Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Im done... Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Przy sprawnych zaworkach przelewowych wtryskiwaczy ;

     -  nie nakapie więcej niż 6 - 10 ml po dwóch minutach albo i mniej, 

    -  dla systemu delphi wg; procedury clipa powinno być < 35 ml,

    -  nierównomierność pomiędzy wtryskami może wynosić max 30 %, 

2/ Przy użyciu interfejsu diagnostycznego należy ;

     - pomierzyć tzw '' korekty wtryskiwaczy „ czyli sprawność rozpylaczy wtrysków ;

           - dla silnika 1,5 dci normą jest 1,0 +/- 0,7.

Przepraszam, że się wtrącam ale chyba kolega miesza stary układ wtryskowy delphi z systemem Siemensa. Bo podajesz wartości przelewów dla starego delphi a korekty dla Siemensa. Jeżeli się mylę to sorry.   @corrado posiada w swoim silniku 1,5 dci nowszy system delphi DCM 3,4 a tam normy są trochę inne. Nie wiem jak jest w DCM 3,4 ale w starszym delphi korekty wtryskiwaczy nie są odczytywane.

Co do problemu @corrado to warto sprawdzić czy rurka doprowadzająca powietrze do kolektora ssącego ta z nierdzewki w kształcie fajki nie jest czasem zabita nagarem zwłaszcza w miejscu gdzie wchodzi do kolektora ssącego. Do EGR i koektora jest mocowana na wcisk. 

Gumowe rury do intercullera po dodaniu gazu mają "puchnąć", to jest prawidłowo, lekkie pocenie się w miejscach połączeń jest jakby normą przy tym przebiegu i nie mają większego wpływu na pracę silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.07.2020 o 09:47, corrado napisał:

Mam ten sam problem i taki sam silnik 1.5 dci 86KM 2010

Z tego rocznika był już DCM 3,4 czyli rozumiem, że masz megane II a nie III. Stary awaryjny układ delphi to DDCR. Nie zmienia to faktu, że przelewy masz bardzo dobre a korekt wtryskiwaczy nie podejrzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dacie duster (pisalem już o tym w tym wątku) 1.5dci z 2010r , kladali tam jeszcze dcm1.2 do końca kwietnia 2010.

Z tego co widzę na ddt2000 to korekty na wolnych obrotach też mam w normie.

"dla silnika 1,5 dci normą jest 1,0 +/- 0,7."

Jesli to dotyczy wolnych obrotów i mojego silnika to też się sprawdza . 

 

Jesli chodzi o rurkę dolotu z EGR do kolektora ssącego to była czyszczona i było trochę nagaru tylko na ściankach w lekkim oleju ale nic wielkiego.

 

 

 

Edytowane przez corrado
Pytanie aniawy o rurkę egr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, corrado napisał:

Jeśli końcówki wtryskiwaczy , to teraz który jest podejrzany i ma iść do sprawdzenia ?

I jak to w ogóle się sprawdza , ile kosztuje sprawdzenie i ile wymiana końcówki ?

Zobacz np; Wtryskiwacze Common Rail Delphi ,

   - Próba przelewowa wtryskiwaczy wyszła OK,

Do sprawdzenia masz moje zalecenia z 30.07.2020 r,

13 godzin temu, corrado napisał:

Myślę jednak , że to gdzieś nieszczelność w układzie doładowania , bo coś świszczy jakby

 - ale słabo słychać bo mam nieźle wytłumioną maskę i gródź silnika ;)

Było już szereg przypadków gwizdania, świstania ;

   - należy zdemontować cały układ dolotowy,

  -  przeczyścić go dokładnie,

  -  złożyć i będzie po problemie np; Problem z turbiną 

Uszkodzona membrana zaworu odmy olejowej, może być powodem świszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przeciąga się przesyłka pompki z manometrem i zaworu z dętki rowerowej ... Mam nadzieję, że jakoś po weekendzie uda mi się w końcu zrobić test szczelności układu doładowania...

Sam już czekam z niecierpliwością! Mam nadzieję,że znajdę nieszczelność gdzieś...

 

Znalazłem dwie nieszczelności na łączeniu rury z intercoolerem wyjścia  i drugie rury z kolektorem/EGR. Zdałem cała długa rurę z auta ... Nie znalazłem jej nieszczelnosci pod słońce. Widocznie uwidaczniały się po scisnieciu opaskami na aucie i nie były jeszcze duże.wyczyscilem je , okleilem mocna taśma wzmacniana i skręciłem znów na aucie. Nie wiem czy jest spora poprawa raczej nie. Ale być może moja "naprawa" się znów rozszczelniła . Czy kupić mimo wszystko nowy wąż np z rozbitego auta czy naprawiać jakoś ten który mam, mimo że nie widzę dziur tak naprawdę ale po napompowaniu dętki słyszałem syczenie i przykładałem palce i dźwięk syku się zmieniał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, corrado napisał:

  Czy kupić mimo wszystko nowy wąż np z rozbitego auta czy naprawiać jakoś ten który mam, mimo że nie widzę dziur tak naprawdę

- ale po napompowaniu dętki słyszałem syczenie i przykładałem palce i dźwięk syku się zmieniał...

Wszelkie naprawy na częściach używanych niosą ryzyko niejednoznaczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nikt nie spojrzał w logi ?

Podobno tnie ciśnienie paliwa przy ok.1500-1800obrotów o tak mniej więcej 100barów.

Czy tego nie widzieliście ?

 

Wklejam jeszcze inny log dokładniejszy robony z większą częstotliwością zbierania danych... 

 

 

 

4224028900_1595927434.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2020 o 15:32, Andrzej-2010 napisał:

1/Wg; Twoich danych ;

    a/ sprawne są;

          -  przepływomierz, egr, ccd, 

          -  podmieniony intercooler,

          -  turbo - zero luzów po stronie kompresji i w ogóle ładnie wygląda,

    b/ oleju nie bierze,

2/ Należy przeprowadzić sprawdzenie wtryskiwaczy metodą na przelew. 

 

4 godziny temu, corrado napisał:

Dlaczego nikt nie spojrzał w logi ?

Nie za bardzo rozumie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w logi... zamieszczałem je również na początku ... 

Są dam dane wartości między innymi ciśnienia RAIL zadanego i otrzymanego ... nikomu nie rzuciło się w oczy , że jest za mało w tych 1700-1900 obrotów?

Później się "wyrównuje" ale jest "zacięcie" jakieś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.08.2020 o 16:24, corrado napisał:

Później się "wyrównuje" ale jest "zacięcie" jakieś

Cały czas rzucało mnie się w oczy!!!

Wg ;mnie koniecznie należy ; ( 30.07.2020 )

  -  poza szczelnością węży powietrznych,

  -  kontrola poprawności ustawienia rozrządu;

          -  ustawienie pompy wtryskowej  w silniku 1,5 dci na znaki ;

           -   chodzi o pulsowanie paliwa,

  -  pomiar ciśnienia oleju ;

         -  były przypadki braku drożności magistrali olejowej turbiny;

               -  niedrożna magistrala - to turbina słabsza - szczególnie przy niskich obrotach,

               -  możliwie, że siadła pompa olejowa - od 07/2006 wprowadzono mocniejszą pompę,

 - zaślepienie egr - proponowane wcześniej.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

1. węże już szczelne - sprawdzałem pompką od roweru i ładnie trzymało ciśnienie :o

2. myślałem o sprawdzeniu rozrządu - nie mam jednak teraz blokad i nie mogę teraz sprawdzić, ale może faktycznie trochę przesunięty.

3. pomiar ciśnienia oleju - nie robiłem i nie wiem jak to zrobić - ale może trzeba będzie zlecić jakiemuś warsztatowi ?

Czy można jakoś samemu ?

4. zaślepienie egr - robiłem tak, że podłączyłem obok inny zapasowy egr stary a drugi oczywiście był w silniku zamknięty więc = zaśliepiony i nic to nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.07.2020 o 09:25, Andrzej-2010 napisał:

2/ Warto zainteresować się ;

      a/ czujnikiem ciśnienia spalin przed turbiną ;

             -  ma wpływ  na ; ciśnienie doładowania, moc silnika,

              -  warto sporządzić wykresy wskazań ; map sensora i czujnika ciśnień przed turbiną,

      b/ oraz  rurkę czerwoną prowadzącą do tego czujnika, 

            - musi być kompletna, 

            - drożna,

           -  bez załamań i skrzywień.

 

Ten punkt został przemilczany,

57 minut temu, corrado napisał:

2. myślałem o sprawdzeniu rozrządu ;

      - tam jest pasek gumo-podobny,

3. pomiar ciśnienia oleju ;

      - w miejsce czujnika ciśnienia oleju wkręcić manometr,

4. zaślepienie egr 

    - robiłem tak, że podłączyłem obok inny zapasowy egr stary a drugi oczywiście był w silniku zamknięty

       więc = zaśliepiony i nic to  nie zmieniło,

    - należy zaślepić  albo zastosować nowy  -  aby mieć 100 % pewności 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. U mnie nie ma czujnika ciśnienia spalin przed turbiną . Jest tylko czujnik ciśnienia powietrza dolotowego ( MAP ), auto jest bez FAPu - taka wersja silnikowa - nie ma też od jakiegoś czasu też katalizatora.

2. Tak wiem jest pasek gumo-podobny wzmacniany oczywiście . Muszę załatwić blokady na wał korbowy i ewentualnie na wałek rozrządu ale może nawet i bez nich byłoby coś widać.

Ale będę musiał poczekać z tym aż się cieplej zrobi . Przypuszczam , że na wałku rozrządu z pompą paliwa nikt z mechaników nie spieprzył tego przy zakładaniu bo to widać normalnie od razu - są kropeczki i ileś tam ząbków odległości między nimi - chyba 19 z tego co pamiętam, ale mogli spieprzyć ustawienie wału korbowego w stosunku do wałka rozrządu i pompy.

3. OK. Ile powinno wyjść ciśnienie w takim razie - na wolnych obrotach powinno się mierzyć ? 

4. Można spróbować zaślepić jeszcze ale to nic nie zmieni na 100%. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, corrado napisał:

mogli spieprzyć ustaiwenie wału korbowego w stosunku do wałka rozrządu i pompy.

Pasek się wypracowuje ;

   -  nawet łańcuch wypracowany przeskoczy,

28 minut temu, corrado napisał:

Ile powinno wyjść ciśnienie w takim razie - na wolnych obrotach powinno się mierzyć ? 

Silnik rozgrzany do ok;90 C, wolne obroty, ciśnienie dla megan III ;

     - ok;  2,5 bar - dla ok; 900 obr/min    -  bardzo istotna wartość, 

    -  ok;  4,5 bar - dla ok; 3500 obr/min  -  mniej istotne,

36 minut temu, corrado napisał:

4. Można spróbować zaślepić jeszcze ale to nic nie zmieni na 100%. 

 

Zaślepić należy sprawny egr ;

   - komputer silnika może nic nie pokazać ( żadnego błędu ) bo możliwe, że egr działa, ale w ograniczonym zakresie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!