; blokady,

       -  ustawienia pompy wtryskowej na znaki,

3/ Kontrola czujnika ciśnienia doładowania (  Ccd  ), który ma wpływ ( podobnie jak przepływomierz ) ;

     a/ na wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

     c/ decyduje o wielkości sygnału do elektrozaworu podciśnienia turbiny,

    d/ na elektrozawór  egr,

4/ Zazwyczaj błąd tego czujnika polega na;

      -  jego zabrudzeniu,

      -  jego nieszczelności montażu - można uszczelnić silikonem wysokotemperaturowym,

      -  zaśniedziałych stykach,

      -  uszkodzeniu kabelka w wiązce, która dochodzi do tego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wiadomość Andrzej-2010

 

1/ Olej zapobiega korozji a nie jest jej przyczyną;

        - sprawdź stan styków w UPC,

 

Co to jest UPC ?

 

2/ Konieczność sprawdzenia prawidłowości;

        - ustawienia rozrządu na tzw; blokady,

       -  ustawienia pompy wtryskowej na znaki,

 

Rozrząd był wymieniany 20tys km temu - musiałby się przestawić choć miałem jedną kolizję ( walnięcie w bok więc ewentualnie wtedy), poza tym świetnie odpala itd.. Nie ma z tym problemów, więc raczej nie to . Auto po wymianie miało bardzo dobre przyspieszenie.

 

 

3/ Kontrola czujnika ciśnienia doładowania (  Ccd  ), który ma wpływ ( podobnie jak przepływomierz ) ;

     a/ na wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

     c/ decyduje o wielkości sygnału do elektrozaworu podciśnienia turbiny,

    d/ na elektrozawór  egr,

 

TU podmieniałem ten czujnik na inny używany i nie było zmiany w odczytach itd ... Być może jest jakiś opór nieporządany w wiązce idącej z MAP do ECU ? To sprawdzić ? Sam czujnik podłączony dobrze i nie było dziur wokól - wczoraj sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, corrado napisał:

Co to jest UPC ?

To " rozdzielnia mocy " obok aku, w skrzynce plastikowej,

38 minut temu, corrado napisał:

Auto po wymianie rozrządu miało bardzo dobre przyspieszenie.

To kiedy się zepsuło??

Warto sprawdzić, bo mogło przeskoczyć o 1 ząbek???

41 minut temu, corrado napisał:

Być może jest jakiś opór nieporządany w wiązce idącej z MAP do ECU ?

Sprawdzić wiązkę od ccd i przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozdzielnia mocy, czyli ECU ?

Wg mnie objawy narastały w czasie , czyli auto słabło . Ale jeszcze pamiętam rok temu o wiele lepiej "ciągnęło" i było więcej również na pomiarze hamowni drogowej przez aplikacje Perfexpert na tej samej drodze , więc to nie tylko moje odczucia subiektywne.

Sprawdzę więc wiązkę MAP i MAF do ECU czy nie ma przebić i dodatkowych oporności choć nie sądze, prędzej skusiłbym się , że może jest gdzieś nieszczelnośc choć tego nie widzę ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na b.jałowym ciśnienie doładowania powinno być ok .1 bar ,

W czasie jazdy, przy dużym obciążeniu ;

       - dla  1,5 dci / 85 KM - powinno być ok. 2,3 bar - absolutne ciśnienie doładowania.  

16 minut temu, corrado napisał:

prędzej skusiłbym się , że może jest gdzieś nieszczelnośc choć tego nie widzę ... ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tyle jest.Auto jest po chipie choć tego nie widać na logach powyżej to na pewno tez ciśnienie na magistrali jak i doladowanie musiało być trochę zwiększone.

 

Auto odczytuje ok 2.5bara przy 2500obrotow trochę za późno wg mnie i wcześniej ma opóźnienie w doładowaniu do tych 2.1tys obrotów sięgające 0.4bara...

 

Myślę że to właśnie brak tego dołu przekłada się na brak "wykorzystania nowej mapy wtrysków".Tylko nie wiem czemu tak się dzieje już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

      - ilość zasysanego powietrza za pomocą ; przepływomierza, ccd, 
     -  temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

     -  prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału ;

            -  duży wpływ ma ustawienie wstępne pompy wtryskowej,

Warto sprawdzić;

   -   czy nie ma pęcherzy powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

   -   czy ciśnienie na wolnych obrotach jest  ok. 230 bar do 250 bar ,

   -   czystość łączy przy pompie wtryskowej,

Jeżeli te proste zabiegi nie pomogą , to konieczna wizyta u kumatego mechanika z clipem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę było małych pęcherzyków powietrza w przewodach paliwowych ale sprawdzę dokładniej przy wymianie filtra paliwa. Jakby co to jak się ich pozbyć do końca?czy odpowietrzanie pompka w komorze silnika nie wystarczy?

 

Przestawienie na pompie wtryskowej raczej wykluczam bo to byłoby mega dziwne, że sama by się przestawiła.Auto ma rozrząd sprzed 20tys.

 

Ciśnienie takie jest na pewno na wolnych obrotach, ale mogę jeszcze dziś raz sprawdzić czy to w logach czy po podłączeniu ddt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, corrado napisał:

Troszkę było małych pęcherzyków powietrza w przewodach paliwowych ale sprawdzę dokładniej przy wymianie filtra paliwa.

Musi być 100 % szczelność na tym odcinku,

5 minut temu, corrado napisał:

Przestawienie na pompie wtryskowej raczej wykluczam bo to byłoby mega dziwne, że sama by się przestawiła.

Jeżeli była prawidłowo ustawiona ;

    - to wystarczy, że pasek przeskoczy o 1 ząbek i już rozrząd jest przestawiony, a tym samym pompa wtryskowa,

    - nawet łańcuch rozrządu wypracowany, potrafi przeskoczyć o kilka zębów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!