Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - pod maską


Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki i o co ta spina.

Takimi gadkami i tak nic nie wskuramy - teraz są takie standardy i możemy sobie ponarzekać (a producent i tak ma w du..ie to).

Kumpel ma nowego Mietka E-klase (odebrany w listopadzie tamtego roku i był z 5 razy na serwisie już).

Jak czytam te wszystkie posty dotyczące MIV to ja mam wrażenie że trafiłem jakiś szczęśliwy egzemplarz - u nie tylko była belka skrzypiąca (wymienili całą na nową) i łącznik stabilizatora.

No nie i jeszcze z R-Linkiem był soft podgrywany.

 

Jedna rzecz mnie tylko w tym aucie wkur..ia - spalanie, ale to już jest problem wszystkich downsizing'owych turbolotów (nawet soft silnika wgrywali nowy, ale nic to nie dało - nawet bym powiedział że wychodzi z kompa, że pali więcej).

 

Tak naprawdę dużo zależy od ASO (u mnie robili naprawy bez gadania). Jest taki jeden gość od gwarancyjnych na serwisie co myśli że jest najmądrzejszy (i pieprzy jak potłuczony), ale my zawsze rozmawiamy z jedną dziewczyną i jest spoko.

Za to ten gość w tamtym roku dostał od klienta w trąbę i podobno jest teraz spokojniejszy. :D

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma spiny. Nie mam nic do @Meca

Tylko po prostu wiem jakie są realia obecnych aut. No kurde nie da się kupić auta, które będzie w masowej  produkcji i wszystko będzie ok. 

Pracuje w firmie produkcyjnej - masowej i wiem jak to wygląda. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MarcinDe napisał:

Jedna rzecz mnie tylko w tym aucie wkur..ia - spalanie, ale to już jest problem wszystkich downsizing'owych turbolotów (nawet soft silnika wgrywali nowy, ale nic to nie dało - nawet bym powiedział że wychodzi z kompa, że pali więcej).

To wina tego silnika, 1.2Tce pali jak smok i nie jedzie, w porównaniu do nowego 1.3Tce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie kupiłbym ponownie Megane IV ale z tym nowym silnikiem.

Bo 1,2TCe to jest pomyłka - przy jeździe "na kapelusz" pali rzeczywiście 6l/100, ale jak ktoś jeździ normalnie (albo trochę dynamicznie) to się roni 9l/100.

 

To ja w swoim mam 5,7 i mi pali po mieście przy mojej nodze (a jak jest V8 to kusi bardzo i lubię to wykorzystywać) 18lPb/100, a że założyłem LPG to pali go 20-22l/100 i w rozrachunku jeżdżę Cegła 5,7 taniej niż Megane IV 1,2 - no to coś jest jednak nie tak z tym downsizing'iem.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio oglądałem R.Kadjar z 1.2 Tce. Gadki szmatki jaki on ekonomiczny itd. Spojrzałem w kompa - mina gościowi zrzedła. Może faktycznie trzeba umieć tym jeździć.......

Poniżej fotki że spalania w Kadjar  i moim 1.5dci dla porównania  ( średnia wysoka bo była autostrada 140-150 . Wtedy ekonomia 1.5 dci nie powala )

Screenshot_20190503-181938_OTOMOTO.jpg

20190503_225034.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to kupujący warto by rozważyli wcześniej, między 5l a 8l mamy 60% Miesięcznie tankuje za ok 1000zł z grubsza przyjmując tę samą cenę Pb i ON musiałbym za 1600  12x600 =7200x4 lata = 28800zl Jeżeli tyle zamierzamy jeździć przy normalnym przebiegu, benzyna będzie OK, ale później już każdy rok mamy mocno na plus w ON. Ja od początku robię przeglądy wraz z wymianą oleju co 30k km więc naprawdę eksploatacja przestaje mnie kosztować, no nie powiem że nic, ale to już naprawdę grosze wraz z ubezpieczeniem a samochodzik całkiem przyjemnie się toczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo Kadjar 100kg ciezszy z dowodu niż mój HTB. Ale pomimo wszystko - spalanie 1.2 nie powala. W 1.3 jest lepiej z tego co widzę w grupie na Fb .  

Co do jakości- u mnie na gwarancji wymieniono  lampkę w podsufitce..i uszczelke szyby przedniej bo troszkę hałasowała. Poza tym mam egzemplarz bez felerów o których na tym forum czytam 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czym u Was objawia się zużycie łączników stabilizatora?, bo mam MIV od 2016 grudzień 73 000 km przebiegu, i nadal mam fabryczne łączniki, niema stukania itp. objawów.

Jedynie przy ruszaniu skrzypi prawy amortyzator (ma sprawność 69%) , 

Edytowane przez makintosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, makintosz napisał:

Czym u Was objawia się zużycie łączników stabilizatora?,

Lekkie (na początku) stukanie nawet przy małych prędkościach i niezbyt dużych nierównościach.

 Mój prawy wytrzymał 12 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, doesnt napisał:

Toś długo objeździł  przy jakości Megane IV

Też jak czytam forum, to nie wiem czy to ten sam samochód :D ostatnio klocki wymieniłem dopiero przy przebiegu (70 000 km) tarcze jeszcze okej, przy następnej wymianie klocków się zmieni.

 

Brakuje mi tylko aktualizacji map i softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.05.2019 o 16:54, Meca napisał:

Tym sie nie przejmuj , czeka Cię wiele gorszych niespodzianek, po pierwszych myjniach zauważysz wodę na tylnych progach, drzwi tylne nie mają szczelności, na gwarancję trzeba szybko, bo długotrwały deszcz sprawi że zalejesz sobie wykładzine w tyle i nasz po zapachu nowego samochodu. Łączniki stabilizatora przód polecą w 10 tyś, skrzypienie i stukanie tylnej belki skrętnej masz bardzo prawdopodobne juź w okolicach 10 tyś, znowu serwis i wpuszczanie pianki do belki itp,

Dokładnie, a potem odpadną Ci koła, lakier zacznie się łuszczyć, silnik wyleci na drogę i żona Cię zostawi. Wszystkie plagi tego świata spadną na Ciebie przez to auto ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rafa85 napisał:

Dokładnie, a potem odpadną Ci koła, lakier zacznie się łuszczyć, silnik wyleci na drogę i żona Cię zostawi. Wszystkie plagi tego świata spadną na Ciebie przez to auto ;/

 

No nie, aż takich tragedi nie przewiduję Panie rafa85. No może oprócz łuszczenia się lakieru, u mnie ognisko korozji na tylnym błotniku, więc lakier ucierpi na tym. Silnik raczej nie wyleci, żona ci najwyżej będzie rozczarowana że zamiast wypadu piknikiwego auto będzie w ASO czarowane, i z utęsknieniem będzie spoglądać na inne błyszczące samochody do których woda z deszczu się nie leje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Meca, przelatałem tym autem 35 k km w półtora roku i nie dotknęła mnie żadna plaga wymieniona przez Ciebie, a zgodnie z Twoją teorią właśnie powinienem się przymierzać do czwartej wymiany łączników itp. Żona autem zachwycona, uważa je za jedno z najpiękniejszych, jakie jeżdżą po ulicach. Ja rozumiem, że niektóre egzemplarze mają pewne wady, ale bez przesady, że auto po pół roku będzie miało tyle usterek, co 10 letni Passat. A jak przy wizycie w ASO nie dostajesz auta zastępczego i z żoną siedzisz w domu, to może zmień ASO.

Edytowane przez rafa85
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!