Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Im done... Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem cyka i działa na tip top , ten podmieniany również. Mierzyłem też opór tej cewki na zaciskach plusa i minusa i byla taka jak w manuał service Dacii.

 

Temperatury płynu chlodzacego , paliwa i powietrza wszystkie rano na zimno są równe i tożsame z temp otoczenia.

Później oczywiście rosną sobie te paliwa i płynu chłodzącego w miarę pracy silnika a temp płynu taka sama na zegarach jak i ta w ddt2000.

Wymieniałem poza tym termostat z czujnikiem temp płynu chłodzącego około 1.5r temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to nie czujniki pedałów hamulca i sprzęgła... sprawdzałem na ddt2000. Po wymianie filtra paliwa ciśnienie na rail pressure jest bliżej zadanego czyli to dobra zmiana ale nadal bez wpływu na moc auta.

Powoli się już poddaję i tracę nadzieję ... Będę rozkręcał katalizator, sprawdzę przy okazji w jakiej kondycji jest koło wydechu turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, corrado napisał:

Powoli się już poddaję i tracę nadzieję ...

Z byle powodu tracić nadzieje ???

1/ Co z próbą przelewową wtryskiwaczy czy ich korektami ???

2/ Proponuje pomiar ciśnienia oleju ;

       -  na wolnych obrotach,

       -  na wyższych obrotach,

3/ Na jakim oleju jeździsz??

      -  marnej jakości olej,

      -  jazda po mieście i krótkie trasy ,

      -  może pozapychać tzw magistralę olejową turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz płata już figle , czuć że obcina on dawkę też bo na dole do ok 1800obr jest gorzej niż bez przeplywomierza , naciskam gaz a on czeka...

Dzisiaj wywaliłem kata , jest lepiej , szybciej się wkreca i ma więcej mocy na 4,5tym biegu. turbina po stronie gorącej bez luzów dotykałem....i mam fotki poniżej...

Zobaczyłem też zapocenie przy intercoolerze te opaski za słabe jednak widzę ... Prawda? Nie może się pocić na łączeniach?

Jeżdżę na elf Evolution 900nf 5w40

Zmieniam olej co 10tys.

 

Próby przelewowej nie robiłem,  muszę kupić strzykawki albo jakieś buteleczki. Kupiłem w Castoramie przewód fi 4mm 2metry... 

 

IMG_20200727_155210812.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapocenie to spadek w sprężaniu powietrza nie mniejszy jak 0,5 bara, czyli przeliczając na moc to bardzo dużo. W pracy przepływomierza zawsze jest opóźnienie, bo pomiar masy powietrza jest zależny od obrotów turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2020 o 15:40, corrado napisał:

Tak oleju nic nie bierze od wymiany do wymiany , wczoraj sprawdzałem też to mimo ostatniego bytowania i męczenia auta

na pomiarach logów, to ciągle ten sam stan w połowie bagnetu między min a max.

Czyli jest OK,

Silniki dci ;

  -  nie lubią maksymalnego stanu oleju silnikowego,

  -  a jeszcze bardziej, gdy olej na miarce sięga ponad max,

1 godzinę temu, corrado napisał:

Zobaczyłem też zapocenie przy intercoolerze te opaski za słabe jednak widzę ... Prawda? Nie może się pocić na łączeniach?

Warto by załączyć zdjęcie,

  -  jeżeli jest nie duże, to  wytrzeć wszystko do sucha, dociągnąć opaski,

  -  możliwe że problem pojawił się chwilowo przy mocnym gazowaniu,

1 godzinę temu, corrado napisał:

Jeżdżę na elf Evolution 900nf 5w40

 

Polecam markowy olej Valvoline Syn Power 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.07.2020 o 18:54, jabrze napisał:

Zapocenie to spadek w sprężaniu powietrza nie mniejszy jak 0,5 bara, czyli przeliczając na moc to bardzo dużo. W pracy przepływomierza zawsze jest opóźnienie, bo pomiar masy powietrza jest zależny od obrotów turbiny.

To jest pewne ,ze to taka strata w ciśnieniu doładowania?

Wydaje mi się tez,ze często mialem tam zapocenie - od tylu rury z intercoolera.

Spróbuje to sprawdzić pompka i dętka z zaworkiem pompujac układ. Później będę nasluchiwal syczenia.

 

Dnia 27.07.2020 o 19:57, Andrzej-2010 napisał:

Czyli jest OK,

Silniki dci ;

  -  nie lubią maksymalnego stanu oleju silnikowego,

  -  a jeszcze bardziej, gdy olej na miarce sięga ponad max,

Warto by załączyć zdjęcie,

  -  jeżeli jest nie duże, to  wytrzeć wszystko do sucha, dociągnąć opaski,

  -  możliwe że problem pojawił się chwilowo przy mocnym gazowaniu,

Polecam markowy olej Valvoline Syn Power 5W40.

 

Czy zmieniać na tenże olej juz teraz?

Czy jeszcze cos sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, corrado napisał:

To jest pewne ,ze to taka strata w ciśnieniu doładowania?

Wydaje mi się tez,ze często mialem tam zapocenie - od tylu rury z intercoolera.

Spróbuje to sprawdzić pompka i dętka z zaworkiem pompujac układ. Później będę nasluchiwal syczenia.

Paliwa i powietrza szło dużo, tylko mocy nie było, bo masa pomijała cylindry. Dobrze, że nie masz dpf.

Musi wytrzymać minutę na ciśnieniu 2,5 Bara. Nie ma mowy o zapoceniach w układzie doładowania. W nowszym technologicznie samochodzie od razu wywali emisję spalin lub błąd wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, corrado napisał:

Czy zmieniać na tenże olej juz teraz?

Olej markowy jest w każdym momencie lepszy,

    - filtr oleju również markowy; mann, knecht, purflux,

11 godzin temu, corrado napisał:

Czy jeszcze cos sprawdzać?

Zapocenia w układzie doładowania muszą być pod kontrolą ;

   - wytrzeć miejsca zapocenia, 

   - dociągnąć opaski,

   - obserwować,

Wpływ na moc w dolnym zakresie obrotów ma;

    -  kontrola ustawienia rozrządu ; różnica jednego ząbka jest nie wykrywalna przez większość urządzeń,

    -  próba przelewowa wtryskiwaczy oraz ich korekty,

    -  przytkana magistrala olejowa turbiny ; pomiar ciśnienia oleju dużo powie o stanie układu smarowania,

    -  nie w pełni sprawny zawór egr ;

Najczęściej porcja spalin z egr-u wraca do silnika przy;

    - niskim i średnim obciążeniu, zwłaszcza w średnim zakresie obrotów,

    - najczęściej zawór  egr blokuje się w pozycji otwartej, co wiąże się z mocno odczuwalnymi objawami,

1/ Proponuje zdemontować zawór egr; 

     a/ domknąć go ręcznie dokładnie,

     b/ zamontować i wyciągnąć wtyczkę z egr-a,

            -  będzie palił się " serwis '' ale nie powinno być ;

                  - problemów z duszeniem się auta na niskich prędkościach,

                 -  oraz z mułowatym silnikiem,

     c/ należy tą sytuację potraktować jako zaślepienie egr;

            -  w kanale gdzie egr wrzuca spaliny w dolot  jest zazwyczaj bardzo dużo sadzy,

2/ Warto zainteresować się ;

      a/ czujnikiem ciśnienia spalin przed turbiną ;

             -  ma wpływ  na ; ciśnienie doładowania, moc silnika,

              -  warto sporządzić wykresy wskazań ; map sensora i czujnika ciśnień przed turbiną,

      b/ oraz  rurkę czerwoną prowadzącą do tego czujnika, 

            - musi być kompletna, 

            - drożna,

           -  bez załamań i skrzywień.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, corrado napisał:

Czy zmieniać na tenże olej juz teraz?

Czy jeszcze cos sprawdzać?

daj sobie spokój ze słuchaniem rad typu zmiany oleju na inny 'markowy', bo mnie śmiech ogarnia. Te wszystkie oleje 5w30/40 są produkowane na jedno kopyto i mają zbliżone parametry i nie sugeruj się takimi marketingowymi hitami i wynalazkami internetowymi jak valvoline czy inny motul. Najważniejszy żeby olej był oryginalny, pewny. Dużo jest podróbek.

Co do twojego problemu z brakiem mocy poniżej 2500 obr, to podobny przypadek miał znajomy, ale w fordzie. Straszny muł do ok 2000 obr, powyżej jakoś jechał. Wszystko miał sprawne, szczelne, zero błędów na desce. Egr zaślepiony, katalizator wywalony, efektu brak. Był nawet na aktualizacji mapy wtryskowej w serwisie, oczywiście bez zmian. Nie miałem już punktu zaczepienia i powoli rozkładałem ręce. Finalnie okazało się, że w dwóch końcówkach wtryskiwaczy były przytkane otworki. Rzekomo samo wyczyszczenie w myjce nie dawało pożądanego efektu i trzeba było je wymienić. Po zabiegu jeździ jak należy.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem test przelewowy i było wszędzie tak samo na każdym razem z tym co było w rurkach łączących pojemnik z listwa :

9ml 

8-9ml

9ml

9ml

przez równe 2min tyle nalecialo

 

Jeśli końcówki wtryskiwaczy , to teraz który jest podejrzany i ma iść do sprawdzenia ?

I jak to wogóle się sprawdza , ile kosztuje sprawdzenie i ile wymiana końcówki ?

 

Myślę jednak , że to gdzieś nieszczelność w układzie doładowania , bo coś świszczy jakby - ale słabo słychać bo mam nieźle wytłumioną maskę i gródź silnika ;)

Edytowane przez corrado
aktualizacja po teście przelewowym, komentarz skarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, corrado napisał:

przez równe 2 min tyle nalecialo

1/ Przy sprawnych zaworkach przelewowych wtryskiwaczy ;

     -  nie nakapie więcej niż 6 - 10 ml po dwóch minutach albo i mniej, 

    -  dla systemu delphi wg; procedury clipa powinno być < 35 ml,

    -  nierównomierność pomiędzy wtryskami może wynosić max 30 %, 

2/ Przy użyciu interfejsu diagnostycznego należy ;

     - pomierzyć tzw '' korekty wtryskiwaczy „ czyli sprawność rozpylaczy wtrysków ;

           - dla silnika 1,5 dci normą jest 1,0 +/- 0,7.

3 godziny temu, sKarlosMegane napisał:

daj sobie spokój ze słuchaniem rad typu zmiany oleju na inny 'markowy', bo mnie śmiech ogarnia.

Jest to odpowiedź w stylu;

    -  nie szczepie się bo nie,

    -  lgbt -  to ideologia a nie ludzie,

 Wyniki naukowe i doświadczenia laboratoryjne olejów  - kolegi nie przekonują,

Kolega widocznie nie widział ;

        - silnika od wewnątrz,

        - skutków po stosowaniu nie markowych olejów;

       -  zasyfionych i zniszczonych;  

            - egr-ów, przepływomierzy,  dysz olejowych tłoków,

           -  magistrali olejowej turbiny, membrany zaworu odmy olejowej,

           -   turbiny, katalizatora, fap-a,

           -  przedwcześnie zużytego łańcucha rozrządu,

           -  regulatorów hydraulicznych zaworów uszkodzonych w krótkim czasie,

           -  panewek wału i wałków rozrządu zatartych.

         

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!